Avatar billede byp Nybegynder
08. september 2007 - 12:09 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af hjemmeside til foto

Hej.
Har i noget kritik (både positiv og negativ) til denne side jeg har lavet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2007 - 12:20 #1
Hvid hare i sne ????  ;-)
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. september 2007 - 12:22 #2
link tak.?
Avatar billede byp Nybegynder
08. september 2007 - 12:40 #3
http://bennyp.dk
den var flov
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 14:38 #4
Layout, ideen, billederne? Hvad er målgruppen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2007 - 15:45 #5
En lille kommentar: Månedens foto. Ja, pænt billede. Hmm, er det ikke Vordingborg? Næh, San Fransisco set fra Golden Gate broen? Næh, Thorshavn? Næh .... altså: billeder er (næsten) værdiløse uden lidt oplysninger om hvad det er man ser.
Avatar billede byp Nybegynder
08. september 2007 - 17:18 #6
Til Erik hold musen over billed og der står hvad det er, trykker du på billed kommer du til det album hvor billed kommer fra.
Til akyhne målgruppen er alle der vil se billeder fra naturen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 18:34 #7
Hvis målgruppen er familien Jensen, som også har sin egen frontpageagtige hjemmeside, er designet vel ok, udover jeg vil give erikjacobsen ret i manglende forklaringer på bilederne.
Men det er også hvad siden udstråler. Hvis målet for dit arbejde er et prof look af Danmarks nye dyreside nr. 1, er du gået galt i byen. Siden stråler som sagt af Frontpage. Derudover er mange af dine billeder simpelthen ikke professionelle nok til et prof look.

Sagt på en anden måde: Hvis jeg ledte efter dyrebiller på nettet til at bruge i en eller anden situation, og jeg røg ind på din side, ville tanken være:
"Åh, nej. Endnu en sammenflikket hjemmeside."

Det er specielt din forside, som fejler helt. Og så hedder det "Mine bannere".
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2007 - 19:12 #8
Ja, der sker ingenting, på billedet, når jeg holder musen over.
Avatar billede byp Nybegynder
08. september 2007 - 23:15 #9
Til akyhne du skriver "Det er specielt din forside, som fejler helt"  for mig vil det jo være rart hvis du vil skrive hvad du mener med det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. september 2007 - 02:30 #10
Det er jo smag og behag, men kort sagt ser det ud som om dyrenene er klippet ud, og klistret på papir. Derudover er dyrene skåret over. hvis der så havde været en eller anden form for kasse der retfærdiggjorde dette, ville det se mere naturlig ud. Derudover virker din baggrund for voldsom (vandfaldet).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. september 2007 - 03:00 #11
Prøv evt. med dette billede: http://www.racingcar.dk/eksperten/byp/nyfor.gif
Det kunne måske gøres bedre.
Avatar billede c-holst Novice
09. september 2007 - 20:16 #12
Da jeg var havnet ved billede 29 fra fyn, kunne jeg ligesom ikke komme videre, har ville et "tilbage til" link være på plads. ps det har jeg fundet nu, men synes ikke helt den holder

og inde i fotoalbumet er der generelt mange pile at forholde sig til.
til gengæld er den efter min mening ubehagelige baggrund skiftet til en mere rolig tone som flytter fokuset over på billederne. Dette kunne også klæde forsiden

Det lille tilbage logo (blå firkant med gul blomst) er mig også irrelevant

og så holder jeg meget af, at en hjemmeside er rundet af i bunden med en eller anden linie, fx en med linkene til nogen af de mindre vigtige ting som toplister, info email med flere. på den måde kan den øverste linklinie også blive mere fokuseret.

forsiden ville også være flottere hvis du havde en mere neutral baggrund og evt gav dyrene lidt mere plads, så de fx var hele

gæstebogen, synes jeg er noget retroagtig for en side som ikke bare er til dine venner og bekendte. den kunne godt forsvinde ind under et af menupunkterne

opdateret den ....
skal jo heller ikke hænge midt på siden

og nederst til venstre bliver jeg igen forstyrret af noget for mig irellevant info (C P NEWBIE)

og så er rullefeltet jo smart, men igen er det dobbeltkonfekt.
kunne måske være spændende hvis den kørte hele vejen på tværs for neden

og så kunne du jo godt pointere lidt mere, at det er dine egne billeder

jeg synes i øvrigt du har rigtig mange flotte billeder.-)
Avatar billede byp Nybegynder
09. september 2007 - 21:29 #13
Til akyhne og c-holst  Vil jeg gerne sige tak for både positiv og negativ kritik i har givet mig noget at tænke over. Jeg venter lidt med point hvis der er flere der vil give deres mening til kende, hvad jeg håber på.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 07:09 #14
Prøvede du at udskifte til det billede jeg lavede til dig?
Avatar billede byp Nybegynder
15. september 2007 - 10:23 #15
jeg har ikke skiftet billed løven se ud til at vare mere klar på dit billed, men resten er mere uklar. Så jeg bruger nok løven hvis jeg ikke laver noget helt nyt til forsiden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 12:42 #16
Synes du? jeg har ikke gjort billedet uskarpt, blot blødgjort kanten på dyrene lidt: http://www.racingcar.dk/eksperten/byp/
Og som sagt kan det sikkert gøres bedre.
Avatar billede byp Nybegynder
15. september 2007 - 15:47 #17
jeg er meget glad for at du prøver at hjælpe det sætter jeg stor pris på, men når jeg ser på dit billed med de blødgjordte kanter mangler jeg noget ved næbet på Vågen og noget på sommerfuglen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 18:04 #18
Som jeg skrev, var det et hurtigt forsøg for at vise dig det kan gøres anderledes.
Avatar billede tweak Nybegynder
15. september 2007 - 23:06 #19
byp, Jeg er altså ked at at sige det, men dine billeder fortjener langt mere end denne... øh hjemmeside.! Det er en være gang rod og det afspejler langt fra det du kan med et kamera. Jeg vil ikke gi noget konkret at arbejde med, for det er om igen, helt om, efter min mening.

Men du ville nok gøre klogt i at se dig lidt rundt omkring og så ta ved lære.
Avatar billede zagger Juniormester
16. september 2007 - 00:00 #20
Jeg synes at det er nogle rigtig gode billeder du tager, men jeg må give tweak ret i at din hjemmeside ikke yder dine flotte billeder retfærdighed. Men hvis det er billederne der er det primære formål med siden synes jeg at det er fint nok. Det er nemt at navigere rundt når man først lige har gennemskuet systemet med alle pilene. Men selve siden lugter langt væk af frontpage, og det er ikke specielt kønt, efter min mening.
Du skriver at du ikke vil have at andre kopierer dine billeder uden at spørge dig først. Der kan jeg anbefale Picture Shark
http://nemli.dk/hent.php?navn=Picture%20Shark
som kan sætte vand mærke på dine billeder.
Avatar billede byp Nybegynder
20. september 2007 - 22:08 #21
Tak for alle kommentar.
Til c-holst hvis du skriver et svar vil jeg give dig point, da jeg syntes du kom med mest som jeg kunne brug.  Til akyhne vil jeg også sige mange tak.
Avatar billede c-holst Novice
21. september 2007 - 08:23 #22
Husk at man kan dele point mellem flere svar ved at holde shift nede og markere svarene
Avatar billede byp Nybegynder
21. september 2007 - 16:33 #23
Det tænke jeg ikke lige over så hvis akyhne skriver et svar også vil i begge få point
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2007 - 17:22 #24
Ok.
Avatar billede byp Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:29 #25
Så er siden lavet om jeg vil igen takke for de input der kom herfra
Avatar billede c-holst Novice
23. oktober 2007 - 13:30 #26
ALtid rart at kunne hjælpe lidt til:-)