Avatar billede terminator Nybegynder
30. juli 2007 - 01:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Print screen

Hvorfor er det lige at når man kører med den nyeste version af windows mediaplayer at man ikke kan trykke print screen af f.eks et filmklip uden at der bare er sort skærm når man paster det i programmet paint. Skal lige siges at det er private klip uden nogen form for rettigheder...?
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2007 - 01:23 #1
Jeg tror ikke, det har noget med den nyeste version at gøre - jeg har aldrig kunne PrtSc'e Window Mediaplayer-film.
Avatar billede plx Nybegynder
30. juli 2007 - 02:06 #2
Det skyldes video overlay. Det kan findes et sted under hardware acceleration i indstillinger
Avatar billede terminator Nybegynder
30. juli 2007 - 19:19 #4
Hurra...det virkede jo bare fint. Men hvad skal den funktion "Overlay" lige bruges til, når den er skyld i at "print scr" så ikke virker ?

plx & vejmand...smid et svar :D

PS: Overlay hedder iøvrigt overlejring i XP på dansk :)
Avatar billede plx Nybegynder
30. juli 2007 - 19:31 #5
Ydelse. Ydelse. Ydelse. Med video overlay, skrives data så at sige direkte til grafikkortet.

Uden overlay, bliver det sendt gennem Windows. Det koster noget, men Windows har mulighed for at fange billedet ved tryk på knappen.

Jeg har bl.a. brugt funktionen flittigt til at vise ét billede på min monitor, og et andet på fjernsynet
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2007 - 22:59 #6
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede terminator Nybegynder
30. juli 2007 - 23:06 #7
I skulle jo gerne dele de mange point :P så plx...smid et svar,
med mindre du synes at vejmand skal have alle points :)
Avatar billede terminator Nybegynder
09. august 2007 - 16:34 #8
plx....svarer du lige så jeg kan give point :) Ellers giver jeg
vejmand alle points om en uge.
Avatar billede terminator Nybegynder
19. september 2007 - 21:45 #9
Jamen med lidt forsinkelse, så får vejmand point :D  Takker og bukker.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. september 2007 - 10:45 #10
Velbekomme, og tak for point.  :-)