Avatar billede whitewolfie Nybegynder
24. august 2007 - 18:37 Der er 5 kommentarer

PC slukker bare

Hej

Jeg har haft et problem de seneste dage med min PC, den slukker bare sig selv på hvilket som helst tidspunkt og det er virkelig ved at blive for meget for mig nu!!!

Der er egentlig ikke meget at sige, den slukker bare fuldstændig, går ud som et lys, altså ligesom hvis du rev stikket ud, men her er altså strøm på.

Jeg formaterede min PC da jeg håbede på, at det ville løse problemet.... det gjorde det så tydeligvis ikke!

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. august 2007 - 18:45 #1
Det kan være mange ting, men umidelbart er det nok varme. Du må have åbnet for indmaden og få renset samtlige kølere for støv samt sørge for, at luften kan komme både ind og ud uden problemer. Prøv forsigtigt at dreje cpu og grafikkort køler rundt og mærk om de løber let. Hvis ikke kan 2 dråber siliconeolie gøre underværker.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 18:47 #2
Måske den trænger til en indvendig rengøring?

http://fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. august 2007 - 18:47 #3
Sorry, havde glemt at opdatere...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2007 - 18:50 #4
Slukker den helt eller genstarter den? Er der noget der stadig køre, f.eks blæseren i strømforsyningen eller lign.?
Avatar billede whitewolfie Nybegynder
24. august 2007 - 19:02 #5
Hmmm ja, den kunne måske godt bruge en kærlig hånd.... =D

Den slukker fuldstændig. Lukker helt ned med et blink.