Avatar billede kxh Nybegynder
18. juli 2007 - 11:29 Der er 3 kommentarer

Forespørgsel med datepart

Hej

Jeg har et brugertabel hvor jeg har et felt der angiver hvilke dage brugeren er på arbejde > feltet AktiveDage indeholder f.eks 2,3,4,5

men hvordan får jeg flettet det ind i min select når jeg vil finde
hvem der er på arbejde idag

select * from users
where AktiveDage = .... datepart(day,getdate())....

// Kim
Avatar billede kxh Nybegynder
18. juli 2007 - 11:34 #1
En måde at løse det på

select
*
from users
where charindex(convert(varchar,datepart(weekday,getdate())),AktiveDage) > 0
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 00:33 #2
Jeg ville ændre tabel struktur, så du have en anden tabel med 4 rækker, således
at der kun var en dag per række.

Langt nemmere at teste med !
Avatar billede kxh Nybegynder
23. juli 2007 - 08:27 #3
Hej Arne

Jeg er helt enig med dig, men desværre er det en tabel jeg ikke kan ændre i, da den er lavet af en af vores leverandøre, så må man jo finde andre veje ;-)

// Kim