Avatar billede henning-a Nybegynder
16. august 2007 - 08:39 Der er 6 kommentarer

Ændre MAC på hardware niveau

Er det muligt at ændre MAC adressen, så min computer ikke siger: "mac address are invalid in both APC and DMI" når den booter op?

Hvis jeg ændrer MAC'en i windows virker det fint, da det bare bliver skrevet til registry, men den bliver jo ikke læst når der bootes op.

Så jeg mangler noget der kan skrive netkortets MAC ind i netkortet igen. Hvis det findes.

Chipsættet er et SIS 630 i en laptop.
Avatar billede montago Praktikant
16. august 2007 - 08:42 #1
hvis dit motherboard er et K7s5a

kan du bruge denne guide : http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=37&t=000599
Avatar billede montago Praktikant
16. august 2007 - 08:43 #2
google siger at der er mange med det problem...

du kan btw ikke ændre den fysiske mac adresse uden at udskifte rom'en på netkortet... problemet skal du finde i bios som har et problem
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 08:52 #3
I enhedshåndtering, netkort, under avanceret kan du oftest skifte til en anden mac-adresse. Hos mig står der 'lokalt administreret adresse'.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2007 - 08:53 #4
Som henning selv skrev, så kan han godt ændre den inde fra Windows af. Men det er ikke en permanent ændring og det virker kun mens Windows kører. :)
Avatar billede montago Praktikant
16. august 2007 - 09:46 #5
... fusk :D

dvs det er nemt at hacke mit WiFi... dammit
Avatar billede henning-a Nybegynder
16. august 2007 - 10:06 #6
Det er ikke et K7S5A.. Det er et eller andet intel board :(
Desværre.. Jeg har nemlig også prøvet at se på de sider med k7a5s, men de henviser til et AMD specifikt program.