Avatar billede panebb Novice
29. august 2007 - 18:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

målsætning i forskellig skriftsstørrelse

Jeg bruger autocad 2000LT

Hvordan laver jeg forskellig størrelse på skriften (i samme tegning), når jeg målsætter.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. august 2007 - 08:07 #1
Hvis det er når du målsætter du vil have forskellige størrelser er det nødvendigt at oprette forskellige "dimstyle".
Avatar billede dla Praktikant
30. august 2007 - 08:54 #2
Eller du kan efterfølgende ændre de mål du vil med Properties/Dimscale overall
Avatar billede panebb Novice
30. august 2007 - 09:04 #3
Det har jeg også, men jeg synes ikke det virker, som jeg tror det skal.
Når jeg i "Text Style" sætter "height" til 200 og derefter "text height" til 0.5 i en dimstyle og 2.0 i en anden, skulle størrelsen så ikke blive forskellig?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
30. august 2007 - 09:12 #4
Jeg har desværre travlt, så springer af her.
Avatar billede dla Praktikant
30. august 2007 - 09:34 #5
Mit råd: sæt altid Height i Text Style til 0. Så bliver du bedt om en højde hver gang du skriver en tekst.

Skrifthøjde i målsætning styrer du i Dimension Style, der vælger du Text Style og Text Height mm, men du kan altid ændre Dimscale Overall forskelligt i de forskellige mål, så ændres teksthøjde, pilstørrelse mm, så det hele passer sammen.

Bare spørg hvis der er mere du vil have uddybet.
Avatar billede panebb Novice
30. august 2007 - 09:50 #6
Bingo, tak for det.