Avatar billede carstensuurland Nybegynder
03. august 2007 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til deployment af ASP.NET site

Hej Eksperter

Jeg forsøger at deploye mit site op til min udbyder, men jeg løber ind i runtime fejl, hvis jeg bare bruger en almindelig copy. Så kan ASP.NET ikke finde de filer mine aspx sider arver fra (jeg bruger code-behind).

Er der nogen der har nogle "best pratice" i forbindelse med deployment? Jeg vil specielt gerne høre om prekompilering og hvilke udfordringer det evt. giver.
Avatar billede kalp Novice
03. august 2007 - 09:57 #1
Hvis du stiller dig på projekt filen og ikke solution filen så kan du vælge et punkt der hedder "Copy project" det er der hvor man også vælger "show all files" f.eks..
find med ved mouse over og tooltip:)

tryk på den og i det nye vindue vælger du en mappe du vil kopire filerne til..
sæt flueben i File share og flueben i "only files needed to run this application"

det smarte med dette er at din source kode ikke kan læses på webhotellet det bliver samlet i dll filer.

hvis det ikke virker kan det have noget at gøre med dit webhotels opsætning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2007 - 10:36 #2
VS 2005?  Brug "Publish Website" og kopier de filer op som ligger i det nye katalog, der bliver lavet - evt ikke web.config, hvis den er forskellig på udvikling og drift.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
03. august 2007 - 10:41 #3
Ja det er VS2005. Jeg prøver lige de to forslag af, så vender jeg tilbage.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
03. august 2007 - 17:11 #4
Når jeg bruger "Publish XXX" så får jeg mulighed for at vælge kun at inkludere de filer der skal til for at kunne afvikle sitet. Det er jo fint, da jeg så ikke skal have min kildekode liggende hos udbyderen.

Det vælger jeg så, men når det er kommet op til min udbyder, så får jeg runtime fejl, da min code-behind filer ikke kunne findes... Hvad sker der?

Hvis mine code-behind filer ligges op - så fungerer sitet :-(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2007 - 17:32 #5
Når du lægger op efter "Publish website", så lægger du også alle underkataloger op i det nye katalog, der dannes?
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
03. august 2007 - 18:09 #6
Ja det gør jeg... Jeg tror dog jeg har fundet noget af løsningen.
Når jeg opretter nye webforms, indsætter VS både Inherits og CodeBehind.
Hvis jeg sletter CodeFile og kun lader Inhertis blive, så får jeg ikke fejlen om manglende cs-filer.
Undrer mig bare over at VS sætter CodeFile ind - Er det ikke ASP.NET 1.X style?
Avatar billede kalp Novice
03. august 2007 - 18:24 #7
nej det findes i begge.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
06. august 2007 - 09:20 #8
Hmmm... Det undrer mig bare, at VS ikke fjerne CodeFile= fra mine aspx filer, når alt nu bliver prækompileret. Så er der jo ikke brug for filerne. Hvis jeg har CodeFile= stående i mine aspx filer, så brokker den sig over at den ikke kan finde dem når sitet afvikles.

Anyway: Giv et svar så er der point
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
25. juni 2008 - 23:12 #9
Lukket