Avatar billede agersnap Nybegynder
11. september 2007 - 19:04 Der er 6 kommentarer

Hijackthis - jeg har vist noget skidt på min pc

Hej

Min pc opfører sig underligt.

Jeg vil gerne lave en log fil med Hijack og have den kigget igennem. Men hvordan er det jeg laver den log fil - kan jeg ikke bede om linket til hijackthis og så lave filen?

På forhånd tak.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
11. september 2007 - 19:18 #1
Avatar billede agersnap Nybegynder
11. september 2007 - 19:28 #2
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:28:43, on 11-09-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\programmer\fælles filer\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GtFlashSwitch\GtFlashSwitch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Option\GlobeTrotter Connect\GlobeTrotter Connect.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eksperten.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: GlobeTrotter Connect.lnk = C:\Programmer\Option\GlobeTrotter Connect\GlobeTrotter Connect.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: GtFlashSwitch - OptionNV - C:\Programmer\Fælles filer\GtFlashSwitch\GtFlashSwitch.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech - c:\programmer\fælles filer\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 5918 bytes
11. september 2007 - 19:38 #3
... Umiddelbart er loggen 'ren' ...
Oplever du problemer ?
Avatar billede agersnap Nybegynder
11. september 2007 - 19:48 #4
Ja - når jeg åbner flere sider med internet(explorer) begynder pc'en at køre meget langsomt - nogle gange fryser den helt ved 2-3 åbne explorer vinduer.

Jeg kan så se i joblisten at der kører nogle svchost.exe filer samt en Dot1XCfg.exe fil - jeg ved ikke hvad det er for filer - men jeg har dem mistænkt som skyldige?
Avatar billede tafkab Nybegynder
11. september 2007 - 20:22 #5
Dot1XCfg.exe er til trådløs net.

Hent denne fil og pak den ud til Skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat - når den er færdig, genstart PC.
http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Hjalp det på IE?
18. september 2007 - 15:57 #6
???