Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 19:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet dokument

Min datter sidder med en større opgave. Hun havde dokumentet liggende på en usb-nøgle. Pludselig forsvandt dokumentet. Nu kan vi ikke åbne dokumentet. Det vil hverken det ene eller det andet. Jeg har fundet et dokument der hedder reddet.doc. Der er en del af dokumentet. En stor del af dokumentet er der afløst af en del ?????? rundt på dokumentet.
Er der nogen der ved hvordan man enten kan åbne det oprindelige dokument eller evt. kan rette op på dokumentet reddet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2007 - 19:42 #1
Her er  vi ude i lidt af en specialist opgave.

Office gemmer et hav af temporere filer og dokumentter der er swappet ud på disken under skrivning, hvilket muliggør at man ofte kan redde hele dokumentet samt en masse skridt tilbage i dokumentets levetid. Jo mindre der er arbejdet på diskene jo mere kan genskabes idet der så er overskrevet relativt indre.

Hvis du har mod på tingene, så kan du hente en linux live CD der hedder Helix, der er lavet specifikt til bl.a. juridisk genskabning af data. Denne Live CD kan du så boote på og forhåbentlig redde data. Jeg skal dog advare dig, det er ikke noget en begynder lige giver sig i kast med, det kræver at man kender værktøjerne grundigt
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 19:48 #2
Hvor gemmer den filerne på usb-nøglen eller på harddisken. Jeg har ikke forstand nok på det til at gå i gang med sådan et projekt. Men det er rigtigt mange timers arbejde der er væk.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 19:53 #3
Download - brænd og boot op på INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso læs guiden http://www.helgec.dk/livecd.html - klik på linket "Sådan gendanner du mistede data" spørg hvis du kører fast
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 20:54 #4
Vi er nu nået så langt så dokumentet er helt forsvundet fra drevet.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 21:03 #5
Hvad mener du ?????
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 21:17 #6
Det er muligt at det er din USB nøgle der er blevet corrupt, det er sommetider muligt at lave et fejtfrit image hvis det er tilfældet, men det kræver som minimum at man får noget respons fra dig
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 21:23 #7
doc.filen er helt forsvundet fra usb-nøglen. Vi har forsøgt med forskellige værktøjer at genoprette den. Det er ikke lykkedes.
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 21:24 #8
hvordan få jeg lavet en image fil
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 21:26 #9
Har du forsøgt med INSERT 24/09-2007 19:53:35
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 21:32 #10
Nej hvordan gør jeg det
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 21:33 #11
Forstår jeg dig ret, har du slet ikke prøvet den løsning jeg gav dig 24/09-2007 19:53:35 ??
Avatar billede Svanga Novice
24. september 2007 - 21:37 #12
Nej det har jeg ikke for min datter er ikke her. Jeg guider hende via telefon. Jeg forsøger at hjælpe hende med programmet pc-inspector
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 21:39 #13
Jamen OK så hopper jeg af, ingen grund til at spilde din tid på mine mulige løsninger
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2007 - 07:42 #14
Alt på USB nøglen som ikke kan ses er sikkert tabt for altid, fordi det ikke er en HD.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:29 #15
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. maj 2010 - 13:58 #16
Kom der nogensinde en løsning på denne tråd? og hvorfor fik bufferzone point?