Avatar billede kiran Nybegynder
07. juli 2007 - 12:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette g-mail

Hvordan sletter jeg en g-mailkonto. Jeg modtager ca. 50 spammail om dagen, og når jeg taster mit første bogstav af brugernavnet ind for at lukke op, er både brugernavn og adgangskode tilgængelig for alle brugere. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede c-holst Novice
07. juli 2007 - 14:53 #1
hvilken browser?

firefox: funktioner indstillinger

IE: internetindstillinger, indhold, autofuldførelse

ellers brug evt 3 partsprogrammer

for at slette en mailkonto, skal du vel bare oprette en ny. som du så bruger lidt mere forsigtigt:-) er du interesset i generelle tips herom
Avatar billede kiran Nybegynder
07. juli 2007 - 16:35 #2
Jeg bruger IE og fulgte dine anvisninger, så nu skal jeg igen selv skrive mit brugernavn og adgangskode. Tak for det. M.h.t. at slette mailadr. (eller at ændre den)har jeg oprettet en ny som kører uden problemer. Jeg mener selv jeg er meget forsigtig; men noget må jo være smuttet. Ja jeg er interesseret i nogle tips herom. Jeg vil også forfærdelig gerne have fjernet min gamle mailadr. fra nettet. Har du et bud på det?
Avatar billede c-holst Novice
08. juli 2007 - 18:07 #3
Ok, her er lidt helt personlige betragninger.

du skriver du får 50 spammails om dagen, men hvilken type er det:
er det de typiske "ægte" spam, med få en stor penis, vind dit eller dat og i den stil, typisk på engelsk, kan du ikke gøre noget ud over at rapportere disse som spam.

er der tale om seriøse ofte engelske nyhedsbreve fra afsendere hvor du typisk selv har indtastet din mailadresse, kan du se om der er mulighed for at afmelde disse. Du har måske brugt din mail til diverse registreringer med mere

er der tale om danske nyhedsbreve, kan du stort set altid afmelde disse. Der er desværre en tendens til, at en selv, bekendte og venner ukritisk smider om sig med folks mailadresser for at opnå point eller anden goodwill på diverse danske hjemmesider, og det kan faktisk hurtigt løbe op i en masse mails, som ikke er spam, men som du nok heller ikke selv har bedt om. Disse kan du trygt afmelde via linket i bunden af mailen.

jeg har personligt 2 mailadresser som består af denne kombination

navn telefon @gmail
navn telefon @hotmail

hvor den ene er til privat mail,
og den anden til alt muligt anden

kombinationen af navn og tlefonnr har jeg altid kunnet få istedet for en mere intetsigende mail.

har gennem flere år ikke modtaget ægte spam på nogen af disse. derimod mange nyhedsbreve med mere.

så prøv dig lidt frem