Avatar billede jabberdino Nybegynder
12. september 2007 - 05:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virtuelle hukommelse

Jeg fik besked fra computeren at "Den minimale virtuelle hukommelse er for lille - system kan næsten ikke mere virtuelle hukommelse".

Hvad betyder det - og hvad kan jeg gøre for at undgå/løse problemet?

Tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. september 2007 - 07:59 #1
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2007 - 08:04 #2
Det kan være et program der bruger for stor en del af swapfilen, og ikke kan finde ud af at frigive dele af denne. Swapfilen justerer du her:

* Højreklik på "Denne computer"
* vælg "Egenskaber"
* Vælg fanen "Avanceret"
* Ved "Ydeevne" vælger du "Indstillinger"
* Vælg fanen "Avanceret"
* Ved "Virtuel hukommelse" vælger du "Skift"

Den virtuelle hukommelse, også kaldet swapfilen, står som regel til "Systemadministreret størrelse".
Det kan i nogle tilfælde være en fordel selv at angive en størrelse.

Klik på "Brugerdefineret størrelse". I de to bokse angiver du 1½ eller 2 gange din rammængde, og klikker "Definer".
Eks: Du har fysisk 512Mb ram i computeren. Definer så din swapfil til 1024 og 1024.

Den virtuelle hukommelse er egentlig blot et harddisklager som computeren benytter sig af, såfremt denne løber tør for hukommelse.

Hvis du selv definerer swapstørrelsen, er det altid en god ide først at defragmentere din harddisk.

og husk at afslutte dine spørgsmål her på E. Ellers gider folk ikke at hjælpe dig!
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2007 - 08:05 #3
Egenskaber for 'denne computer-avanceret-yde evne-avanceret-virtuel hukommelse - her kan du sætte din egen størrelse ind.
Avatar billede jabberdino Nybegynder
12. september 2007 - 10:48 #4
Ja - tusind tak for det. Jeg skal prøve det.

Jeg ved ikke hvad du mener med at jeg skulle huske at afslutte spørgsmål. Hvis folk ikke har brugt "svar" men "kommentar" så kan jeg ikke afslutte, ved? Det er også lidt barnligt at give points, ikke?
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2007 - 11:09 #5
Hvis folk ikke har lagt et svar, men kun en kommentar, så beder du dem lægge et svar, hvis kommentaren kunne bruges til løsning af problemet. Om det er barnligt eller ej er sagen uvedkommende - det er uhøfligt ikke at få lukket sine spørgsmål - og det vil sikkert kunne ses på antallet af folk, der gider hjælpe dig på et tidspunkt.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. september 2007 - 11:32 #6
Her kommer så et "Svar"  :-)
Avatar billede hcma Novice
12. september 2007 - 11:53 #7
jabberdino >>  du har været medlem siden 1999, så du bør vide hvordan man behandler svar / manglende svar ....  :o)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 20:51 #8
!!!