Avatar billede bramsing Nybegynder
03. september 2007 - 19:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WHERE felt1 'et' AND felt2 'to' OR felt2 'tre' OR felt2 'fire'

Hvordan skal nedenstående mySQL kald laves for at fungere ??

"SELECT * FROM tabel1 WHERE felt1 = 'dims' AND felt2 = 'et' OR felt2 = 'to' OR felt2 = 'tre' OR felt2 = 'fire' OR felt2 = 'fem' ORDER BY felt3 ASC , felt4 ASC"
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. september 2007 - 19:32 #1
... WHERE felt1 = 'dims' AND (felt2 = 'et' OR felt2 = 'to' ...) ORDER BY ...

Eller den pænere:

... WHERE felt1 = 'dims' AND felt2 IN ('et,'to',...) ORDER BY ...
Avatar billede w13 Novice
03. september 2007 - 19:34 #2
Får du en fejlmeddelelse? Muligvis skal du sætte nogle parenteser, eks.:
"SELECT * FROM tabel1 WHERE felt1 = 'dims' AND (felt2 = 'et' OR felt2 = 'to' OR felt2 = 'tre' OR felt2 = 'fire' OR felt2 = 'fem') ORDER BY felt3 ASC, felt4 ASC"
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. september 2007 - 19:48 #3
Hmm.. den filtrere kun på felt2 og ikke felt1 ?!?!?!?
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. september 2007 - 19:49 #4
felt1 har forskellige values (ja og nej) og selv om jeg sætter where felt1 = 'ja' kommer posterne med 'nej' også med....
Avatar billede bramsing Nybegynder
03. september 2007 - 19:57 #5
jeg fandt den sidste fejl... den lå et andet sted og drillede... pidgeot du kom først med en "pæn" løsning, så lægger du et svar ;-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. september 2007 - 19:59 #6
Værsgo. :)