Avatar billede guldmand Nybegynder
21. juli 2007 - 14:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny køler til Gforce fx5600 XT?

Hey der.

mine forældres pc har i længere tid larmet helt vildt, og da vi her igår forsøgte at fjerne støv fra køleren på grafikkortet - da det var det denne der lavede støjen.

nu er der så det problem, at køleren ikke længere virker, så vi skal jo nok ha en ny en...

Vi har forhørt os ved en pc shop, men der fik vi at vide at vi ville være nødt til at lodde køleren på kortet, hvilket virker lidt mærkeligt, hvis man ser på kortet...

Smidder en kommentar med upload af billed.

***
Det jeg altså leder efter er et navn på et sted hvor jeg kan få en ny køler til dette kort, og så selvfølgelig navnet på blæseren. Håber i kan hjælpe... mangler i oplysninger så bare spørg efter dem :)

Peace!
Avatar billede guldmand Nybegynder
21. juli 2007 - 14:25 #1
http://img165.imageshack.us/img165/6849/spa0046qa8.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/7039/spa0047qu8.jpg

- billeder af kortet.

Et tilbud på hvilket andet gfx kort jeg kunne bruge, kunne også være en hjælp, hvis altså det ikke kan betale sig at få en ny køler....
Avatar billede allanfo Praktikant
21. juli 2007 - 16:17 #2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=142111

Din bedste mulighed er nok at skifte grafikkortet
Avatar billede guldmand Nybegynder
21. juli 2007 - 18:09 #3
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=577

negativ kommentar - problemer med at benytte nvidia drivere...

hmm.. Lyder sku ikk serlig fedt. er det noget, der stadig gælder for kortet...? ved du det allanfo?
Avatar billede allanfo Praktikant
22. juli 2007 - 06:45 #4
Det er en test, der er over 2 år gammel. Mon ikke de er kommet med et antal opdateringer siden da? Jeg har ingen specifik viden om dette kort - det var et jeg slog op på edbpriser.dk ud fra nogle kriterier om billigt - AGP - 128 Mb og kendt mærke.
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2007 - 23:07 #5
husk at der på det tidspunkt var 2 standarter for grafikkort. den gamle AGP, som var på vej ud, og den nye PCI-E som var på vej ind.
kortet i linket er til PCI-E, men fåes også i en agpudgave.
vil umiddelbart mene, at der er tale om en nedgradering i ydelsen på især spil ved dette forslag.
tilgængæld er dette kort og mange andre til under 500 kr helt uden blæser og derfor lydløse af natur

har selv dette kort, og der er ingen problemer med drivere
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2007 - 23:08 #6
kortet i linket er til PCI-E, men fåes også i en agpudgave. omvendt
Avatar billede allanfo Praktikant
23. juli 2007 - 01:54 #7
Det kort, guldmand viser billeder af, er det ikke et AGP??
Avatar billede c-holst Novice
23. juli 2007 - 08:29 #8
jo selvfølgelig. Det er vist mig der burde være gået i seng. lad os høre lidt fra spørger
Avatar billede guldmand Nybegynder
23. juli 2007 - 19:48 #9
nice spottet Allanfo :) kan jeg så få dette kort til en AGP ? for så tror jeg da bare, at det er dét jeg skal have bestilt til mine forældre :)!!
Avatar billede allanfo Praktikant
24. juli 2007 - 15:37 #10
Det jeg har linket til er AGP. Og det skulle fungere fint sammen med resten af computeren. Du behøver svjv ikke engang at skulle rode med drivere, da NVidia driverne er integreret i windows. Kun hvis du skal spille noget der udfordrer kortet, kan det være nødvendigt at eksperimentere med drivere. Bare sæt det i, og tænd, så skulle det køre.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:09 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.