Avatar billede elm Nybegynder
06. juni 2001 - 22:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd

Jeg har lige bestilr bredbånd 256/128 hos TDC.
Jeg har her hjemme et lille netværk til to computere som jeg forbinder via to netkort og et et crossover UTB kabel.
Mit spørgsmål går ud på at nu når bredbåndet kommer op og kører så skal jeg bruge et netkort til det men hvad så med mit lille netværk, kan man sætte 2 netkort i en maskine eller hvad, og kan jeg få internet forbindelser på begge maskiner.

Hilsen
Erik.
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. juni 2001 - 22:03 #1
Køb en hub/switch.... så kan du også koble andre på dit netværk.
Avatar billede tjaz Nybegynder
06. juni 2001 - 22:03 #2
så er det også muligt med i-net på begge maskiner, hvis du får tildelt mere end én ip.
Avatar billede tripwire Nybegynder
06. juni 2001 - 22:05 #3
Jeg ville anbefale at du købte en switch og satte den router der følger med til den. Så kan du koble dine to computere på switchen og måske andre hvis du får flere. Bare husk at dine maskiner skal bruge routeren IP som gateway.

ps. jeg har dårlige erfaringer med to netkort i en maskine,
Avatar billede elm Nybegynder
06. juni 2001 - 22:07 #4
Ja men kan det lade sig gøre med to netkort i en maskine, og hvordan skal det sættes op ?
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2001 - 22:37 #5
det kan sagtens lade sig gøre med to netkort i en maskine, det gi\'r en dejlig firewall med det rigtige software installere!
Du skal have et program til at route mellem de to netkort, til det findes der et hav af forskellige produkter selv roder jeg mest med winroute!
Avatar billede madskp Nybegynder
06. juni 2001 - 23:15 #6
Til bredbånd løsningen er der ikke en router med medmindre du betaler en mindre formue for det. Der er til gengæld 2 dynamiske ip adresser. Derfor som de andre siger en hub eller en switch og så akn begge maskiner komme på internettet. Løsningen med to netkort ville jo kræve at du skulle have den en computer stående tændt for at den anden kunne komme på nettet
Avatar billede dreamwave Nybegynder
07. juni 2001 - 00:11 #7
Hvis du ikke vil købe en router, og vil have 2 og KUN 2 maskiner på i-net så skal du have en hub/switch op, så får de en ip hver, hvis du har bestilt Bredbånd med 2 dynamiske ip. Hvis du skal have 3 maskiner på så bliver du nødt til at have en router eller sætte 2 netkort i en computer.

Hvis du sætter 2 netkort i en comp, så er du nødt til at install noget software og enable IP routing, og så skal den maskine stå tændt når du vil på i-net med den anden, men så kan du sætte 5 eller flere maskiner på. (hvis du køber en router kan du oxo sætten en masse maskiner på) (Routeren behøves IKKE at være fra TDC)
Avatar billede madskp Nybegynder
07. juni 2001 - 12:09 #8
Du kan også sætte flere maskiner til uden en router idet det er muligt at få op til 6 dynamiske IP adresser med bredbånd løsningen!
Avatar billede jaqalou Nybegynder
07. juni 2001 - 12:22 #9
hvis du køre med windows 2000 er der en måde at aktivere uderstøttelse af to netværkskort.
jeg kan bare ikke huske hvor men det er sikkert under admin. og nået med netværk eller hardware config

jaqalou
Avatar billede drone Nybegynder
11. juni 2001 - 16:23 #10
Den router tdc sælger i forbindelse med bredbånd har en indbygget 4 ports switch.
Avatar billede elm Nybegynder
11. juni 2001 - 21:58 #11
Hvordan bruger jeg den ?
Avatar billede drone Nybegynder
12. juni 2001 - 13:27 #12
Hvis du spørger til routeren.
Så sætter du et alm. (ikke crosover) kabel mellem routeren og hver af dine maskiner. Samt følger den medleverede opsætningsvejledning.