Avatar billede drevi Nybegynder
06. juli 2007 - 14:54 Der er 3 kommentarer

SSIS, læsning af flad fil går galt

jeg har et problem, jeg vil have en SSIS pakke til at hente nogle filer per ftp herefter læse dem ind, joine dem og lægge data ud i flere tabler i min database, ud fra forskellige kriterier.

Det går alt sammen meget godt indtil jeg vil læse data filen som er en komasepareret fil, med " som Tekst ’kvalifikator’ og "" som undtagelsestegn for " i teksten, det er i unikode.

fejlen kommer når data skal fordeles i kolonerne, et sted misser den nærmest " start også pluselig har jeg en længer beskrivene tekst fordelt ud over x antal koloner istedet for at ligge i en, jeg har gennemgået filen flere gange dens format ser ok ud.

nogle der har nogle forslag jeg har været igennem tut's og et par bøger ingen steder står der noget om overnævnte problemstilling.

jeg har forsøgt at løse problemmet med at ændre de forskellige tegn og reglerne for det, det løser ingenting ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. juli 2007 - 00:13 #1
Prøv at poste lidt af filen her så kan jeg lige kigge på den.
Avatar billede drevi Nybegynder
16. juli 2007 - 21:07 #2
hey Janus tak for svaret men jeg har selv løst det.
det viser at det var de "" som var i teksten der gjorde fejlen simplehen fordi den så ikke kan bestemme hvilken datatype kolonen indeholder, så den laver et kolone skift istedet og derved smadre den data'en, ved at bygge et script der løber min fil igennem inden og erstatte "" med et andet tegn gik alt fint.
Avatar billede drevi Nybegynder
16. juli 2007 - 21:08 #3
lukket