Avatar billede rigpig Nybegynder
02. august 2007 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Web server_Router Problemer

Hej Eksperter

Kan nogen hjælpe mig med følgende:
Internet forbindelse: 10 op 10 ned
IP: Fast IP
Server: Synology DS 207 NAS server
Router: Edimax

Da der kun var en udgang fra net udbyderens box, blev en trådløs router installeret, så serveren får sin egen adgang til net, uden om PC.

Problem:
Kan komme på serveren fra alle andre computere end min egen, en ven har samme router som min, ingen problemer, eneste forskel er at han ikke har fast IP
Net ydbydeen siger, at det må være router opsætningen der er forkert, men selv med alt sikkerhed slået fra, kan jeg ikke komme på men min egen PC
Kan en switch før routeren være en løsning ?

Vi være meget taknemmelig for alle forslag.

Peter
Avatar billede bdf Mester
02. august 2007 - 11:03 #1
Spørgsmål:
Kan komme på serveren fra alle andre computere end min egen? er der andre i huset eller miner du dine venners?

Altså dine venner logger jo ind via din Wan ip som din udbyder har tildelt dig og du skal logge ind via din interne ip f.eks. 192.168.1.2 :)
Avatar billede rigpig Nybegynder
02. august 2007 - 11:48 #2
Undskyld, kan se at forklaringen ikke er god nok:
Serveren står p.t. hos vennen, han kan godt logge på via ftp, jeg kan fra min arbejdsplads, men ikke fra hjemmet.
Kommer serveren hjem til mig, kan jeg stadig ikke logge på (kan ikke finde den)
Routeren er den samme som hos vennen, eneste forskel, så vidt vi kan se, er at jeg har fast IP, han har dynamisk, men det skulle jo ikke være et problem.
Tak for din henvendelse.
Peter
Avatar billede fedora Nybegynder
02. august 2007 - 18:13 #3
Du skal huske på når serveren kommer hjem til dig har den fået en anden WAN IP + du skal have lavet forwarding via NAT (Hvis du benytter det)
Avatar billede rigpig Nybegynder
02. august 2007 - 21:14 #4
Har prøvet at gå uden om router, altså direkte i Syd Energi's box, kam stadig ikke se serveren, kan stadig gå på nettet, uanset om routeren er tilsluttet eller direkte.
Peter
Avatar billede rigpig Nybegynder
03. august 2007 - 22:31 #5
Prøver at få adgangskoden til Syd Energi's box, det må være her problemet er, måske den indbygede fire wall, det kan kun være der, uanset hvad "eksperterne på Syd Energi" siger!
Tak til alle der ulejligede sig med at forsøge ar hjælpe.
Lukker spørgsmålet.
Peter
Avatar billede rigpig Nybegynder
03. august 2007 - 22:37 #6
svar