Avatar billede warg Nybegynder
12. august 2007 - 14:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan Psx'en se at den er brændt

Hej. jeg har en gammel psx. og jeg har mistet et spil til den men heldigvis havde jeg en sikkerheds-kopi gemt på min pc. (iso) spørgsmålet er: kan jeg brænde isoen over på en disc og pille den uden problemer på min psx? altså jeg har hørt at man ikke kan kopiere ps2 spi, men kan man det med ps1?(x)
Avatar billede warg Nybegynder
12. august 2007 - 14:22 #1
pille=spille
spi=spil :)
Avatar billede theseus Nybegynder
12. august 2007 - 14:56 #2
Mener også i de gamle PS1 dage at man skulle have en chip i consollen for at kunne spille brændte spil.

Du kan jo evt. prøve om den virker, så er det max 10kr. du har mistet.. ;)

Well tror ikke du kan, medmindre du har chip i den...
Avatar billede theseus Nybegynder
12. august 2007 - 14:58 #3
Lige dette link til at bakke mit argument op ;)
http://www.modchip.com/indexps.htm

Held og lykke med det... Hvis det kun er et enkelt spil kan du sikkert også finde det i den blå avis til en flad 20'er eller noget i den retning... :P
Avatar billede warg Nybegynder
12. august 2007 - 19:54 #4
Theseus->> http://www.modchip.com/breakerpro.php kig på æsken: "play ps-one imported games on your ps2 console!" det er altså
til ps2...
Avatar billede warg Nybegynder
12. august 2007 - 19:56 #5
jeg forstår heller ikke, hvordankan konsollen se at cd'en er brændt?
når, anyway, hvis det ikke virker kan jeg jo stadig bruge den i en emu ;)
Avatar billede warg Nybegynder
12. august 2007 - 19:58 #6
jeg mener forresten at jeg har hørt at det kun var ps2'en der skulle have chip.
Avatar billede theseus Nybegynder
13. august 2007 - 17:01 #7
Før i tiden skulle man også bruge modchips til PSX. Hvad der står på æsken er:

    *  Allows the PS1 and PS2 to play PS1 import and backup games without internal modification
    * No need for chips or soldering.
    * Works on all PS1 and PS2 versions

Hvilket betyder du kan spille importerede spil, fra enten USA eller Asien. (Lidt samme princip som med DVD'er)

Men prøv dog at brænde en CD og se om det virker. Det er virkelig ikke mange penge du kan spilde...
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. august 2007 - 21:51 #8
Man skal have chip i en ps1 for at spille brændte spil. Før i tiden kostede det ca 100 kr at få chip i, og tror ikke det er blevet dyrere.
Avatar billede warg Nybegynder
01. september 2007 - 15:54 #9
jeg fik fat i en bootchip.