Avatar billede dumledumledumle Nybegynder
16. august 2007 - 23:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ActiveX aktivering!?

Hej...
Jeg har sat en menu lavet i javascript ind i min html side. Når jeg loader siden, bliver jeg mødt med den irriterende: "For at hjælpe med at beskytte din sikkerhed, har Internet Explorer begrænset denne webside, så den ikke kan køre scripts eller
ActiveX-objekter, der evt. ellers ville kunne få adgang til din computer. Klik her for indstillinger".

Her kan jeg så vælge: Er du sikker på at du vil køre aktivt indhold?

Hvordan undgår jeg, at computeren skal spørge mine besøgende på hjemmesiden om dette. Jeg ved naturligvis godt, at man kan ændre på indstillingerne i IE, men er der ikke en måde at komme rundt på det?

Jeg har da set javascript menuer på masser af sider, hvor jeg ikke bliver spurgt om dette?

Hjælp udbedes! Tak
Casper
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2007 - 23:11 #1
Javascript har ikke så meget med ActiveX at gøre. Prøv at poste din kode.
Avatar billede olebole Juniormester
16. august 2007 - 23:17 #2
<ole>

formatc >> JavaScript-kategorien dækker også Internet Explorer's JScript - og dermed også ActiveX  ;o)

dumledumledumle >> Er det en Flash-menu?

/mvh
</bole>
Avatar billede dumledumledumle Nybegynder
16. august 2007 - 23:19 #3
Nej det er ikke flash menu. Jeg har lavet den Sothink Tree Menu. Består af tekst og et baggrundsbillede
Avatar billede dumledumledumle Nybegynder
16. august 2007 - 23:29 #4
Jeg er måske den eneste i hele Danmark, der har oplevet det problem? :) Man kan godt læse lidt om det, hvis man googler, men det er noget kompleks.
Avatar billede gurly Praktikant
16. august 2007 - 23:30 #5
Nu er det vel ikke sådan at du sidder og kigger på html siden sådan rent "lokalt" på pc`en ?  for så er det bare derfor, fordi explorer som standard er sat til at blokere aktivt indhold i "lokale" html sider.
hvis det er tilfældet så opload din side til din server/webhotel, og så prøv at kigge på den igen "online"
for når det gælder internettet så står explorer som default IKKE til at blokere aktivt indhold. med mindre de har ændret på indstillingewr, det kan man jo ikke gardere sig imod. men det er de færeste, i "google analytics" som jeg bruger som statestik, kan jeg se at det er under 1 % af gæsterne der ikke suportere javascript
Avatar billede gurly Praktikant
16. august 2007 - 23:31 #6
så smid din side "online" så bliver den sikkert ikke blokeret
Avatar billede dumledumledumle Nybegynder
16. august 2007 - 23:32 #7
Gurly, jo jeg sidder lokalt med den. Du har sikkert helt ret, jeg prøver lige at smide den op, så giver jeg lyd igen :)
Avatar billede dumledumledumle Nybegynder
16. august 2007 - 23:37 #8
Gurly, du har jo helt ret. Rimelig dumt af mig ikke lige at prøve det først. Men nu ved jeg det. Tusind tak for tippet! :)
Avatar billede gurly Praktikant
16. august 2007 - 23:41 #9
det snød vist også mig engang, hæ hæ
hvis di bliver træt af at det blokeres når du roder med det lokalt så >

funktioner / internet indstillinger / avanceret
og så sæt kryds i "tillad aktivt indhold at køre i filer på denne computer"
og så klik "anvend"
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2007 - 01:50 #10
Ja, det er en SP2 default-indstilling  :o|