Avatar billede chrjuhl Nybegynder
21. august 2007 - 21:18 Der er 7 kommentarer

Kan ikke se mit DVD-drev i Vista Ultimate

Hej,

Jeg har lige købt en ny bærbar, hvorpå jeg uden problemer installerede Vista. Det eneste problem jeg nu har er, at jeg ikke kan se mit DVD-drev. Hvis jeg smider en disc i kan jeg bare høre, at den loader, men der sker intet på skærmen. Selv hvis jeg skriver "D:\" i adresselinjen siger den bare, at den ikke eksisterer.

Hvad er der galt?
Avatar billede hcma Novice
21. august 2007 - 21:22 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 21:31 #2
Hvilken bærbar er der tale om?
Avatar billede chrjuhl Nybegynder
21. august 2007 - 21:38 #3
hcma: Hvis jeg putter en cd i registreres den ikke. Og der er ingen dvd-drev på listen i Enhedshåndtering.

john: En Zepto Znote 6225WD
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 21:48 #4
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6224W/Drivers/Vista/32Bit/Chipset/

Prøv at opdatere chipsæt.

Bemærk at link er ok: 6224 og 6225 er ens bortset fra skærm str. :)
Avatar billede hcma Novice
21. august 2007 - 21:51 #5
ok - afvis mit svar
Avatar billede chrjuhl Nybegynder
21. august 2007 - 22:21 #6
Jeg kører Vista 64Bit
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 22:28 #7
Zepto notebooks understøtter officielt kun 32 bit.
Men da den jo er ny kan du vel bare ringe til zepto og forklare dem sagen - men desværre bliver svaret nok at de ikke har drivere til 64 bit Vista og dermed ikke kan hjælpe...