Avatar billede crj100 Praktikant
14. august 2007 - 09:29 Der er 4 kommentarer

Skærmbilledet "forsvinder"

Hej
Mine forældre har en Medion PC med tilhørende fladskærm (alder af skærm ca. 6 år). De sidste par dage starter PC'en op, men skærmen viser kun et billede i ca. et sekund, hvorefter det næsten forsvinder. Man kan ganske svagt ane, at der er noget på skærmen. Slukker man og tænder skærm igen, kommer skærmbilledet på ca. et sekund, hvorefter det igen forsvinder.
Ved slukket PC er det samme problem, her er det blot meddelsen "Achtung: Kein signal" der vises ca. et sekund.
Er det skærmen der er ved at være "træt"?
M.v.h.
Søren
P.S.: ElGiganten har en BenQ 20" til 1499,- og en 22" til 1899,-. Kan de anbefales? 1680 x 1050, 5 ms, 600:1 kontrast.
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2007 - 09:33 #1
Prøv F8 (fejlsikret) under opstart og vælg VGA tilstand, kører den der er det ikke skærmen men driver/indstillinger, der er galt med.
Avatar billede crj100 Praktikant
14. august 2007 - 09:40 #2
Problemet er, at det ikke er muligt at "nå" noget som helst i den korte tid skærmbilledet er til rådighed.......
Søren
P.S.: Problemet opstod midt under en "surfing-session" og det er med garanti ikke mine forældre der har pillet ved indstillingerne ;-)
Avatar billede frewald Nybegynder
14. august 2007 - 09:44 #3
Det er backlight der slukker. Hvorfor har jeg ingen anelese om. Du skal nok købe en ny desværre.
Avatar billede crj100 Praktikant
14. august 2007 - 10:02 #4
OK, lyder vel også sandsynligt med en så gammel skærm....
Nogen der har kommentarer til de nævnte BenQ-skærme?