Avatar billede marvinq Nybegynder
24. september 2007 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import af backup problem

Hej eksperter.

Er kommet i et bette problem. Jeg har en backup af en mssql database, som jeg gerne vil have indlæst i en anden database... Men den ny database ligger eksternt sammen med et webhotel, så jeg har derfor ikke ret til at oprette en ny database, som "restore backup" funktionen vel gør.

Jeg har brug for de tabeller og data der er i selve backup filen. Jeg ved ikke om det kan løses på nogen smart måde?? Er helt på herrensmark.

Tænkte om man eventuelt ellers kunne konvertere filen til .sql på en eller anden måde?? Nogen der har gode forslag??

Benytter Microsoft SQL Server Management Studio 2005

På forhånd tak
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. september 2007 - 11:26 #1
Hvis du med Microsoft SQL Server Managemetn Studio 2005 kan connecte dig til din eksterne database, kan du exportere dine objekter i din lokale database.

Alternativt kan du eventeult scripte objekterne og data. Scripting af objekter kan du nemt lave fra Management Studio, men jeg tror du skal hente 3. parts program for at scripte data. Ved at søge på internet, vil jeg mene du kan finde noget, enten gratis, eller til små penege.
Avatar billede marvinq Nybegynder
25. september 2007 - 14:43 #2
Jeg har desværre ikke adgang til den eksterne database, og har kun fået udleveret en backup..

men jeg tror jeg er fremme ved at jeg er nødt til at oprette en lokal database, indlæse backup'en og så udlæse til den nye database (også ektern)

/MHQ
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
25. september 2007 - 15:49 #3
Hvis du restorer databasen lokalt hos dig selv, kan du nemt lade Management Studio generere SQL scripts til at oprætte objekterne på en remote server.
Data kan du enten eksportere til tekstfiler, hvis du kan importere dem på remoteserver, eller du kan også scripte data.

Jeg fandt en artikkel vedr. SQL Server 2000, som også bør fungere på SQL Server 2005, hvor de scripter data:
http://www.codeproject.com/dotnet/ScriptDatabase.asp

Der er også info om scripting af data til SQL Server 2005 på denne blog:
http://blogs.msdn.com/robburke/archive/2006/05/30/610803.aspx
med reference til nogle procedurer på:
http://vyaskn.tripod.com/code.htm#inserts
Avatar billede marvinq Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:53 #4
Jeg klarede den på en lidt anden måde gennem en SQL server 2000. Det var ikke pænt, men det fungerede... ellers tak for hjælpen

/MHQ