Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
18. august 2007 - 12:46 Der er 2 kommentarer

Menu i top, hvordan gør I det lettest.

Kan godt se at frames er på retur. Har altid smidt min menu i en frame et eller andet sted på siden. Men er lidt træt af teknologien.

Har så fundet en menu som er lavet i java som jeg vil bruge.

Hvordan gør i når i skal bygge sådan et system.

Er include filer yt i asp.net. Er den rigtige måde :
En include fil med reference til .css filerne i head tag.
En include fil med scripts referencer i head.
En include fil i selve body med de par linjer der danner selve menuen.

Er der nogen der har bedre ideer til en løsning med færre includefiler.

MVH
Avatar billede a1a1 Novice
18. august 2007 - 12:54 #1
masterpages..;o)
Avatar billede driis Nybegynder
18. august 2007 - 15:25 #2
Eller lav en usercontrol til det.

Typisk ville jeg lave en Menu UserControl og smide den på min masterpage. Så er det genbrugeligt og nemt at have med at gøre. Include filer er "bad practice" i ASP .NET.