Avatar billede jakobscafe Nybegynder
20. september 2007 - 17:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forstørrelsesglas ala Ecco i Flash 9 - hvordan?

Se dette link
http://www.ecco.com/int/en/collection/men/1/outdoor/13/68254/50606/detail.do

Er der nogen der ved hvordan det laves, og især om det kan laves uden særlige serverkrav? (Altså kan jeg lave forstørrelsesglasset på et 'almindeligt' webhotel)
Såfremt det er et-eller-andet standard flashkomponent der kan erhverves, vil jeg høre om nogen ved hvad det mon hedder?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. september 2007 - 17:21 #1
Det er nogenlunde det nemmeste i verden at lave og kræver intet på serveren. Det er to lag ovenpå hinanden og det store billede ligger under en maske. Når man navigerer rundt flyttes masken (og det store billede under flyttes modsat). Når man flytter musen uden for easer masken til en lille størrelse og forsvinder helt. Og den easer op igen ved rollover.

Det er ganske simpelt hvis man leger lidt rundt og kender lidt til ActionScript og lagene i tidslinjen :)
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
20. september 2007 - 17:35 #2
Intet er svært for den der kan (c: - jeg synes bare det rigtigt godt ud, og det er jo ikke bare en forstørrelse, men også i en bedre opløsning når man ser i luppen.
Men altså 2 lag, hvor det store(højtopløste) afmaskes med 'luppen'?
Avatar billede barklund Nybegynder
20. september 2007 - 17:47 #3
Lige præcis :) Om du bruger et forstørret billedet eller et andet billede er jo i bund og grund ligegyldigt :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. september 2007 - 17:54 #4
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. september 2007 - 18:14 #6
Avatar billede andersbro Nybegynder
21. september 2007 - 11:57 #7
I princippet behøver man kun det store billede, og kan så duplikere det og skalere det ned til den lille udgave.