Avatar billede lisbeth-larsen Nybegynder
17. juli 2007 - 09:31 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Grafik problem

Hej

Jeg har ikke den store forstand på computere, men kan dog alligevel en smule. :-) Jeg har købt et nyt grafikkort, og det virker umiddelbart også fint nok. problemet er når jeg skruer op for grafikken inde i options for grafik. Jeg når kun lige at spille i ti sekunder så mister skærmen signalet fra grafik kortet og går i sort, samtidig med at der kommer høje bib lyde i højtaleren.

Er det grafik kortet der er noget galt med? min psu er på 400w og burde kunne trække det. Kortet er et Geforce 7600gt.

knus fra Lisbeth
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. juli 2007 - 09:40 #1
enten er det strømmen .. eller også er det køleren på dit grafikkort den er galt med.. kunne lyde som om det bliver for varmt..
Avatar billede lisbeth-larsen Nybegynder
17. juli 2007 - 10:02 #2
Har læst et sted at dette grafik kort kræver mindst 300w strømforsyning, og eftersom jeg har 400w kan det vel ikke være problemet. Jeg vil sådan set også bare vide om det er kortet så jeg kan gå ned i Zitech og slå i bordet. thihi
17. juli 2007 - 10:22 #3
... Joooo - men de resterende ~100W (som lommeregneren siger *S*) er sansynligvis ikke nok til resten (Harddisk, CD/DVD/Bundkort/CPU/Blæser/...)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. juli 2007 - 10:35 #4
Sidder kortet ordentlig fast i bundkortet?

Sidder strømstikket fra PSU'en ordentlig fast i grafikkortet?

Hvilke temperaturer oplever du ved idle/load?

Har du installeret den nyeste driver?

Hvilke specs har din strømforsyning? Evt. skriv mærke/model. For som dr1_larry skriver, så er det langt fra sikkert at 400W er nok. Det drejer sig nemlig om ampere og ikke om antallet af watt.
Avatar billede lisbeth-larsen Nybegynder
17. juli 2007 - 10:40 #5
Der er ikke noget strømstik fra psu'en til grafik kortet. Og når jeg siger 300w så er det hele systemet jeg taler om. ikke kun grafik kortet. Og jo, har hentet den nyeste driver fra Nvida. Den men tmp. ved jeg ikke.. hvordan ser man det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. juli 2007 - 11:09 #6
Du burde kunne se temperatur inde i nvidia kontrolpanelet. Ellers download nTune:

http://www.nvidia.com/object/sysutility.html

Alternativt brug fx Everst

http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=4181&file=13&evp=0da1e17dee7b6e8a3cc13fc5b7062019

Din strømforsyning er formentlig nok, men desværre er det sådan, at selvom at kravet fra producentens side er 300W, så er det ikke ensbetydende med, at alle 300W (eller endda større) strømforsyninger kan bruges.

Det kommer an på kvalitet og opbygning af den enkelte strømforsyning, samt det reelle strømforbrug på grafikkortet.

Men prøv at give os en temperaturaflæsning, så vi kan se om det er problemet :)
Avatar billede kdige Nybegynder
17. juli 2007 - 11:27 #7
har du prøvet med forskellige spil?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2007 - 13:18 #8
Dit GF kort skal sikkert have strøm fra en ekstra ledning.
Avatar billede lisbeth-larsen Nybegynder
18. juli 2007 - 08:26 #9
Hej igen.

Nu har jeg fåët byttet mit kort i Zitec, og det nye fungerer upåklageligt. Takker for hjælpen. Hvis nogen vil have point må de skrive et svar..

Knus fra Lisbeth
18. juli 2007 - 18:31 #10
Ping...

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. juli 2007 - 20:22 #11
Pong...
Avatar billede lisbeth-larsen Nybegynder
19. juli 2007 - 08:58 #12
Ok, så har i fået lidt point... kan i have en dejlig dag...

Knus