Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
21. august 2007 - 23:12 Der er 18 kommentarer

usb virker ikke efter formattering

Hej.

Jeg har formatteret, installeret windows xp igen og har fået installeret drivere til lyd, lan og via 4i1 driver, men det vil ikke lykkes med driveren til usb2,0, på trods af at det skulle ske fra samme cd med drivere der hørte til bundkortet. Den starter installationen, men når aldrig videre end det første billede før det går i stå. Man kan sagtens arbejde videre, men ligemeget hvor længe jeg venter, så fortsætter installationen ikke. USB portene virker ikke, men der er forbindelse til dem, da den trådløse fætter lyser, når jeg sætter den i USB portene.

Jeg sidder på en anden pc, da her er trådløst internet og da det foregår via usb, ja så virker det jo ikke.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at løse mit problem?

Oplysninger:
Bundkort AOpen AK77-8XN
Windows XP home
Radeon 9600 grafikkort
AMD Athlon xp 2600+
512 MB Ram

Mvh Jens
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2007 - 23:16 #1
Har du installeret Servicepack 2?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. august 2007 - 23:16 #2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
måske en service pack 2 kan få dine drivers til at virke. Hvis du har mulighed for at få den over på maskinen?
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
21. august 2007 - 23:19 #3
sp 2 skulle være installeret
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
21. august 2007 - 23:22 #4
det vil sige, sp2 fulgte med windows xp. Kan det måske alligevel gøre en forskel at installere den nyest opdaterede? Er igang med at hente den...
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. august 2007 - 23:27 #5
Nej, så hjælper det ikke at hente en ny. Hvis du går ind i enhedshåndtering, viser den så at dine usb porte ikke er installeret?
Prøv at fjerne dem derfra, og lad windows installere dem igen.
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
21. august 2007 - 23:32 #6
medmindre der er et andet udtryk for USB porte, så kan jeg ikke se nogen i enhedshåndteringen. Jeg har tidligere prøvet at lade windows til at lede efter ny hardware - uden held. Skal jeg lede efter et andet udtryk end USB?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. august 2007 - 23:52 #7
på min hedder den usb-controllere. Der kan jeg så se alle de ting der er tilsluttet via usb
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
22. august 2007 - 00:02 #8
ingen USB controllere eller lignende der begynder med usb installeret. Har du evt. andre forslag?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. august 2007 - 07:35 #9
Finder den nogle enheder der ikke er installeret? Prøv lige at installere din chipset driver igen.
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2007 - 07:58 #10
Fjern alt usb i enhedshåndtering og genstart, lad systemet selv finde driver.
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
22. august 2007 - 19:03 #11
peet-49>> der findes ikke noget i enhedshåndtering der hedder noget med usb.

bubbaa>> den finder ikke nogen enheder der ikke er installeret. Har prøvet at installere chipset driver igen, uden effekt. Kan jeg finde drivers på nettet der kan hjælpe eller er der noget fysisk galt med dem? (de virkede inden jeg formatterede...)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. august 2007 - 19:10 #12
Det ville være mærkeligt hvis de var gået i stykker, specielt alle sammen.
Normalt skal man ikke installere specielle drivers til bundkort, derfor jeg undre mig lidt. Man skal kun installere for at kunne udnytte hastigheden på usb 2.0.

Kommer der strøm til de usb ting du tilslutter?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. august 2007 - 19:15 #13
http://members.boards.ie/members/madmike/
en der påstår at der ligger drivers her.
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
22. august 2007 - 22:32 #14
der kommer lys i den trådløs netværks usb fætter jeg sætter ind -  i alle 4 porte. Jeg kan ikke helt få den dér til at virke, der starter lissom ikke noget installationsprogram når man vælger "kør". Så pakker den bare nogle filer ud, hvoraf ingen er noget a'la setup eller lignende. Der er 3 systemfiler der bliver pakket ud i den samme mappe, men heller ikke de sætter gang i en installation. Kan du give mig en guide til hvor jeg evt skal pakke det ud henne, hvis det blot er det der skal til? Skulle der ikke startes en installation?
Avatar billede peet-49 Novice
23. august 2007 - 07:31 #15
Indstaller usb via tilføj hardvære, og se om usb er enablet i bios.
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
19. september 2007 - 21:06 #16
Hold fast hvor pinligt... Det var ikke enablet i bios. Mente ellers at jeg havde tjekket... Nu fungerer det igen. Tak for hjælpen Peet og jer andre. Smid et svar, så jeg kan godkende :-)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. september 2007 - 21:24 #17
haha ja sådan kan det jo gå :)
20. september 2007 - 08:18 #18
(Visse (ældre) BIOS er USB nemlig DISABLET i DEFAULT mode! Den har jeg også være ude for!!!)