Avatar billede morten66 Nybegynder
07. august 2007 - 23:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ufrivilligt standby

Jeg har en Dell Dimension 3000 2 1/2 år gammel.

Den er begyndt at gå ufrivilligt på standby, når computeren har kørt et stykke tid.

Er der en der har et bud på, hvad dette skyldes ?

Jeg kan så tænde den igen og så kører den igen et stykke tid. Det varierer fra et minut til en halv time.
Avatar billede rene90 Nybegynder
08. august 2007 - 00:03 #1
har du tjekket din strømstyring? kan desværre ikke huske hvor det var man kunne finde det:D men du kan altid tjekke fejlfindning?

tror det er har noget med din strømtilføring:D
Avatar billede morten66 Nybegynder
08. august 2007 - 00:22 #2
Tak for hurtigt svar.

Jeg har været inde og tjekke strømstyring under kontrolpanel. Det eneste der kan være fejl, er at der står, at UPS-tjenesten ikke kører i øjeblikket. Om det har noget med noget at gøre ved jeg ikke ?
Avatar billede coderdk Praktikant
08. august 2007 - 01:37 #3
Det lyder umiddelbart som om din strømforsyning (PSU) er blevet træt. Jeg har oplevet det før, på Dell-maskiner...
Avatar billede coderdk Praktikant
08. august 2007 - 01:38 #4
(mao skal den nok skiftes, hvis det ikke var klart ud fra min kommentar) :D
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. august 2007 - 07:34 #5
Er det mens du arbejder på den, eller når den står stille?
Avatar billede morten66 Nybegynder
08. august 2007 - 08:40 #6
Det er mens jeg arbejder på den.
Men det er jo som om, hvis man lige lader den stå på stand-by et stykke tid, så er den ladet op igen ??
Avatar billede coderdk Praktikant
08. august 2007 - 09:33 #7
Slukker den mens den laver noget krævende/CPU-intensivt? For så lyder det helt sikkert som strømforsyningen, hvis den pludselig ikke kan levere nok strøm...
Avatar billede morten66 Nybegynder
08. august 2007 - 10:13 #8
Ja den slukker primært, når jeg har "gang i meget".
Sikkert dumt spørgsmål nu, men hvordan kan den ikke levere nok strøm ? Er det noget i computeren, der er noget galt med ?
Avatar billede alichu Nybegynder
08. august 2007 - 10:35 #9
Som "rene90" og "coderdk" skriver, er det helt sikkert nooget med din Strømforsygning at gøre. De nyere Dell maskiner et år tilbage og nu har det med at deres strømforsygninger dør efterhånden jo ældre de bliver. Tror mig jeg har set meget til sådan nogle problemer da jeg arbejder som datatekniker på frederiksberg hvor vi har 200 Dell computere, og det var en krig at skifte :P

Men prøv at sæt din CPU under pres, og hvis den slukker er det nok dit bundkort eller strømforsygning, men jeg vil skyde på strømforsygningen :)

Mvh alichu :)
Avatar billede morten66 Nybegynder
16. august 2007 - 14:02 #10
Dummie-spørgsmål.

Kan man umiddelbart udskifte en sådan strømforsyning ?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. august 2007 - 17:33 #11
Yep
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 23:53 #12
Kommet videre, morten66?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 09:09 #13
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:45 #14
Respons!
Avatar billede morten66 Nybegynder
12. november 2007 - 21:47 #15
Hej

Undskyld jeg ikke fik svaret igen.

Jeg var inde på "egenskaber for strømstyring".
Det var enten systemstandby eller systemdvale, som jeg satte til aldrig. Den var åbenbart indstillet til noget andet. Jeg har aldrig været i disse egenskaber, så jeg var noget overrasket over, at det åbenbart det der har hjulpet.

Jeg har ikke haft problemer siden og jeg har intet skiftet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. november 2007 - 07:48 #16
Ok. Skal vi så lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 01:35 #17
Kan spørgsmålet lukkes?