Avatar billede mrniceguy Nybegynder
28. august 2007 - 11:37 Der er 4 kommentarer

AD spejl med duo2core

Hej,

Vi har et spejl på vores server, som køre Windows Server 2000.
Men spejlet blev lavet før jeg kom til og personen der havde det er smuttet...

Mit problem er at vi lige er begyndt at bruge Intel Core2Duo Processorer, men når jeg ligger spejlet på maskinerne, så bruger den kun den ene kerne/cpu.

Jeg kan se begge cpuer i Enhedshåndtering, men når jeg går i joblisten, kan man kun se den ene dvs. den kører kun på den ene kerne.

Jeg kan ikke finde fejlen på spejlet.
Er der nogen der kan svare mig på dette problem?
Avatar billede kenp Novice
28. august 2007 - 17:21 #1
Det er fordi at den ikke er blevet indstalleret på den computer. men er sikkert bare lagt over på også startet op igen. for at få den til at køre på begge kerner, så skalenten køres en repair eller en formatering på den.
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
29. august 2007 - 11:25 #2
Problemet ligger i at der er blevet lavet et special spejl som ikke kan rettes i, fordi personerne der lavede det dengang er her ikke mere.
Dengang var der også nogle af vores programmer der ikke understøttede HyperTraiding og derfor blev det lukket for det...
Findes der ikke en hotfix fra microsoft eller noget ligende, som kan rette denne fejl.
Avatar billede kenp Novice
29. august 2007 - 17:18 #3
Ikke mig bekendt. Men kan jo være det er der.
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
30. august 2007 - 08:26 #4
Jeg fandt et lille program som skulle ændre Hal kernen, der kunne jeg vælge den rigtige type ACPI-Multiprocessor, men den virkede ikke.
I starten af en windows xp installation, kan man trykke på F5, når den siger tryk på F6 for at tilslutte en kontroller og der kan man så vælge kerne type (burde blive detected automatisk).
Men vi har et meget specielt spejl, hvor man overhoved ikke engang ser dette...
Er der nogen der har en ide?

Lige nu køre 10% af vores pcer på intel core2duo, men bruger kun den ene kerne. Det holder ikke...

Ved ikke om det gør nogen forskel, men det er en HP dc7700 Small Form Factor.