Avatar billede emkay Nybegynder
23. august 2007 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføj rækker til dataview

Hej

Jeg har et dataview (Dataview1), der først bliver filtreret.
Dernæst skal der tilføjes en eller to rækker fra et andet dataview (Dataview2), men jeg kan kun få en række tilføjet.

Tilføjelsen af de næste par rækker bliver foretaget med følgende kode:

******************

Dim drv As DataRowView
drv = dvDataview1.AddNew
For p As Integer = 0 To 6
drv(p) = Dataview2(i)(p)
Next

******************

Første gang virker det fint og rækken bliver tilføjet. Anden gang er det dog som om den tidligere tilføjede række bliver overskrevet når man sætter en ny række ind.

Mangler jeg en eller anden execute-kommando, der gemmer rækken i dataview1, så en ny omgang AddNew bliver tolket korrekt og ikke bare overskriver den tidligere tilføjede række..?

På forhånd tak
Avatar billede neoman Novice
23. august 2007 - 20:23 #1
keine ahnung - kan være hunden har begravet sin humle et helt andet sted. Kan du vise hvad den listede kode sidder i ? Med andre ord, i hvilken eventhandler bliver der tilføjet "først" og "næste gang" og trigget af hvad ?
Avatar billede neoman Novice
23. august 2007 - 20:27 #2
og du kunne evt prøve om en drv.EndEdit hjælper på sagen
Avatar billede emkay Nybegynder
24. august 2007 - 08:58 #3
Har skrevet diverse counts ud her og der, så jeg er stensikker på at det er der fejlen ligger.

Men drv.EndEdit har jeg prøvet. Der fucker den fuldstændig og tilføjer slet ik noget, men løber igen mine løkker igennem mange flere gange.. Det gir ingen mening.. Men nu venter en ny dag, med friske øjne, så mon ikke jeg finder ud af det.. :oP
Avatar billede emkay Nybegynder
27. august 2007 - 12:04 #4
Fandt aldrig fejlen, men skrev det helt om..