Avatar billede lanthernen Nybegynder
12. juli 2007 - 15:37 Der er 4 kommentarer

MS SQL 2000 - brugernavn og password

Hejsa

Jeg har SA rettigheder på en database kaldet HHHH hvor jeg har det prob at der er en bruger: KKKK som jeg ikke kender password på. Jeg har kigget tabellerne igennem men intet at finde her...

Kan jeg finde password på brugere når jeg har SA rettigheder og hvordan?
Avatar billede bobber Nybegynder
12. juli 2007 - 15:48 #1
Hvis du har SA rettigheder kan du nustille password for den bruger. Du kan ikke finde password.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. juli 2007 - 00:24 #2
Sandt, men i virkeligheden skal en SQLServer ikke opsættes med mixed mode, men kun med windows authentication, så har man slet ikke de problemer ;-)
Avatar billede bobber Nybegynder
13. juli 2007 - 09:19 #3
Der kan jo være tilfælde hvor du har behov for at forbinde til SQLserver via eksterne systemer som kun understøtter database bruger eller er uden for firewall.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
17. juli 2008 - 11:37 #4
hej bobber

smid et svar