Avatar billede golyf Nybegynder
08. august 2007 - 23:01 Der er 6 kommentarer

To netkort på samme PC

Jeg har to trådløse netkort på samme PC koblet til samme netværk. Det var egentlig fordi det ene kørte lidt skidt fordi signalet var svagt og så købte jeg et USB netkort.
Nu har jeg begge kort i og begge virker, men når jeg downloader fra min lokale server bruger den altid PCI kortet, så USB kortet kun tager over hvis PCI'en falder af nettet og det er USB'en der har bedst signal.

Kan man vælge hvilket kort der skal ha' højest prioritet?

Kan den sættes op til at dele forbindelsen 50%/50%?

Jeg bruger WinXP Pro
Avatar billede plx Nybegynder
08. august 2007 - 23:07 #1
i avancerede indstillinger for tcp/ip kan du sætte en matric værdi. laveste værdi vinder.
Avatar billede alichu Nybegynder
09. august 2007 - 08:58 #2
Du kan også bare pille PCI kortet ud, hvis det er USB som har det bedste/hurtigeste signal?
Avatar billede nva Praktikant
09. august 2007 - 09:02 #3
Det burde være nok at deaktivere det ene via enhedshåndteringen.
Avatar billede plx Nybegynder
09. august 2007 - 15:20 #4
han har to netkort, i tilfælde af det ene falder ud. Så er metoden med at prioritere med metric-værdien nok den bedste
Avatar billede golyf Nybegynder
16. august 2007 - 09:21 #5
Jeg valgte at disable det med dårligst signal. Jeg havde håbet på at man kunne lave en mere automatisk løsning.
Svar de som vil ha' point
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 09:33 #6
Behold bare point selv for min skyld.