Avatar billede Claus Mester
20. juli 2007 - 16:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Integreret link

Jeg har en database med en tabel kaldet "udbydere". I tabellen har jeg et almindeligt tekstfelt kaldet "Udbyderlink".

Når jeg kalder databasen og viser indholdet, ønsker jeg at teksterne i kolonnen "Udbyderlink", bliver formateret som et link.

Kodelinien hvor jeg ønsker linket ser således ud (pilen):

<ItemTemplate>
<tr>

<td><%#Eval("Udbyder")%></td>
--> <td><%#Eval("Udbyderlink")%></td>
<td><%#Eval("Tutorialtype")%></td>
<td><%#Eval("Tutoriallink")%></td>
</tr>
</ItemTemplate>

Hvordan gør jeg det?

nicolaus
Avatar billede Claus Mester
21. juli 2007 - 09:06 #1
Øger point og tilføjer, at det drejer sig om at oprette en URL i et dataset/datagrid.
Avatar billede Claus Mester
21. juli 2007 - 09:33 #2
Langt om længe fandt jeg selv svaret:

<asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server"
NavigateUrl='<%# Eval("Udbyderlink") %>' Text='<%# Eval("Udbyder") %>'>
</asp:HyperLink>

Her: http://msconline.maconstate.edu/tutorials/ASPNET2/ASPNET04/aspnet04-06.aspx