Avatar billede phpguru1 Nybegynder
20. september 2007 - 07:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deadlock ved select?

Denne select:

SELECT TOP 20 id,name FROM Members WHERE id NOT IN (SELECT TOP 20 id FROM Members WHERE latestActivity >= '2007-09-18' ORDER BY hasMemberImage DESC, login) AND latestActivity >= '2007-09-18' ORDER BY hasMemberImage DESC, login

Kan ind imellem give mig en deadlock når der er stort load på mit website. Hvordan kan en select give en deadlock og vil det hjælpe at placere sætningen i en transaktion? Eller skal der noget andet til?
Avatar billede teepee Nybegynder
20. september 2007 - 08:28 #1
TRANSACTION ISOLATION LEVEL skal ændres. Prøv at google.
Du kan også benytte en cursor og definere den som FASTFORWARD READONLY (jeg gætter syntaxen her).
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. september 2007 - 10:04 #2
Ellers lav din sql om til at bruge join som er mindre tung med nolock hint:
SELECT TOP 20 m1.id,m1.name FROM Members WITH (NOLOCK) m1
LEFT JOIN Members WITH (NOLOCK) m2 ON m2.id =m1.id AND m2.latestActivity >= '2007-09-18'
WHERE m2.id IS NULL AND latestActivity >= '2007-09-18' ORDER BY hasMemberImage DESC, login

Syntax kan være forkert.