Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 11:23 Der er 26 kommentarer

3dmark test, meget skuffende med mit hardware!

hej, jeg ville lige spørge om noget....

jeg synes at mine point i 3dmark er meget misvisende, jeg fik 3878 point med dette hardware:

ASUS P5N32-E SLI
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
3GB RAM - 2GB ocZ PC2 7700 og 1GB Kingston valueram PC25400
NVIDIA GeForce 7800 GT
Windows Vista
NorthQ PSU 450 +12V2=15A 400W

alt er med de nyeste drivers

bør pointene ikke være MEGET højere, hvor er flaskehalsen? :/

btw, i Vista's rating scorer jeg max (5.0 i basescore)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 11:45 #1
Prøv som det første at køre programmet uden Aero slået til,det gør du ved at højreklikke på programmet.Inde i options under compatibillity slår du disable desktop composition fra.Iøvrigt en god ide at gøre det med alle krævende programmer,så bruger din pc ikke resurser på at køre din desktop i bagrunden.
Avatar billede kfz Nybegynder
05. juli 2007 - 11:54 #2
det gør også en stor forskel hvilken "version" af 3DMark du bruger. se f.eks. http://hwt.dk/images/literature/8027/tn//3dmarks-6961704.jpg
Avatar billede kfz Nybegynder
05. juli 2007 - 12:03 #3
blev ikke så godt klik på: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=7486 og klik på det øverste billede i testen, der kan du tydeligt se forskel på de forskellige versioner.

i en anden test de har lavet(http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=4692) kan du prøve at sammenligne med dit kort(kør en benchmark med 3DMark 2005).

men Aero har garanteret også indflydelse på resultatet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 12:13 #4
Ja når du skal sammenligne mod andre benchmarks,så det vigtig det mod samme version du kører.Der er en del forskel på de forskelige 3dMark versioner og test resultater.Men du vil se en forbedring uden Aero,det sluger mere af dit system en man lige tror.
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2007 - 12:20 #5
og prøv og se hvor stor forbedringen er uden den 1GB klods, (husk den kører noget langsommere end den anden klods, og vil derfor muligvis sløve klods 1 ned, medmindre rammene kan køre emd asynkron clock)
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 12:37 #6
sry, men jeg forstår ikke lige det med at slå Aero fra... hvilket program skal jeg højreklikke PÅ?

jeg kører 3dmark06
jeg har læst på edbpriser.dk at mange, der kører næsten med samme setup som jeg, scorer 7000-8000 point :/ der bør være en alvorlig flaskehals...
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2007 - 12:42 #7
og din pc5400 klods er netop en flaskehals.
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 12:46 #8
ok, jeg prøver at tage den ud og køre en bette test :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 13:15 #9
Det shortcut du bruger på din desktop til 3dmark,højreklik det og gå i dens options.
http://www.vistaguide.dk/tweaks/tweaks/browse/2/article/5/gaming-tweak.html
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 13:17 #10
Ja som screem også skriver,når du kører med 2 forkselige hastigheder ram.Er det den laveste der tæller og dine 7700 bliver derfor trukket ned på 5400..
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. juli 2007 - 13:40 #11
det kommer jo også an på hvilken opløsning du kører testen i, 3dmark06 er med krævende og vil gerne have nyere teknologi end dit 7800GT indeholder. Jeg vil næsten mene at hvis der er nogen der siger de har fået 8000 point i 3dmark06 med et 7800GT, så overdriver de nok en del, ellers har de slået en del testfeatures fra
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. juli 2007 - 13:42 #12
kører du directx10 i vista med dit dx9 kort kan dette også have noget at sige
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 14:05 #13
ufff, det kunne Vista ikke li'

da jeg kørte 3dmark06 igen så fik jeg blå skærm, hvorpå der stod PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

og da jeg så genstartede kom en nyt blå skærm, med besked:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ubehageligt... men nu har den kørt en harddisk test og det virker nu.

hvordan kan man tjekke om man køre med directx10 i windows?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 14:57 #14
Det gør du hvis du kører Vista.Men du kan da tjekke ved at skrive dxdiag i start/søgelinjen
Avatar billede sigs Nybegynder
08. juli 2007 - 18:34 #15
kan min manglende score skyldes, at mit Vista kører på en gammel IBM Deskstar fra 2002, den har dog stadig 7200rpm?

jeg har bestilt en Raptor på 37GB, den skal bare køre som system hdd. tror i jeg vil kunne mærke en forskel?
Avatar billede kfz Nybegynder
08. juli 2007 - 21:35 #16
det burde ikke give det store i 3DMark, da harddiskens hastighed kun påvirker resultatet når der læses/skrives til disken. Du vil dog få et bedre resultat hvis du har en sidefil på harddisken, da der dermed er hurtigere tilgang til den. Prøv evt. at smide en USB disk i, og aktiver ReadyBoost. Det skulle gøre en forskel, hvis dine ram bliver brugt meget under testen.
Avatar billede sigs Nybegynder
08. juli 2007 - 21:44 #17
en sidefil på hardisken?? forklaring ønskes
Avatar billede kfz Nybegynder
08. juli 2007 - 22:16 #18
sidefilen, er en fil som windows bruger som supplement til de ram der fysisk er i maskinen, DVS. at hvis man har 2 GB ram, og en 2GB sidefil, så har man samlet 4 GB.

Dog skal man være opmærksom på at at skrive/læse-hastighed for en harddisk, er langt højere en for en ramblok. Og derfor giver det ikke den store fordel at bruge, med mindre computeren kun i korte perioder har brug for mere ram end der fysisk er i computeren.

Derfor, jo hurtigere harddisk, jo hurtigere tilgang til sidefilen. Men indtil videre slet ikke hurtigt nok til at erstatte en ramblok.
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 22:44 #19
kfz citat:Dog skal man være opmærksom på at at skrive/læse-hastighed for en harddisk, er langt højere en for en ramblok.

det er altså direkte forkert det du skriver! ram er mange gange hurtigere end en harddisk er!
Avatar billede kfz Nybegynder
09. juli 2007 - 00:35 #20
ja kan godt se det er forkert formuleret, selvfølgelig er harddisken langsommere.
Avatar billede sigs Nybegynder
12. juli 2007 - 21:55 #21
hey igen

jeg har netop installeret et GF8800 GTS, og jeg scorede 8107 point i 3dmark

er det fint nok, jvf. mit hardware? :

ASUS ASUS P5N32-E SLI AiLifestyle Series
Core 2 duo E6600 2.4GHz - OC' til knap 2.9GHz med ASUSs eget overclokings biosprogram.
2gb ram - OCZ Special Ops Edition 2 x 1 GB PC2-7200CL5 / 900 MHz
520W corsair PSU
INNO3D gf8800gts
Raptor system HDD

hvad siger i?
Avatar billede sigs Nybegynder
12. juli 2007 - 21:57 #22
forresten, den der test nr 3 i 3Dmark med - hvad går den ud på, jeg kører med 0-1 FPS :/
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juli 2007 - 22:39 #23
kommer an på hvilken version 3dmark og hvilke settings, men det ser bestemt fint ud
Avatar billede sigs Nybegynder
12. juli 2007 - 22:56 #24
jeg kører 06'er udgaven - kan bare ikke forstå den fesne nr 3 test kan gøre at min pc kun kører med 0-1 fps :/
Avatar billede sigs Nybegynder
12. juli 2007 - 22:58 #25
ja sry for jeg poster igen, men så vidt jeg kan se så kan jeg ikke ændre på nogle settings da det er basic programmet jeg har
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juli 2007 - 23:26 #26
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=707&model2=722&chart=308 her kan du se forskellige resultater fra 3dmark06, deres tal er dog nok lidt højere end dine da deres testmaskine er noget vildere, men det giver et fingerpeg