Avatar billede thediabloman Nybegynder
29. juli 2007 - 16:23 Der er 1 kommentar

Hvad skal der kigges efter når man skal købe PDA?

Har fået tilskud af kommunen til at købe en PDA, 50% af indkøbsprisen, hvor de maks vil give 1225 kr.

Jeg kan selvfølgelig sagtens købe en PDA der er dyrere, men vil gerne vide hvilke ting der er vigtige at kigge efter, hvilke muligheder der er med PDA'er, og hvilke mærker der er gode.

- Thediabloman -
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. august 2007 - 10:57 #1
Det afhænger jo af, hvilke funktioner du vil have indbygget...

GrundPDA´en kan alle - du bør dog gå efter en med Windows Mobile 5 eller 6 (i stedet for den ældre 2003). Dette sikrer bl.a. at den ikke taber data ved manglende strøm.

Men ellers skal du overveje om du skal bruge:

Telefon (Findes primært i HP og HTC enheder)
GPS (Til navigationssoftware som TomTom)
WiFi (Standard på mellem og højklasse enheder)
BlueTooth (standard på de fleste enheder)
Infrarød (så småt uddøende)

Helt generelt har jeg kun kendskab til HP og Fujitsu-Siemens enheder, og skulle jeg ud og købe en ny idag, blev det en Fujitsu-Siemens Loox.