Avatar billede viggosmor Nybegynder
22. september 2007 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konstruktiv kritik af min første håndkodede side.

Hejsa

Jeg er så småt ved at være færdig med min egen private hjemmeside, der omhandler vores mopshunde.

Det er den første håndkodede side jeg har lavet, før lavede jeg hjemmesider i Dreamweaver, og brugte design wiev og jeg har været ude i at bruge layers og sidst tabeller...

Denne gang har jeg udelukkende brugt kode wiev, og brugt XHTML og CSS til at style sitet..og altså håndkodet det hele selv...

Jeg er meget spændt på hvad i synes, men husk nu på det er min første side... som er at finde her:

http://mopsviggo.dk
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2007 - 17:56 #1
<ole>

XHTML er formodentlig meget mere, end du lærer på Multimediedesigner uddannelsen. XHTML 1.0 Transitional kan _aldrig_ parses som andet end HTML, så det er fuldstændig ligemeget, om du i stedet skriver HTML 4.01. Der er absolut ingen forskel i virkemåde og der er absolut ingen fremtidssikring i den version.

Hvis du engang begynder at skrive rigtig XHTML, bør du dog vide, at markup-koden er den mindste forskel fra HTML til XHTML. Dokumenterne skal således serves forskelligt og scripting under XHTML er fuldstændig forskellig fra scripting under XHTML.

F.eks. er dit statistik-script helt ubrugeligt under XHTML. En browser, der tager XHTML alvorligt, ville gå ned med en XML-fejl ved det script. Det behøver du nu ikke være bange for, da XHTML er elendigt understøttet på WWW - og end ikke IE 7.0 understøtter XHTML.

Du bør nok læse disse to artikler:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

Det ville sikkert også være smart at vise din lærer dem, da det er min erfaring, at lærere på det niveau yderst sjældent er særlig fagligt velfunderede.

/mvh
</bole>
Avatar billede viggosmor Nybegynder
25. september 2007 - 21:27 #2
Hvad mener du med lærere på det niveau, yderst sjældent er særlig fagligt velfunderet?
Avatar billede w13 Novice
26. september 2007 - 20:02 #3
Enig med Ole ang. XHTML.

Men synes, det er en rigtig pæn side. Kodningen er meget velstruktureret og let tilgængelig.

Dog forsvinder den nederste brune bjælke, når man holder musen over linket i bunden, der hedder soederberg-webdesign.dk =S
Avatar billede viggosmor Nybegynder
26. september 2007 - 21:38 #4
Takker W13

Ja jeg ved godt det med footeren, der bliver lidt underlig når man kører musen hen over, aner simpelthen ikke hvorfor den gør sådan...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
04. oktober 2007 - 14:37 #5
Hmmm, det var ikke meget feedback man kunne få.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
07. oktober 2007 - 14:20 #6
Kunne nu stadigvæk godt tænke mig at høre, hvad du OLE mente med din kommentar om lærere på multimediedesign uddannelsen?

Virkede faktisk lidt arrogant en udtalelse.