Avatar billede heloo Nybegynder
14. september 2007 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

printervenlig side

hvordan laver jeg en printervenlig side som kun printer content, altså uden det som er på min masterpage?
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2007 - 23:53 #1
Der er flere muligheder alt afhængig af hvordan din side er bygget op - de mest nærliggende er enten at køre med en print-css som fjerner det indhold der er på din masterpage og tilpasser dit content til printeren og den anden mulighed er at lave en masterpage tilpasse dit print og ved load af din content-page udskifte masterpagen til den rigtige når du er i print mode.
Avatar billede heloo Nybegynder
15. september 2007 - 00:58 #2
den sidste lyder fint... men er ikke helt med på hvordan jeg kan lave det...
Avatar billede ieconfig Nybegynder
16. september 2007 - 10:27 #3
Det kan godt være masterpage ide'en lyder 'very asp.net like' - men best practice må uden tvivl være at have en print css som du giver attrib media="print". Den løsning bør du vælge.
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2007 - 10:57 #4
du kan se et eksempel her på hvordan du på load-tidspunkt kan skifte masterpage - men helt som ieconfig siger så vil jeg også klart foretrække en css-løsning da du på den måde har klart bedst kontrol.
Avatar billede heloo Nybegynder
17. september 2007 - 11:55 #5
jeg vil nu alligevel gerne lige se det eksempel med custom masterpage...
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2007 - 17:19 #6
sådan kan du skifte masterpage så hut jeg visker;

this.MasterPageFile = masterName;
Avatar billede heloo Nybegynder
17. september 2007 - 17:25 #7
oki ;-)