Avatar billede lysholm Praktikant
01. august 2007 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med Nokia 6110 og tilslutning til pc vha. USB

Hejsa
Sidder og roder med en vens pc og hans telefon, da det ikke virker.
Jeg har installeret Nokia PC Suite og den slutter af med at sige den har fundet ny hardware!
(Ifg. manualen skulle installprogrammet af slutte med at man skal indstille sin forbindelsestype, dette sker dog ikke)

Hvis jeg efter installation åbner Nokia PC Suite (hvilket er meget sløvt til at starte) står der i bunden "Ingen telefoner tilsluttet" og dermed ingen mulighed for at synkronisere mellem mobil og pc!
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2007 - 23:20 #1
Tilslutning af telefonen via kabel
1. I Få forbindelse skal du vælge Kabeltilslutning som tilslutningstype.
2. Sæt tilslutningskablet i pc'en, når Få forbindelse beder dig om det, og tilslut den anden ende af kablet til telefonen.
3. Første gang du bruger en kabeltilslutning, skal du vente, indtil Få forbindelse er færdig med at installere de ønskede drivere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2007 - 23:20 #2
Bemærk: Når du tilslutter telefonen til pc'en via et USB-kabel, skal du sikre, at du har valgt standarden eller PC Suite-tilstanden i telefonen, hvis du ønsker at bruge Nokia PC Suite med telefonen. Se brugervejledningen til telefonen, hvis du ønsker yderligere oplysninger om de tilgængelige USB-tilstande.
Bemærk: Sørg altid for at bruge originale Nokia-kabler med Nokia PC Suite for at sikre, at PC Suite-programmerne fungerer pålideligt. Kontroller mærkningen af kablet.
Avatar billede lysholm Praktikant
02. august 2007 - 08:26 #3
Tak for kommentaren :o)
Jeg får først mulighed for at kigge på telefonen i morgen fredag, men vender tilbage så snart jeg har afprøvet det du skriver!
Ved han har siddet og prøvet at installere det selv og tror han har fået lavet lidt rod i det hele - så vil starte med at afinstallere det hele og starte på en frisk.
Avatar billede lysholm Praktikant
04. august 2007 - 08:23 #4
Hejsa
Sad i går fredag og prøvede som du prøvede og snakkede også med Nokia-support, men fik det ikke til at virke.
Er kommet frem til, at Nokia PC Suite, bliver installeret og så når den skal til at "Få forbindelse" så mangler XP en driver til tlf. (Driveren kan ikke findes)
Nokia-support sagde så jeg skulle afinstallere Nokia PC Suite + 2 andre "communication" prgrammer.
De 2 programmer kunne jeg nemt afnistallere, men Nokia PC Suite kan ikke afinstalleres.
Når jeg prøver af afinstallere, går den i gang med en reinstallation - meget mystisk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2007 - 21:25 #5
Du skal lade installationsprogrammet starte, så vil det finde ud af at der allerede er installeret og tilbyde flg.: reinstallation, reparation og afinstallation.
Avatar billede lysholm Praktikant
05. august 2007 - 08:46 #6
Installationsprogrammet lader mig kun reinstallere, det har jeg aldrig været ude for før! Og det er selvom jeg vælger ikonet "Afinstallér Nokia PC Suite"
Avatar billede lysholm Praktikant
21. oktober 2012 - 09:31 #7
Lukker