Avatar billede kaspersmith Nybegynder
27. juli 2007 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ringe til modem fra en ADSL, vindmøller

Hej Alle.

Denne her er lidt kompliceret så jeg kan ikke helt genneskue hvordan jeg smartest/nemmest kan forklare.

Nå. Men jeg starter her.

Vi har en vindmølle en NEG- Micon fra 1997. Den har et modem og et telefonnummer placeret i teknikskabet inde i møllen.
Når man sidder på en telefonforbindelse et andet sted er det muligt via moden at koble op til vindmøllen og trække data, produktioner mv ud. via WMPS programmet som er leveret af Mita-Teknik.
Programmet instilles til at benytte en given COM port. Og derefter kan man kalde op, såfremt man har forbundet et stik mellem computeren ( i vores tilfælde en bærbar med indbygget modem) og vores telefonstik i huset.
Når vi kobler på bliver vores telefon jo optaget, og nej vi behøver ikke ISDN, jeg ville jo gerne slippe for opkaldsafgiften.og minutprisen.

Efter vi har fået bredbånd i samtlige hjem undrer det mig en del at de siger man ikke kan kontakte modemmet via bredbånd.

Vi kunne godt tænke os det muligt at benytte ADSL til at ringe fra. Dvs- ADSL > Modem(vindmøllen)
Er det ikke muligt at installere et program på computeren og derved simulere en COM port som WMPS programmet ringer fra.

Hvis der ikke findes nogen er det fordi det ikke teknisk kan lade sig gøre, eller?
Avatar billede japping Nybegynder
27. juli 2007 - 09:50 #1
Du vil altså gerne kunne komme i kontakt med et telefonnummer via din ADSL uden at skulle betale opkaldsafgiften ?

Det kan ikke lade sig gøre. Telefonnettet og internettet er 2 forskellige ting og det koster at komme fra det ene til det andet net.

Alternativt kan du
1) Bruge din mobil til oprettelse af forbindelsen
2) Køb et telefonabonnement til din ADSL (koster ca. kr. 100,- pr måned). Så kan du ringe lige så meget du vil.
Avatar billede cpufan Juniormester
27. juli 2007 - 10:12 #2
3) sætte vindmøllen på en bredbåndsforbindelse, og hente dataene via terminalservice/ remote desktop eller andet program.
Dataene kan man trække ud på et hav af måder.
Jeg kan evt. lave noget til dig.
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
27. juli 2007 - 10:21 #3
Japping.
Det er jeg godt klar over.
Problemet er bare at modemmet jeg kobler til mit telefonudstyr derhjemme jo optager min ene telefonlinie, dette ville jeg gerne undgå. Jeg har ikke noget imod at betale for at være på, det skal bare køre via ADSL i stedet.

cpufan.

Hvis jeg smider bredbånd på såå?? Kender du mere til vindmøller må du meget gerne skrive.

kasper AT smith-online.dk
Avatar billede japping Nybegynder
27. juli 2007 - 20:35 #4
Ja, men hvis du får telefoni via ADSL får du jo et ekstra telefonnummer. Dette telefonnummer kan du så bruge til modemforbindelsen.
Avatar billede cpufan Juniormester
27. juli 2007 - 23:24 #5
hvilket styresystem er der på den bærbare i vindmøllen?
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
24. februar 2009 - 12:04 #6
Der er ingen bærbar i møllen - jeg lukker denne der er ingen løsning vi har prøvet alt.