Avatar billede tida Juniormester
04. juli 2007 - 20:41 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PC til TV-skærm

Jeg kunne godt tænke mig at forbinde min bærbar PC til min nye 42" Panasonic plasma skærm. Jeg er nået til at få windows opstart billede på skærmen men herefter går billedet i sort d.v.s. intet skrivebord.

Hvis jeg under indstillinger vælger skærm 2 - 1024x68 og markerer "Udvid windows skrivebordet over til denne skærm" så lykkes det mig rent faktisk at se noget af skrivebordet på mit TV og musen hives også med over, men det kan jeg jo ikke bruge til noget...hvad gør jeg galt ?
Avatar billede kfz Nybegynder
05. juli 2007 - 00:04 #1
hvis du skal have samme billede på begge skærme skal du vælge clone eller duplicate, alt efter hvilket grafikkort du har. Som det er nu, kan du trække et program fra den ene skærm over til den anden. Praktisk hvis du f.eks. skal se film på fjernsynet, mens du sidder på nettet på computeren.
Avatar billede tida Juniormester
05. juli 2007 - 08:26 #2
Okay.....tænkte nok det var rimeligt at gå til...men hvor mere præcist sætter jeg den indstilling henne ?
Avatar billede kfz Nybegynder
05. juli 2007 - 10:51 #3
du vil altså gerne have at fjernsynet viser det samme skærmbillede som computerskærmen?
Hvilket grafikkort har du(Radeon/Nvidia)?
Avatar billede tida Juniormester
05. juli 2007 - 19:58 #4
Jeg har et NVIDIA GeForce4 440 Go 64M
Avatar billede kfz Nybegynder
05. juli 2007 - 22:07 #5
du højreklikker på skrivebordet og vælger indstillinger. derefter vælger du fanen indstillinger, og trykker på avanceret.

Her skal der være en fane med navnet på dit grafikkort, klik på det.

Se om du her kan finde nogle indstillinger der hedder noget med Clone eller Duplicate.
Avatar billede tida Juniormester
06. juli 2007 - 18:18 #6
Her er ingenting i den retning. Der er en tabel med oplysning om driver version og så en enkelt knap med "NVIDIA på internettet".
Har du nogle gode ideer?
Avatar billede kfz Nybegynder
06. juli 2007 - 19:53 #7
kan du ikke sende et screenshot? din "menu" er nemlig anderledes end min pga. drivere.

min messenger er: Kenneth_f_z@Hotmail.com
Avatar billede tida Juniormester
07. juli 2007 - 10:56 #8
Hej Kenneth, Så lykkedes det omsider ved at installere en anden driver. Det eneste der driller mig, er når jeg vil se et klip fra dr.dk, så går pop up boksen i sort, imens klip fra U-tube går fint igennem.

Og så lige den sidste ting :-) ja man kan jo blive ved....ved du hvorfor jeg ikke får lyden med via TV, er det p.g.a. kablet, jeg benytter et 15 bens kabel, eller skal jeg have særskilt kabel til lyden.

Det var vist det hele :-)    smid et svar, du har været super, endnu engang mange tak for din tid, på en ellers hellig fredag aften.
Avatar billede kfz Nybegynder
07. juli 2007 - 11:40 #9
det er fordi den kun kan vise indhold fra windows media player, på en af skærmene. Du kan godt se billedet på din bærbare, mens det er sort på fladskærmen?

går ud fra at du benytter et kabel som dette: www.digitalland.de/images/gross/HC265.jpg hvis det er tilfældet, så skal du også have et kabel til lyden ja.

venter lige med at smide et svar, indtil det hele virker som det skal. :-)
Avatar billede kfz Nybegynder
07. juli 2007 - 11:45 #10
du skal bruge et kabel som dette: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214387

og en lidt længere udgave: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214388.

hvis du skal i en forretning og købe det, så spørg efter et kabel, men minijack i den ene ende, og RCA i den anden, brug billederne som reference, så du ikke bliver snydt.
Avatar billede tida Juniormester
07. juli 2007 - 21:01 #11
Lidt surt med media player, det havde jo været sagen at kunne smide billedet op på plasmaskærmen.
Jo det er netop sådan et stik jeg har med de 15 ben. Jeg har noteret mig det lydkabel link du sendte og vil se at få købt et...super mange tak.

Smid et svar.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. juli 2007 - 21:19 #12
Prøv dette: Når du har mediaplayeren oppe, så flyt den over på den anden skærm med musen, inden du sætter afspilleren til fullscreen. Det gør jeg, og jeg får billede på min panasonic.
Avatar billede kfz Nybegynder
08. juli 2007 - 17:58 #13
norbert, ja men det kan du kun hvos du har 2 sidestående skærmbilleder, hun har en clone.

tida, ved godt hvad problemet er, og hvordan du løser det, får lige fat i dig på messenger, og hvis det virker, så smider jeg løsningen herinde.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
08. juli 2007 - 18:03 #14
Korrekt, ja, og det er sådan jeg har løst problemet - med to sidestående skærmbilleder. :-) Så jeg glæder mig til at se din løsning, for det har da også irriteret mig :-)
Avatar billede kfz Nybegynder
08. juli 2007 - 21:32 #15
jeg har også selv 2 sidestående skærme, men det er mere for at jeg kan køre dvd/video på fjernsynet fullscreen, samtidig med at jeg kan bruge computeren til andre ting på den anden skærm.

Grunden til problemet ligger i windows media player, du kan garanteret se film på begge skærme så længe det ikke er WMP der afspiller dem. Jeg ved ikke helt hvor dybt grunden ligger, men billedet kan kun vises på en skærm, nemlig den primære. den anden skærm vil bare vise et sort felt.

Måden at løse det på, er simpelthen at gøre fjernsyn/projekter WSE til den primære skærm når man vil se film der. jeg er i min tid umiddelbart ikke stødt på andre løsninger, så længe man vælger at have samme "Skrivebord" på begge skærme.
Avatar billede tida Juniormester
09. juli 2007 - 08:44 #16
Super, det vil jeg afprøve når jeg er hjemme igen - vender tilbage.
Avatar billede tida Juniormester
09. juli 2007 - 20:34 #17
Jeg er ikke helt med.....nu er jeg tilsyneladende tilbage på den gamle driver igen, er jeg virkelig nød til at slette den for at få det til at fungere ?
Avatar billede kfz Nybegynder
09. juli 2007 - 23:59 #18
ja, slet alle drivere der er installeret til grafikkortet, og installer derefter den jeg fandt til dig.
Avatar billede tida Juniormester
10. juli 2007 - 08:36 #19
Ja, men jeg bliver nok lige nød til at ulejlige dig med at sende linket igen...det forsvandt med msn vinduet. Men egentlig ligger begge driveren vel stadig på min pc, kan jeg ikke bare nøjes med at slette den gamle, genstarte og så håbe at min pc kan finde den nye. ?
Avatar billede kfz Nybegynder
10. juli 2007 - 14:44 #20
jo det kan du godt, hvis du kan kende forskel på de 2 drivere i listen, så du ved hvilken der skal slettes.
Avatar billede tida Juniormester
10. juli 2007 - 21:08 #21
Ja, så virker media player på tv...det er helt i top.
Endnu engang tak, send et svar.
Avatar billede kfz Nybegynder
11. juli 2007 - 10:38 #22
rigtig dejligt at kunne hjælpe dig, er fedt at du ikke har givet op undervejs, selvom du har været lidt nervøs for nogle af de ting der skulle ændres.
Avatar billede tida Juniormester
11. juli 2007 - 10:56 #23
Ja, jeg kan godt bliver lidt beklemt når jeg skal pille ved ting jeg ikke rigtig har styr på, vil jo ret nødig ende op med endnu større problemer end ved begyndelsen, det hele er jo lidt af en tillidssag :-)

Men nu kan jeg se TV.