Avatar billede amoelle Nybegynder
12. august 2007 - 10:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

EddieMaintenance.Com and the MultiTask Utilities Suite CD

Hej,
er der nogen der har erfaring med programmet fra
EddieMaintenance.Com
MultiTask Utilities Suite CD...

I forsøget på at afinstallere en Windows Vista og istedt installere XP har jeg smadret det så meget, at intet virker :-(
... heller ikke Vista repair disk'ene, som var det første jeg lavede.

Jeg har brug for at kunne boote maskinen (HP Pavillion) og komme længere end BIOS opsæt og beskeden
"The file is possibly corrupt. The fil header checksum does not match the computed checksum.

og herfra kan man kun genstarte....
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. august 2007 - 13:33 #1
vil det sige at du ikke engang kan komme ind i bios og foretare ændringer?

/psycosoft-funware :)
Avatar billede amoelle Nybegynder
12. august 2007 - 14:29 #2
nej, jeg kan godt komme ind i BIOS, - men det eneste interessante jeg kan gøre der er at ændre boot rækkefølgen, til at boote fra USB-stick eller CD eller harddisk
Hvis man ikke foretager sig noget i BIOS og istedfet trykker F11 (=System recovery) mens en af de nye system recovery diske er i, - får man samme besked, som hvis man bare lader den starte af sig selv : The file is possibly corrupt. The fil header checksum does not match the computed checksum.....
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. august 2007 - 18:10 #3
sæt bootrækkefølgen til dit cd rom drev som det første og boot op på XP CDen bed den om at lave en format af harddisken og du har xp på maskinen :)
Avatar billede perhol Seniormester
12. august 2007 - 21:04 #4
Følger spændt med. Har lige købt en bærbar pavilion med Vista og ønsker at skifte til XP
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. august 2007 - 21:14 #5
hvis i lige skriver hvilke model nr (f.eks. dv6000) jeres pavilion computere har, så finder jeg lige de rette driver pakker til jer :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. august 2007 - 21:15 #6
skal siges at det nemmeste er at bede xp installationen om først at slette partitionen og derefter oprette en ny :)
Avatar billede perhol Seniormester
13. august 2007 - 02:11 #7
Har selv været på HP's side og hente de tilgængelige drivere.
Henvendte mig til HP Support for at spørge hvordan jeg bedst sikrede mig at jeg evt. kunne gendanne comp til fabriksstandarden, om det evt. var fint nok at bruge recovery disken (lavet med HP's Recovery Manager), også selv om jeg slettede den lille partition der indeholder recoverydata. Fik nærmest et 'ikke-svar' (følger her):

Hvis du installere en anden kopi af windows og efter lader recovery partitionen intakt, så skulle du i teorien gerne være istand til at genoprette systemet igen, fra den partition. Jeg kan selvfølgelig ikke garnatere det.
Men hvis du gør det omvendt er det ikke muligt, da recovery cderne vil omdanne hele pc til som den så ud som fabriks ny
Det med driverne bliver lidt sværere at svare på. Man skal bare installere dem som man har brug for.
Skulle dette mod forventning ikke løse problemet, eller har du andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig igen.

Det der med "da recovery cderne vil omdanne hele pc til som den så ud som fabriks ny" var jo netop meningen.
Jeg besluttede at trække vejret lidt indtil jeg fandt svar på mine spørgsmål ad anden vej.
Følger fortsat med her.
Avatar billede perhol Seniormester
13. august 2007 - 07:09 #8
Er nu godt i gang med at installere XP (tror jeg).
Slettede både recovery partition (E:) og system partition (C:) efter anvisningerne i XP's installationsprogram. Bad derefter installationsprogrammet oprette størst mulig partition i det ledige område (114463 MB - samme som drev D:, den anden fysiske harddisk i computeren). Er nu i gang med at formatere, den er nået til 42%. ;-)
Har tilgode at se det færdige resultat, og selvfølgelig at se om den fremstillede HP recovery DVD virker, men det håber jeg nu aldrig at jeg får brug for.
Vender tilbage med en forhåbentligt glad besked når installationen er overstået.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. august 2007 - 07:54 #9
det skulle meget gerne virke med den recovery dvd du har lavet, har selv brugt sådan en hos en kammerat.

men det at fjerne recovery partitionen er der (efter min mening) ikke nogen skade ved.
sidder selv ved en dell nu som også blev leveret med en recovery partition men den slettede jeg da jeg installerede linux.

men hvis du har lyst og mod på det så kunne du lave en dvd med dit eget optimerede windows xp hvor driverne til din bærbar er automatisk installeret; her kan du også lægge det software du bruger mest på skiven og få det installeret automatisk :)
Avatar billede perhol Seniormester
13. august 2007 - 19:10 #10
>psycosoft-funware
Sjovt at du lige skulle nævne drivere.
Fik samlet de 2 partitioner på C: drevet, formateret drevet og indstalleret XP.
Så viste det sig at der manglede en hel del drivere og XP kørte ikke ordentligt. Bl.a. kunne jeg ikke gå på internettet og der var 11 gule udråbstegn i enhedskontrol.
Nu har jeg været nødt til at finde en PCLinuxOS skive, det er den jeg sidder og skriver på nu.
Jeg kunne godt tænke mig at finde et program der kan lave hardware test på LinuxOS 2007.
Sidder lige nu og ser hvad PCLinuxOS Control Center kan oplyse mig om mit hardware. Måske er det nok sammen med den smule som HP oplyser på det såkaldte datablad der ligger på deres side.
Så må jeg ud og lede efter de rette drivers til mit hardware under Win XP.
Skal nok fortsætte den sørgmuntre historie efterhånden som den skrider fremad.
Avatar billede amoelle Nybegynder
14. august 2007 - 08:26 #11
hej,
jeg fik alligevel kode fødder...  fandt følgende seriøse diskussion

http://forums.techguy.org/windows-vista/558994-how-install-xp-after-vista.html
s4baz (Senior Member):
Below is the way I installed XP on my computer, after Vista was already installed... creating a dual boot....

Derefter downloadede jeg den instruktion som senior member Gswiss havde lavet på baggrund af s4baz's anvisninger.
http://forums.techguy.org/attachments/109270d1182789015/install-xp-after-vista-hp

Det ser meget grundigt og fornuftigt ud, - og havde det været min egen maskine, var jeg gået i gang ;-)
Men med en studerende der står foran semesterstart og skulle bruge en XP ( eksplicit IKKE en Vista), - valgte jeg at bakke ud, og istedet bytte maskinen til en Lenovo med XP Home edition

BTW.... det er næsten ikke til at opdrive en maskine med XP....

held og lykke med eksperimenterne :-)

/Anne
Avatar billede amoelle Nybegynder
14. august 2007 - 08:27 #12
PS ... det var en HP Pavillion 6507
Avatar billede perhol Seniormester
18. august 2007 - 01:55 #13
Efter at have installeret XP og konstateret at det ikke ville komme til at virke på min HP Pavilion dv9545eo, ville jeg anvende min genoprettelsesdisk. det viste sig at den ikke virkede selv om HP's recoverymanager efter oprettelsen af disken validerede den og meddelte at den var i orden. Den gik i stå under oprettelsen af partitions på harddisken. Dagen før jeg købte min maskine, købte jeg en til en kollega. Fra den prøvede jeg så at oprette en genoprettelsesdisk. Recoverymanager oprettede den, validerede den og sagde god for den. Den prøvede jeg så at genoprette mit eget system med, men den var endnu værre end min egen genoprettelsedisk, den delte hovedpartitionen op i 2 mindre partitions, lagde derefter noget ned på første partition der gjorde at det ikke var muligt at boote på DVD drevet. Jeg henvendte mig temmelig frustreret til HP's support, fik fat i en venlig supporter der tog til efterretning at recoverymanager på 2 nyindkøbte HP bærbare ikke virkede efter hensigten og meddelte at de ville sende mig 2 genoprettelses sæt. Så langt så godt, men så sagde han at der kunne gå op til 3 UGER før jeg fik dem. Det havde jeg ikke til hensigt at vente på. Jeg arbejdede lidt på sagen for at få maskinen til at forsøge boot fra DVD drevet pog fandt ud af at jeg kunne få den til det ved at bytte om på de 2 harddiske der ligger i maskinen. Jeg lånte en Vista installations disk der kunne installere alle Vista versioner, brugte den og angav Product Key fra etiketten bag på maskinen. Det virkede fortryllende. Jeg sidder nu på min egen maskine med Viste Home Premium installeret og skriver dette. Hensigten er at installere den originale software, som jeg har betalt for, når jeg får den fra HP. Efter installationen fandt jeg ud af at der ligger en del opdateringer på HP's hjemmeside, her i blandt en opdatering til BIOS og til Recoverymanager. Jeg er noget spændt på om Vista vil gennemføre en aktivering (om 2 dage siger den) selv om det faktisk ikke er den OEM version, jeg har betalt for, og har licens til, der p.t. er installeret.
Konklusion:
Tjek ALTID for opdateringer til systemet inden du foretager en oprettelse af genoprettelsedisk(e)!
Tjek ALTID om dit system er kompatibelt med et andet styresystem som du ønsker at installere!
Stol ikke uden videre på at en genoprettelsesdisk kan redde dig fra evt. fejl du måtte begå!
Dette er foreløbig enden på den sørgmuntre historie om en 'erfaren' computerbruger der ikke ville lade en producent bestemme hvad der skulle være på hans maskine.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. august 2007 - 12:00 #14
>>perhol: jeg har kigget lidt på det og har fundet en sammenhæng mellem din hp model
(driver page: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3545268&lang=en)

og en pavilion dv6000
(driver page:http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842155&lang=en)

hvis du kigger efter vil du se at det er samme hardware der sidder i en dv 6000 som i din dv 9545eo

jeg er ret sikker på at de drivere fra dv6000 vil kunne bruges på din model

(jeg kan ikke tage ansvar for om det vil virke eller ej, da jeg ikke har en pavillion 9545eo maskine at kunne teste denne teori)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede perhol Seniormester
18. august 2007 - 12:51 #15
>>psycosoft-funware
Det ser faktisk ud til at du har ret. Det må prøves, men jeg tror nu nok at jeg lige trækker vejret roligt indtil jeg har fået de lovede genoprettelsesdiske fra HP og har afprøvet dem.
Du hører fra mig her når jeg igen har prøvet at skifte til XP.
I mellem tiden er det lykkedes mig at få mine eksterne harddiske til at fungere. Det gjorde de ikke i det originalt installerede Vista, og det var mere end noget andet årsag til at jeg ønskede at skifte til XP. Man må jo sørge for at sikkerhedskopiere sine data jævnligt.
Avatar billede amoelle Nybegynder
09. september 2007 - 09:47 #16
Hej igen,
jeg har alligevel kastet mig ud i at øndre en HP pavilion 6507eo til en XP maskine.
Har gjort følgende:
lavet Vista genoprettelsesdisk
ændret drevbogstaver
Bootet på en Win2000Pro cd
slettet alle partitioner
oprettet ny partition og formatteret denne
installeret Win2000
opgraderet til WinXP Pro
hentet nogle drivere hos HP både til model 6507 og 6500

Nu virker lyd og det meste andet, men der er stadig 9 enheder i Device Manageren, der har fejl....

bl.a. kan skærmindstillingerne kun vise 2 sæt opløsning ( og ikke en widescreen, som den ellers burde)

Jeg har installeret Sandra Lite fra Sisoftware for at få et overblik over hardware/software, og den mener bla:

<<< Mainboard Configuration >>>
--------------------------------------------------------------------------------

    Notice 224:                    System BIOS : SMBIOS/DMI information may be
                                  inaccurate.
    Tip 212:                      System BIOS : BIOS can be shadowed so check
                                  whether it is.

og

<<< Buses and Devices >>>
--------------------------------------------------------------------------------

    Tip 1202:                      PCI Bus 0 (1/1x PCIClk) : Nvidia Corp ???
                                  (0541) : Device does not support bus
                                  mastering.

Jeg har ikke installeret BIOS update fra HP...
- vil det mon være en god ide??
Det er lidt svært at gætte ud fra Device manageren, hvad det er for nogle drivere, jeg mangler.... er der nogen, der har nogle gode tip ?

Derudover synes jeg det er lidt underligt, at mak
Avatar billede amoelle Nybegynder
09. september 2007 - 09:51 #17
ups, der røg lige lidt af teksten...

Derudover synes jeg det er lidt underligt, at maskinen på kassen hedder dv6507eo, men at der i BIOS står dv6500...

Jeg har ledt rundt på HP's driverside, - bl.a. ud fra psycosoft-funware's link, men kan ikke finde ud af, hvad det er for drivere, der mangler.

PS
Jeg har selvfølgelig også kørt WinXPproSP2 sikkerhedsopdateringer m.m.
PPS Jeg har også prøvet Vista genoprettelsesdvd'en, den virker upåklageligt.

mvh Anne
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:54 #18
hent dette program: http://www.zhangduo.com/UnknownDeviceIdentifier.exe

og post loggen :)

så finder jeg de rette drivere :)
Avatar billede amoelle Nybegynder
02. august 2009 - 13:03 #19
lukket