Avatar billede zurekk Nybegynder
22. august 2007 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 questions

Hey Eksperter,

Jeg har to lignende problemer, det ene er et "paging" problem, hvor en 23 rækker, som skal vises 10 af gangen bliver vist 10-13-3.
Altså på side 2 bliver der vist 13, selvom limit er sat til 10, 20.

Det eneste tidspunkt den gør det på er når jeg "ORDER BY date"'er.

Og på samme tid er der en "Næste Billede" funktion i mit galleri, som tager den første i rækken, også med "ORDER BY date".
Men når der er flere billeder med samme dato, springer den resten over.

Hvad kan jeg gøre ved det?

På forhånd tak.

(har desuden ikke flere point at give af :))
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. august 2007 - 19:48 #1
Din limit er forkert. Syntaksen er "LIMIT start, antal" og ikke "LIMIT start, slut"
Avatar billede zurekk Nybegynder
22. august 2007 - 19:54 #2
Ahh, ja forsatan :)

Smid et svar!

Har du et bud på mit andet problem? Hvordan det kan løses =/?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. august 2007 - 22:01 #3
Prøv med "ORDER BY date, id"
Så den ved hvilken den skal tage, når der er sammenfald.
Avatar billede zurekk Nybegynder
22. august 2007 - 23:30 #4
Nope, hjalp ikke =/
Avatar billede liit42 Nybegynder
25. august 2007 - 18:29 #5
Hvordan ser din query ud til at hente næste billede ?