Avatar billede mahema Nybegynder
26. august 2007 - 11:24 Der er 10 kommentarer

Kan ikke starte XP

Samtidig med at jeg skulle lukke min pc ned, så slukkede min søn for den på selve pc'en, så nu kan jeg ikke starte den op. Jeg kan ikke finde min XP cd... Nogen forslag til hvad jeg har af muligheder...?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2007 - 12:09 #1
hvor langt kommer den i opstarten ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2007 - 12:20 #2
Start i fejlsikret (F8) og vælg "sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede mahema Nybegynder
26. august 2007 - 15:35 #3
Kan heller ikke starte i fejlsikret tilstand, eller de andre muligheder. Når jeg f.eks. vælger "start windows normalt" så kører ca 2 sek med windows billedet i bagrunden, derefter kommer compaq billedet frem og jeg har 3 valgmuligheder.. Esc=Boot menu, F1=setup og F10=system recovery
Avatar billede mahema Nybegynder
26. august 2007 - 18:53 #4
Derefter kommer de første valgmuligheder tilbage, hvor man kan vælge og starte  windows normalt osv.
Avatar billede matcho Nybegynder
27. august 2007 - 20:28 #5
Jeg ville gå i bios og sætte den til Default trykke F10 og enter og se om den starter op.
Avatar billede mahema Nybegynder
28. august 2007 - 21:10 #6
Du bliver nok nød til at forklare lidt mere hvaad du mener med at gå ind i bios
Avatar billede matcho Nybegynder
29. august 2007 - 17:59 #7
Når du tænder og den sorte skærm med hvid tekst kommer står der hvad for en tast du skal trykke på for og komme i bios (de fleste er det delete) bare tryk flere gange fra start.
Men hvis du ikke kan komme i bios på denne måde kan du også prøve og tage strømmen fra åbne siden og fjerne batteriet på bundkortet og lade det være ude ca:10 min. sætte det i igen og prøve og starte op. (du nulstiller bios ved det.)
Avatar billede mahema Nybegynder
29. august 2007 - 18:40 #8
Har lige prøvet, det hjalp ikke...
Avatar billede matcho Nybegynder
29. august 2007 - 18:58 #9
Hvis det var min maskine ville jeg prøve;
1-tage hd ud og fåen til og sætte den i vedkommendes pc som slave for og se om den kan læses.
2-evt. låne en XP cd for og se om den kan startes op med den.
3- den grimme anskaf en ny XP hvis den kan starte op med den lånte.
?-Jeg mener at hvis den kan starte med en lånt XP kan du måske lave en reperation og bruge din egen code.
Avatar billede mahema Nybegynder
29. august 2007 - 19:40 #10
ok.