Avatar billede webnews Nybegynder
09. juli 2007 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Virker denne GPS navigation - Acer GPS p610

Hej eksperter
Jeg står med et problem, jeg skal til at købe et navigationssystem og jeg har set på disse her modeller:
Acer GPS p610
Acer GPS p630
Acer GPS p660
Acer GPS C530

Men jeg syntes ikke jeg kan finde de svar jeg ønsker.
Den model jeg gerne vil købe skal kunne:

Stavekontrol: Mener alle nutids GPS har dette

Inkl. TMC: Traffic Message Channel

Storbykørsel: Skal kunne vise ned til ca. 1-2 meter da den skal bruges her i københavn, og da der er mange ensrettede veje vil det ikke være så fedt hvia man ikke kan se om den er på den ene
vej eller den anden, hvis I ved hvad jeg mener.

Skal være inkl. holder

Ikke alt for dyr.

Hvis du/I har andre forslag end ovenstående så sig endelig til, men SKRIV hvorfor jeg skal vælge netop denne model, da jeg ville rigtig kan bruge "den er bare fed" til så meget...

Håber I gider hjælpe mig med mit problem.
TAK ;)
Avatar billede Beach Mester
10. juli 2007 - 01:51 #1
Jeg er nok ikke lige helt mid i hvad det er du egentlig søger.
Har F.eks. aldrig hørt om en GPS der har stavekontrol???

Skal du KUN bruge det du søger til navigation så er du på rette vej med de viste modeller men skal du også have mulighed for lettere tekstbehansling (stavekontrol!!!), regneark, spil mm. så skal du i stedet gå efter en PDA hvortil man så kan installere navigationssoftware (efter eget valg) + mill. af andre programmer.

For at få den bedst mulige dækning og nøjagtighed så er det vigtigt at gå efter en GPS antenne (enten indbygget eller endnu bedere en løst monteret kabel eller BT antenne) der har så mange kanaler som muligt og drop alle andre typer end dem med en SIRF 3 processor.

Noget af det bedste inden for PDA kan du se her--->
http://www.pdaland.dk/vare/323
Og antenne--->
http://www.pdaland.dk/vare/588
Eller en anden model MED indbygget TMC--->
http://www.pdaland.dk/vare/470

Ang. TMC så får du faktisk ikke brug for det når du kører i København. TMC er ekstremt dårligt brugt i DK. Det er i DR der udsender TMC data og enten mangler de helt eller også så kommer meddelserne ud så sent at man allerede sidder i den kø de annoncere:-(
Om det bliver bedere i fremtiden må du spørge DR om, men som det er nu er det efter min mening ubrugeligt.
Hvis du derimod lister dig over grænsen til eks. Tyskland så sker der virkelig noget. Her udsender de både meget hurtigt og meget mere data.

//Beach
Avatar billede webnews Nybegynder
10. juli 2007 - 06:33 #2
Hej Beach

Det er en GPS jeg søger da den skal side i bilen (jeg tager den med, når jeg går fra bilen), det er til mit arbejde og vi opererer meget i storbyer, derfor skal den vise ned til "mindste" detalje.

Ang. stavekontrol så er det bare hvor hvis man skal fra Slagelse til københavn - så slipper man for at skrive hele københavn så taster man f.eks bare "k" "ø" "b" også vises de veje hen af vejen og til sidst københavn ligesom i en mobil (mener det hedder "gæt næste ord" eller sådan noget.

Jeg mener at Acer GPS p660 har "forbindelse" til 12 satelitter så det skulle vel give et godt grundlag for at kunne vise ned til mindste detalje i vejvisning eller har jeg misforstået dette?

Jeg ved godt at TMC derværre ikke er brugt i DK men HÅBER det kommer, så langt bagud kan vi vel ikke være HELE TIDEN ;)
Avatar billede webnews Nybegynder
31. juli 2007 - 17:07 #3
LUKKET
Avatar billede Beach Mester
01. august 2007 - 03:14 #4
Selv tak:-)

//Beach