Avatar billede wiper Nybegynder
06. august 2007 - 08:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video på hjemmeside

Hejsa

ved ikke om det er den rigtige gruppe - men anyway here goes;

Har IIS 6.0 på en Windows 2003 boks, og på denne har jeg en hjemmeside hvor jeg gerne vil kunne streame videoklip ligesom på youtube.com

Det skal fungere således at ligemeget hvor jeg ligger en videofil skal der være en "integreret afspiller" evt. i et pop-up vindue.

Hvad kræves der for at få en "youtube" funktionalitet ?
Avatar billede wiper Nybegynder
09. august 2007 - 08:23 #1
hhmmmm...slet ingen bud ?
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2007 - 08:36 #2
Det kommer lidt an på hvad du mener med "youtube" funktionalitet.
Det kræver ikke så meget at lægge eks. en wmv fil op på din side inkl. kontroller (som du kender fra Windows MediaPlayer). Men hvis du skal streame indholdet (så det er sværere at kopiere), skal du sætte din server op som media-server.
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2007 - 08:44 #3
Hvis det er den simple integration af mediaplayer du gerne vil ha', så er det bare et spørgsmål om lidt html-kode.
Se dette link: http://www.geekpedia.com/tutorial152_Embedding-Windows-Media-Player-into-a-web-page.html
Avatar billede wiper Nybegynder
09. august 2007 - 09:47 #4
vil gerne have en flash afspiller (cross browser kompatibel) "integreret", der så kan hive fat i den pågældende videofil.
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2007 - 09:52 #5
Jeg kender ikke til en flashplayer der kan håndtere wmv-filer. Men naturligvis en der kan håndtere flashvideo-filer.
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_video_Player
Kender ikke til det, men ligner noget der kan bruges (google is your friend) :)
Avatar billede wiper Nybegynder
09. august 2007 - 09:57 #6
ok - den ser fornuftigt ud, den kan jeg arbejde lidt videre med - smider du et svar ?
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2007 - 10:13 #7
hermed gjort. held og lykke med projektet :)