Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. september 2007 - 09:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

full text index - søge fejl

Ved søgning på "turen går til spanien" finder den "turen går til nordspanien" men ikke "turen går til sydspanien"

Hva sker der lige der. Ignore word filer er alle tømt.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. september 2007 - 09:37 #1
Er sql-serveren genstartet efter ignore-word-filerne er tømt?

Præcis hvordan har du lavet SQL-sætningen?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. september 2007 - 09:46 #2
Hej pierre. Jeg sider faktisk og arbejder med noget BiBi data :)

Anyways... Den er blevet genstartet, og indexet er blevet re pop'et.

select * from bookitems where contains(title,'"turen" and "går" and "til" and "italien"')

Jeg har prøvet at bruge * også, men der er den ligeglad... Det kunne godt tyde på at den ikke "fatter" syd... Hvis du forstår.

MVH

David Dollas
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. september 2007 - 10:13 #3
Tænkte nok det var en jeg kendte, når det var bøger :)  Send mig lige en mail og fortæl hvem du arbejder for og med hvad....

Men tilbage til spørgsmålet...
Hvilken SQL-Server version?

Det lyder lidt underligt. Jeg prøver lige at lave en tabel, og eksperimentere lidt i den...

Min tanke er at den ikke kan finde ud af "syd" fordi den kun er 3 tegn, hvorimod "nord" er fire tegn - og derfor ikke bliver ignored.
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. september 2007 - 10:15 #4
Jeg har sendt email til din pi-hus email.

Det er 2005 versionen med seneste patch/SP

Det lyder faktisk meget fornuftigt det med 3 bogstaver... Men det må da være muligt at lave det om?
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. september 2007 - 10:34 #5
Hmm...

Prøvet at lave en tabel og søge lidt i. Den er lidt underlig med foranstillet * - så finder jeg hverken nord eller syd.

Mit bedste bud er at lave et søgeord-felt, lægge "spanien" eller "italien" i det og så søge i det samtidig med titel-søgningen.

Tror også jeg ville sortere "går", "til", "tgt" og lign. små ord fra inden søgningen blev sendt til databasen.
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. september 2007 - 10:41 #6
Men hvis syd er en del af ordet syditalien, så burde det da tælle for syditalien og ikke syd for sig og italien for sig, eller hvad?
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. september 2007 - 10:44 #7
Jo.

Men hvis du så søger på "italien", så står der jo kun "syditalien" - hvilket ikke matcher (med mindre der er * foran - og det synes jeg ikke rigtig virker).
Avatar billede ddjppol Nybegynder
06. september 2007 - 10:53 #8
Det er nu mærligt syntes jeg... Hvis man bruger en like (altså uden søgning i index) så fungere det fint, så det må være en index indstilling...

Anyways... tak for hjælpen...