Avatar billede carl-erik Nybegynder
20. juli 2007 - 21:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

problemer med skærmopløsning.

En side der er lavet til f.eks. 1024*768 ser helt forkert ud i f.eks. 1440*900

Er det virkelig nødvendigt at lave flere versioner af siden så de passer til forskellige skærmopløsninger, eller hvordan kommmer man omkring det problem ??
Avatar billede oskar Nybegynder
20. juli 2007 - 23:13 #1
Ja og nej. Langt de fleste skærme kører med opløsninger med samme forhold mellem højde og bredde, 800x600 har nøjagtig samme forhold som 1024x768 etc., derfor ser en side der er lavet til en størrelse også rigtig ud i andre opløsninger.

1440x900 eller de nye brede skærme plejer ikke at give problemer med ovennævnte sider så måske er dit design lidt for fastlåst.
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2007 - 00:03 #2
Man løser det normalt på den måde at man giver siden en fast bredde (fx 900px - og det kan løses ved at benytte en tabel eller en div til at holde på hele siden (og er det så uheldigt at man bruger frames så løses det igen ved en frame med fast bredde og 1 eller 2 med en * bredde). Det eneste dette får af betydning er, at klienter med højere opløsning får betydelig mere baggrund at se end klienter med en "tilpas" skærmopløsning.
Avatar billede carl-erik Nybegynder
21. juli 2007 - 08:09 #3
Okay....tak til jer begge.

Smid lige et svar ;O)
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2007 - 09:42 #4
svar :)
Avatar billede oskar Nybegynder
21. juli 2007 - 10:39 #5
:)