Avatar billede jweber Nybegynder
17. august 2007 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Antal besøgende fra søgemaksiner

Jeg holder selv en del statistik omkring mine besøgende på min hjemmeside, og har også gået en del op i søgemaskineoptimering.

Af rent nysgerrighed kunne det være sjovt at høre hvor mange procent af andres hjemmeside kommer fra søgemaskinerne. Tallet er for min side steget de sidste par år, og ligger for tiden på lige over 60%, men jeg har ikke den store ide om det er højt, lavt eller meget normalt? Er der forskel på sider med mange og få besøgende, eller hvordan ligger statistikkerne?
Avatar billede nico26 Nybegynder
17. august 2007 - 14:29 #1
på min hjemmeside er det:
80% referring sites
18% søgemaskiner
2% direkte
Avatar billede jweber Nybegynder
17. august 2007 - 15:54 #2
Mine egne tal ligger på:

23% henvisningssider
61% søgemaskiner
16% direkte

45 besøgende/dag
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. august 2007 - 16:27 #3
Overall på alle mine sider vil jeg skyde på at det ligger omkring

10-20% henvisningssider
70-85% søgemaskiner
5-15% direkte

Ca. 5000 besøgende/dag

Men det er jo meget individuelt hvad siden handler om m.m.m.
Avatar billede goose Nybegynder
17. august 2007 - 20:02 #4
Det afhænger jo rigtig meget at om ens site er optimeret eller ej. Er det ikke optimeret til søgemaskinerne, ja så vil der nok komme flest via henvisninger hvorimod et site der er optimeret vil give flest besøgende fra søgemaskinerne.

For optimerede sites viser statistikken typisk, at 80-85% kommer fra søgemaskinerne og af disse kommer ca. 80% fra Google.

/Goose
Avatar billede nico26 Nybegynder
22. august 2007 - 14:56 #5
Det kommer vel også an på populariteten af de søgeord den er optimeret til. Når man søger på "mit" søgeord ligger jeg #8 på Google, men det er ud af kun 226.000 sider.
Avatar billede jweber Nybegynder
23. august 2007 - 19:37 #6
Har arbejdet meget med at få min side søgemaskine optimeret, og antallet af besøgende fra søgemaskinerne (specielt google) er da også steget igennem en længere periode nu. Men det er også klart af med en side som min med ca. 45 besøgende om dagen er mine statistikker ikke så sigende som en side med 5000 besøgende om dagen.

Men håber da mit tal bliver endnu højere, da søgemaskinerne er med til at give en mere fast strøm af besøgende frem for blot henvisningsiderne eller de direkte.