Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:17 Der er 221 kommentarer og
1 løsning

Diskussion om point på eksperten

Fortsættelse fra http://www.eksperten.dk/spm/785769

screem_brille: Jeg kan forstå du er pointrytter. Det har jeg i princippet intet imod. jeg påpeger blot at JEG synes det er forkert at tage 200 point for en simpel henvisning.

Når man opretter et spørgsmål kan man vælge at give 15, 30 eller 60 point for et hhv. let, medium eller svært spørgsmål. Derudover kan man selv vælge at give flere/færre point efter eget ønske.

Jeg har selv udlovet mange point, i tilfælde af at jeg gerne ville have et hurtigt svar. Det har så også været i tilfælde af at jeg har været på bar bund og selv brugt lang tid på en løsning.

I de fleste spørgsmål jeg har læst/selv deltaget i, hvor der har været uddelt mange point for lette opgaver, er det min erfaring at personen med det rigtige svar som oftest tilbyder spørger selv at beholde en del af pointene.
Ud fra det konstaterer jeg personligt at disse brugere/hjælpere har en større selvmoral end jeg mener screem_brille har.

I sidste ende bestemmer vi dog alle selv hvorfor vi er her. For at hjælpe eller for at score point. Personligt er jeg også selv lidt ude på at score point, men det er mere for egen vinding end for at ligge på en eller anden topliste. Det giver dog personligt en lang større tilfredssillelse når folk bliver glade for hjælpen, og man tænker "s**t jeg er god".

Det bringer mig så et andet sted hen, nemlig til til en hel anden type af menneser her på E. En type jeg har langt mere imod end screem_brille: Spørgere der enten ikke svarer på hjælpen man giver, selv tager point for andres hjælp, eller er fuldstændig ligeglad med reglerne her på E. Disse burde eksperten tage langt hårdere fat i.

Hvad synes I?

PS. hvis der er nogen der synes det er forkert af mig at hænge screem_brille ud her, kan jeg blot sige han selv har lagt op til det. Og svar nu ordentlig og pænt, i stedet for at svine hinanden/mig til, ikke. Vi er vel (de fleste) voksne.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:22 #1
Og den der allere har nået at give mig dårlig karma, kan i det mindste give udtryk for hvem vedkommende er.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 19:22 #2
hvorfor anmelder du mig så ikke bare istedet for dit spam, og overtrædelser af reglerne ?

citat: Jeg har selv udlovet mange point, i tilfælde af at jeg gerne ville have et hurtigt svar.

dvs du vil gøre dig til herre over hvem der må udlove mange point for et hurtigt svar, hvad var det du skrev om din moral (dobbelt moral) ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2007 - 19:27 #3
Helt grundliggende mener jeg at det er fuldstændig op til spørgeren, hvor mange point et spørgsmål/svar er værd.
For spørgeren er spørgsmålet vel pr. definition "Svær", da det ellers aldrig ville være stillet? (Og jeg har ikke givet karma)  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:30 #4
Jeg ser ingen grund til at anmelde dig, da du ikke gør noget forkert.

Angående dit citat. Tag nu det hele med, ikke. Jeg har lovet mange point for noget jeg har bøvlet længe med.

Jeg synes det er forkert at udlove så mange point for så simpelt et spørgsmål. Det burde der laves om på. Længere er den ikke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:33 #5
... men sådan er reglerne. Og tak for karmaen screem_brille ;-)

jeg kan i øvrigt se at den dårlige karma jeg fik, er en opdatering af en lige så dårlig tidligere karma. De henviser blot ikke til noget, så den springer jeg op og falder ned på.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 19:33 #6
akyhne læs nu reglerne for eksperten, (og du er anmeldt for det her "spørgsmål").

Ps hvordan har jeg selv lagt op til det her ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:39 #7
Det er måden du svarer til andre på. Slap af mand, løsn op, livet er kort.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 19:42 #8
men livet er ikke kortere end du bruger tid på at gå de lukkede spørgsmål igennem jeg har deltaget i ? det lugter langt væk af misundelse ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:45 #9
vejmand: Jeg siger heller ikke det er forkert efter reglerne, blot at jeg personligt mener det er forkert. mange brugere får ingen hjælp. blot fordi de ikke har udlovet mange point. Sådan burde det ikke være. Omvendt er der selvfølgelig nogen der næsten ingen point vil give, blot fordi de er nærrige.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 19:49 #10
akyhne, se dog på listen over spørgsmål jeg har besvaret, der er lige fra 0-200 point.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:50 #11
screem_brille: man bliver jo lidt nysgerrig når man bliver anklaget for at spamme. jeg mener ikke det er spam. Det gør du. Sådan er vi forskellige. Og et kig i din karma gjorde mig selvfølgelig nysgerrig.

Rent faktisk har jeg brugt hele dagen i dag på at rydde op i gamle mails fra E. Det viser sig at ca. halvdelen af de spm. jeg har har deltaget, ikke er lukkede på grund af spørgerne. Det var nok lige med til at starte mig op.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 19:52 #12
01/07-2007 19:45:00 Den var ikke henvendt til dig, screem_brille, men en anklagelse af systemet.
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 20:00 #13
akyhne, http://www.eksperten.dk/spm/785769 du deltager ikke, det eneste du gør er at brokke dig over mig, det er spam.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 20:02 #14
Så siger vi det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 20:46 #15
Angående misundelse: Jeg har hovedsagelig tjent mine point fra slut september 2006 til start Januar 2007, så hvis jeg ønskede at tjene mange flere, gjorde jeg det. Jeg har det fint med de point jeg har fortjent, og har du det fint med dine er det jo bare godt for dig. Derfor er der jo stadig mange der har en mening om dig og om mig. Det bevidner et kig i vores karma. Hvis der ikke var nogen der bekymrede sig om os, havde vi jo heller ingen pointangivelse i vores karma. Altså: Vi er hørt.

At jeg går så meget op i pointsystemet og dets fejl, er også fordi der rent faktisk er nogen der bruger en god score på E i forbindelse med jobsøgning. Defor mener jeg også det skal være så retfærdigt som muligt.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. juli 2007 - 21:23 #16
Når vi spiller fodbold sker det nogle gange at dommeren smider 2 mand ud.
Når de så har kølet ned kommer de ind igen. Det plejer at virke. :O)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:29 #17
*GGG*

Den var god :-)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juli 2007 - 21:52 #18
Det kommer ikke bag på screen brille, at jeg er helt enig med akyhne. Og jeg ved
af erfaring, at sb står helt uforstående over for begrebet anstændighed. Han er så
besat af point, at han tager point, selv om en spørger skriver, at han gav point
til den forkerte. Almindelig anstændig ville fordre, at sb så havde givet point
til den som skulle have haft dem. Men sb, han lader som ingenting. For som han vil
sige, det er ikke imod reglerne, og det er det jo heller ikke, det er kun uanstændigt.
01. juli 2007 - 23:15 #19
Ligner dog ikke mig - men her er et aktuelt eksempel -> http://www.eksperten.dk/spm/785780
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 23:19 #20
hvad er der i det eksempel dr1_larry ? (udover at spørger fik svar på sit spørgsmål)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
01. juli 2007 - 23:30 #21
dr1 - ja den er grov:)

Måske skulle jeg også lægge dokumentation for min ovenstående påstand:
http://www.eksperten.dk/spm/784255
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 09:11 #22
Lad mig give et eksempel på hvorfor det ikke altid er lige korrekt at strække reglerne til det yderste. Følgende har jeg faktisk oplevet på flere virksomheder:

Jeg arbejder nu på en virksomhed hvor der produceres en vare som er alment brugt i dagligdagen i næsten ethvert hjem. På et tidspunkt, længe før jeg startede i virksomheden, var det således at der ingen begrænsninger var på hvor meget af den producerede vare de ansatte måtte tage med hjem. Reglen var vel sådan, da virksomheden mente deres medarbejdere ikke burde stå i den situation at de skulle købe varen i butikkerne.

På et tidspunkt var der nogle få ansatte som egentlig syntes det var en rigtig fornuftig regel. Ikke fordi de havde et større forbrug af denne vare, men mere fordi de fandt ud af at rent faktisk kunne tjene penge på at hjembringe denne vare i hobetal.

Som sagt, så gjort. Der blev taget trailere med på arbejde (ja, vi befinder os i Jylland), og disse blev proppet til randen med varer. Efter fyraften gik turen så rundt til venner og bekendte, måske sågar lokale butikker, hvor varen blev solgt til billige penge. På et tidspunkt blev salget så stort at virksomheden undrede sig over de ingen salg havde i området omkring fabrikken.

Da tiøren faldt for virksomheden, blev der selvfølgelig straks indført en stærk begrænsning for, hvor meget af den producerede vare de ansatte måtte tage med hjem. Denne begrænsning var så restriktiv, at de ansatte pludselig stod i den situation at de ikke kunne få dækket deres eget personlige forbrug af den omtalte vare.

Resultatet af historien blev at de ansatte havde to muligheder for at dække eget behov. Enten at købe varen i butikkerne, eller at tage mere med hjem end de rent faktisk havde lov til, og sådan er det den dag i dag.

Og hvem er så de "kriminelle" i denne historie: Det er rent faktisk de ansatte i dag som dækker eget forbrug ved at slæbe det mere med hjem end de må. trailerfolket overholdt jo bare reglerne!

Det skal lige siges at varen der produceres er ekstremt billig at fremstille, men selvfølgelig er "dyr" at købe.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 09:32 #23
akyhne, du har et anderledes syn på regler og moral, du er fortørnet over jeg modtager de udlovede point i et givent spørgsmål, du mener derimod godt du selv må overtræde reglerne, hvordan får du det til at hænge sammen ? du kan læse reglerne her http://www.eksperten.dk/regler.phtml hvis du skulle have glemt dem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 10:30 #24
Hvilke regler overtræder jeg? Jeg gik ind i http://www.eksperten.dk/spm/785769, da jeg ikke havde set spørgsmålet var besvaret. Jeg påtalte at jeg syntes det var forkert af dig at tage så mange point for så lidt. At påtale man godt kan have lidt højrere moral, mener jeg ikke er at spamme. Hvis der ikke engang imellem var nogle der dyrkede lidt moral på E, var siden forlængst død.

På en side som E er der mange uskrevne regler. Dem prøver de fleste af os at leve op til. Det vil du ikke. Det er så i første ende din sag. I sidste ende er det forhåbentlig regler der bliver endelig vedtaget, og indført i regelsættet på E.

Angående "angrebet" på din person (som du åbenbart mener bryder reglerne): Hvis man ikke kan starte en debat om (u)skrevne regler og folks moral og/eller manglende på samme, ville alle disse ting aldrig komme til diskusion. Det er svært at starte en sådan debat uden at komme til at ramme nogen. I dette tilfælde er det dig og mig der står for skud. Du kan åbenbart ikke tage det, siden du reagerer så voldsomt. Det kan jeg.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 10:37 #25
Hvad angår dit angreb om dobbeltmoral: Der er ikke noget forkert i at udlove mange point. Det har jeg aldrig udtalt mig om.

"Jeg vil gerne lave nogle AVI videoer, men er på helt bar bund i hvad jeg skal bruge af programmer. Jeg har søgt overalt, men er ikke blevet klogere. HJÆLP MIG, jeg står og skal bruge det nu"

"Anbefal lige et program til AVI redigering".

Efter min egen personlige mening er der en meget stor forskel på de 2 ovenstående sætninger, og hvor meget det er moralsk at tage for et sådant spørgsmål. Uanset hvad reglerne siger. Sådan er vi så forskellige.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 12:33 #26
akyhne, når folk konstant piver og er dobbelt moralske, (ja nærmest en hetz for at benytte admins udtryk), så bliver det irriterende, og det er ikke det andet spørgsmål jeg tænker på, men det her, hvis du blot ville have noget debat, så var der ingen grund til at indlede spørgsmålet med noget stilet direkte til mig vel ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 12:50 #27
Kan du ikke lige kopiere nøjagtigt fra mit indlæg, hvad der for dig er et personligt angreb?

Hetz??? I dine dårlige karmaer? Her? Eller hvad tænker du på?
At andre brugere driver hetz på dig, er egentlig ikke mit problem.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 12:56 #28
akyhne du skrev:

PS. hvis der er nogen der synes det er forkert af mig at hænge screem_brille ud her, kan jeg blot sige han selv har lagt op til det. Og svar nu ordentlig og pænt, i stedet for at svine hinanden/mig til, ikke. Vi er vel (de fleste) voksne.

der skriver du jo selv det er at hænge mig ud, ergo er det et personligt angreb.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 12:56 #29
akyhne, nu er du useriøs! Du nævner screem_brille 4 gange i spørgsmåls-teksten.

For mig er det okay at man har en mening, men stå dog ved den.
Især når det åbenbar er nødvendig at oprette et specifik spørgsmål om det.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:06 #30
akyhne denne del må du også gerne forklare:

Ud fra det konstaterer jeg personligt at disse brugere/hjælpere har en større selvmoral end jeg mener screem_brille har.

Når du nu er så godt inde i reglerne, skal vi så ikke lige lade dig fortælle hvilke regler det er du har overtrådt i det her spørgsmål, ellers skal jeg gerne hjælpe dig ;)
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 13:12 #31
Jeg kan ved gud ikke se det amoralske i at få 200 points for svaret på et spørgsmål, uanset hvor enkelt svaret er.

Hvis spørger har udlovet 200 point, er det fordi han vil give 200 points for et svar; fordi svaret er 200 points "værd" for ham.

Tværtimod, jeg finder det temmelig umoralsk at udlove 200 points, for derefter at stille spørgsmålstegn ved prisen.
Det oser langt væk af, at de 200 points var stillet i udsigt blot for at tiltrække opmærksomhed, og hermed sikre sig større mulighed for et svar.

Hvorvidt svareren (screem_brille) er point-liderlig eller umoralsk finder jeg i denne sammenhæng aldeles irrelevant !

Hvis du ikke vil give 200 points for et svar, så lad være med at udlove dem !
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:14 #32
screem_brille: Jeg opfatter det ikke som om jeg hænger dig ud. jeg svarede dig blot her i stedet for at svare og fortsætte diskusionen i en andens indlæg.

Mit PS var tilføjet, da jeg havde på fornemmelsen nogle ville opfatte det således.

vejmand: Jeg skrev bl.a. "screem_brille: Jeg kan forstå du er pointrytter. Det har jeg i princippet intet imod. jeg påpeger blot at JEG synes det er forkert at tage 200 point for en simpel henvisning."

Hvis man skal diskutere hinandens holdninger og meninger, kan man ikke undgå at trække hinanden ud. Det sker i det øjeblik en andens profilnavn.

Du skriver selv "akyhne, nu er du useriøs!". Det er da ikke et angreb, blot din holdning. Hvis du begyndte at svine mig til var det en anden sag.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:17 #33
screem_brille: Der er forskel på om jeg skriver "jeg synes du er amoralsk" eller jeg skriver "du er amoralsk".

Det første er en personlig holdning, det sidste er en konklusion man ønsker fremhævet, så alle er klar over den.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:24 #34
akyhne, stå dog ved hvad du skriver, nu løber du fra hvad alle kan se du har skrevet, du kan hvad du end siger ikke komme udenom, at du var klar over du hang mig ud da du skrev dit "spørgsmål" for det skrev du jo selv, og at du så prøver at bortforklare det nu er ynkeligt.

og det mest dobbelske i dit "spørgsmål" du har lige hængt mig ud, men skriver så:

Og svar nu ordentlig og pænt, i stedet for at svine hinanden/mig til, ikke. Vi er vel (de fleste) voksne.

du mener det er helt ok du sviner mig til, men opfordrer folk til ikke at svine dig til.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:27 #35
yxos: "Det oser langt væk af, at de 200 points var stillet i udsigt blot for at tiltrække opmærksomhed, og hermed sikre sig større mulighed for et svar."

Det er lige netop der jeg vil hen. Men hvordan kan du så mene det ikke er umoralsk at tage mod pointene!

Er hæleren skyldig, eller er køberen også!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:29 #36
screem_brille: jeg sviner dig ikke til, nogetsteds.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:36 #37
akyhne, nu er du seriøst så langt ude at du ikke længere kan bunde, du kommer med en påstand, men tør så ikke stå ved det, mange folk har en mening om mig herinde, men jeg er 99.99% sikker på ingen vil påstå at jeg ikke står ved hvad jeg mener når jeg deltager i den her slags spørgsmål, også selvom det måtte give hak i tuden, og du eller andre herinde har ihvertfald ALDRIG set mig komme med den slags udtalelser som du har gjort her i i dit indledende spørgsmål, for så at sige det har jeg aldrig skrevet! (og må desværre ikke skrive hvad min mening er om den slags folk, men de af jer der kender mig lidt, ved at det er ikke noget pænt)
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 13:39 #38
Jeg har svært ved at forklare det bedre end jeg allerede har gjort.
Det er spørgeren der initielt bestemmer hvor mange points han vil udlove!  At svaret han får så er ganske enkelt bør da kun gøre spørgeren glad. Så kan han komme hurtigt videre.

Du kan i sagens natur ikke altid vide, om svaret på dit spørgsmål er enkelt eller indviklet. Derfor må du give points alt efter hvor svært du TROR spørgsmålet er eller hvor meget svaret er VÆRD for dig.

Jeg kan absolut ikke goutere efterfølgende diskussioner om hvorvidt det givne svar var mere eller mindre værd end der blev stillet i udsigt.

Pointgivningen her på eksperten ligger fast: Spørger beslutter fra starten hvor meget et svar er værd ved at angive points.

Pointsystemet er IKKE en form for "timebetaling" hvor man efter endt opgave kan regne sammen hvor meget tid der er brugt, og så afregne points herefter.

Så kan du lide det eller lade være, men sådan er det lavet.

Jeg vil da tænke mig ganske overordentligt om før jeg svarer på et spørgsmål af dig hvor du har udlovet 200 points (ikke at jeg tror at jeg er god nok til det...) men jeg vil simpelthen ikke risikere efterfølgende at skulle argumentere for det rimelige i at få de points der var udsat for et svar der er fyldestgørende, blot fordi det var "enkelt".
No offence, men jeg synes du er helt galt på den, når du diskuterer pointgivning "efter fortjeneste" og på efterkant på den måde.
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 13:42 #39
Nej, helt ærligt akyhne... Jeg ser lige at du har 25.582 points.
Og så piver du over 200 points.  Hvem sagde "små sko"...
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:43 #40
akyne der er intet amoralsk i at modtage den udlovede betaling, at du åbenbart har en særlig dobbelmoral, gør ikke at hvis folk vil have fokus/ hurtigt svar/ mener det er et svært spørgsmål at det så er forkert.

eksempel, en spørger spørg hvordan man konfigurer en windows 2003 boks med AD, DNS, DHCP osv, oprettelse af nogle brugere, evt nogle GPOer osv. og udlover 200 point, jeg finder den opgave utrolig simpel (da jeg har gjort det mange hundrede gange), men pga spørgsmålets omfang kan det nemt strække sig over et par dage, og mange indlæg, skal jeg så som "svarer" sige, ja du har du godt nok udlovet 200 point, men fordi jeg nu pga min erfaring kan gøre det i søvne, så skal du ikke give noget, da det vil være amoralsk.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:44 #41
screem_brille: Næh, det er også derfor jeg ikke forstår du farer sådan op. Du lægger ikke skjul på hvad du er her for. Det er der mange andre der ikke tør gøre.

Jeg forstår desværre ikke, hvad det er jeg ikke står fast på.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:46 #42
yxos det skyldes mere mig som bruger, der er mange andre end mig der opfører sig på præcis samme måde, men der bliver aldrig sagt noget om dem, og alene det at akyhne måtte se på et lukket spørgsmål besvaret af mig, viser jo det ikke er helt tilfældigt at det lige netop er mig der er nævnt som eksempel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:50 #43
screem_brille: Det var fuldstændig tilfældig det var dig det gik ud over. Hvor mange andre spm. har vi mødt hinanden i. Det kan vidst tælles på en hånd. Hvorfor skulle jeg specielt være over dig?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:52 #44
De tråde jeg normalt bevæger mig i, er det "normen", at give tilbage for et simpelt spørgsmål. Det har jeg det fint med, og har gjort det mange gange.
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 13:53 #45
Der er intet galt i at jagte points; det opfordres de nye brugere til af mange, for at få points nok til selv at få svar på deres egne spørgsmål.

Spørgsmål om moral kommer først, når man forsøger at narre points fra nybegyndere.
akyhne kan med sine 25k næppe siges at være en noob.

Hvorvidt screem_brille iøvrigt er point_rytter i DENNE sag, anser jeg som sagt for irrelevant, da spørgeren havde udlovet 200 point. På forkant, for sådan fungerer det her på eksperten!
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 13:55 #46
akyhne, jeg er her for at hjælpe, og gør det med eller uden point, tidligere har jeg hjulpet meget i nyhedsgrupper (har da skrevet de første 10-15000 indlæg) og det er uden point.

13:50:57 det er ikke tilfældigt nej, der er brugre jeg aldrig har deltaget i spørgsmål med, der har kommet med kommentarer i lignende tråde om mig.

men du svarede ikke på spørgsmålet stillet 13:43:15 ? og for at underbygge det,http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Server/Windows-2003/?sort=%23&order=DESC&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp se de tråde med flest indlæg jeg har deltaget i netop 2003 gruppen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:57 #47
Derfor faldt det mig tungt for hjertet at du tog pointene. Længere er den ikke.

Da jeg før har oplevet at folk kørte vilde diskutioner i uskyldiges tråde, startede jeg denne debat. Jeg gjorde den åben, da jeg mente andre skulle have lov til at debattere med. ellers kunne jeg have sendt en mail til screem_brille.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 13:59 #48
screem_brille: Så du mener det var et målrettet angreb fra min side?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:01 #49
yxos 100% enig, det virker underligt på mig, der er i mine øjne få grunde til at udlove 200 point, 1 spørger mener det er meget svært, 2 vil blot have et svar asap.

og som jeg ser det så er vi der besvarer spørgsmål her for at løse problemer, om det er viggo, morten, ib, eller kaj der besvarer spørgsmålet er spørger normalt 100% ligeglad med, der skal bare komme en løsning snarest, det der så falder folk for brystet er at jeg er hurtigere end dem til at svare (som man kan se i min karma, lægger jeg ALTID svar i spørgsmål med 100-200point, det virker på mig som jeg kun må deltage i spørgsmål med 0-15 point, den eneste grund til at folk er så forargede over det, er at de selv er meget point fikserede men mister muligheden for at få point når jeg i mange tilfælde er hurtigere end dem til at komme med svaret, for hvis de virkelig var så ligeglade med point, så ville de jo blot være glade for at spørger har fået løst deres problem. (det er simpel psykologi)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:04 #50
akyhne det er noget sludder det der, du skriver selv ordret at du hænger mig ud, at du så nu ikke tør stå ved det, og prøver ihærdigt at få fokus væk fra det, ja det er jo blot sørgeligt. (især når nu du påstår din moral er så god)
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 14:06 #51
@akyhne: RE: Åben debat.
Jamen det var da også en god ide. Det er altid godt med en 2nd opinion. her fik du så min. Jeg er blot ikke enig med dig, som du kan se ;-)

Mon ikke der snart er kastet nok mudder her...
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 14:11 #52
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:16 #53
screem_brille: Jeg kan forstå du er pointrytter. Det har jeg i princippet intet imod. jeg påpeger blot at JEG synes det er forkert at tage 200 point for en simpel henvisning.
// du lægger ikke skjul på at du tager hvad du kan få.
// Jeg påpeger jeg intet har imod det, men skriver jeg ikke selv ville gøre det

Når man opretter et spørgsmål kan man vælge at give 15, 30 eller 60 point for et hhv. let, medium eller svært spørgsmål. Derudover kan man selv vælge at give flere/færre point efter eget ønske.
// Ingen angreb her...

Jeg har selv udlovet mange point, i tilfælde af at jeg gerne ville have et hurtigt svar. Det har så også været i tilfælde af at jeg har været på bar bund og selv brugt lang tid på en løsning.
// dobbeltmoralsk? Hvor?

I de fleste spørgsmål jeg har læst/selv deltaget i, hvor der har været uddelt mange point for lette opgaver, er det min erfaring at personen med det rigtige svar som oftest tilbyder spørger selv at beholde en del af pointene.
// sådan er det hvor jeg deltager.

Ud fra det konstaterer jeg personligt at disse brugere/hjælpere har en større selvmoral end jeg mener screem_brille har.
// min personlige mening.

I sidste ende bestemmer vi dog alle selv hvorfor vi er her. For at hjælpe eller for at score point. Personligt er jeg også selv lidt ude på at score point, men det er mere for egen vinding end for at ligge på en eller anden topliste. Det giver dog personligt en lang større tilfredssillelse når folk bliver glade for hjælpen, og man tænker "s**t jeg er god".
// Ingen angreb her

Det bringer mig så et andet sted hen, nemlig til til en hel anden type af menneser her på E. En type jeg har langt mere imod end screem_brille: Spørgere der enten ikke svarer på hjælpen man giver, selv tager point for andres hjælp, eller er fuldstændig ligeglad med reglerne her på E. Disse burde eksperten tage langt hårdere fat i.
// Ingen angreb her.
Avatar billede yxos Nybegynder
02. juli 2007 - 14:20 #54
<klik> (i "abonnér" så krydset forsvinder)
<klik> (på Send knappen, fordi jeg ikke gider mere mudder her... :-)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:22 #55
vejmand hehe bingo.

akyhne, du kan se her hvad snowball mener om at skrive ting der ikke har relevans for spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/784903#rid6787903

er det lovligt ja eller nej ? overtrådte du reglerne da du begyndte at skrive om min "manglende" moral i det spørgsmål du indledningsvis linker til ? ja eller nej.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:23 #56
vejmand:
http://www.eksperten.dk/spm/739136. Det tog mig søreme næsten en time at finde svaret.
http://www.eksperten.dk/spm/736205 Synes du ikke jeg arbejdede for den?

Jeg kan søreme godt finde på at tage point for hård arbejde. Det gør vi vel alle.

Og der er noget du har komplet misforstået. Det drejer sig ikke om hvor vidt man kan tage  point for en opgave, men hvorvidt man selv synes man kan være det bekendt.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:24 #57
akyhne et godt råd en anden gang du vil have en offenlig debat om noget, så sørg for din egen sti er ren først, det er så fjollet at have gjort det selvsamme, man fremstår så meget som en hykler ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 14:25 #58
vejmand > citat fra linket:" mange tak for hjælpen. hvordan giver jeg dig point for hjælpen??" Spørgeren kviterer jo for hjælpen, med point, ikke for et svar.
Der er da mange, også jeg, som er så glade for, at nogen gider gøre en god indsats
for os, at vi gerne kviterer med point. Og så er de velfortjent.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:28 #59
akyhne, hvorfor mener du at du er din gode ret til at komemntere om hvorvidt JEG synes det er ok at modtage de point spørger udlover ? hvad din holdning er er sådan set rablende ligemeget, når du ikke deltager i det givne spørgsmål, og vejmand har intet misforstået, din agenda med dette spørgsmål er og var at stille mig i et dårligt lys, det har tildels virket, men rammer nu dig selv.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 14:30 #60
fri4alt >> Jeg mener ikke det er forkert at modtage 200 point, det er akyhne der mener det.  :-)

http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:34 #61
vejmand: Nej, det mener jeg absolut ikke det er. hvis du vil debattere her, bør du i det mindste have sat dig ind i hvad jeg har skrevet.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:34 #62
endnu en ting der beviser at jeg ikke må modtage nogen point ifølge nogle herinde, er at jeg på det sidste er blevet anmeldt for at lægge et svar (efter spørger eksplicit har bedt mig om at lægge et svar, og så har afvist en andens svar).
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 14:36 #63
vejmand
Dette er ikke engang løst:
http://www.eksperten.dk/spm/736205
Hvis det ikke skal forstås som kritik af akyhne, har du udtrykt dig uheldigt:)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:37 #64
akyhne hvad er det du skriver her ? http://www.eksperten.dk/spm/785769 der mener du jo højt og tydeligt det er forkert at jeg modtager 200 point, er det korrekt ja eller nej ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:38 #65
Det var ikke et spørgsmål fra brugerens side, men en simpel forespørgsel. screem_brille kom med et simpelt svar.

I http://www.eksperten.dk/spm/739136 brugte jeg som sagt noget tid på at finde svaret. Spørger kunne blot have stillet spørgsmål til kortet, så havde jeg kunnet svare, grundet en god forberedelse. Det syntes jeg godt jeg kunne tage fuld pris for.

Jeg har løst mange andre opgaver som har været helaftensopgaver, og hvor jeg måske har modtaget 30-60 point. Derfor har jeg god samvittighed.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:43 #66
Ja, i min verden var det forkert. Dermed ikke sagt at jeg ikke har gjort noget lignende, på et eller andet tidspunkt. Det har jeg så bare haft det skidt med.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 14:43 #67
Fra spørgsmålsteksten:
"Jeg kan forstå du er pointrytter. Det har jeg i princippet intet imod. jeg påpeger blot at JEG synes det er forkert at tage 200 point for en simpel henvisning."

Mine indlæg er ment som en kritik af akyhne's forsøg på at gøre sig bedre end andre, og kun det. Jeg kender ikke akyhne personligt (tror jeg da ikke)

Guderne skal vide, at jeg i mange sammenhænge er uenig med screem_brille, men det mener jeg ikke berettiger til et spørgsmål af denne karakter.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 14:45 #68
"Det har jeg så bare haft det skidt med."
Tror/håber også du senere vil få det skidt med at du oprettede denne tråd.  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:46 #69
Lad nu være med at trække eksempler frem på hinanden, og debatter på en ordentlig måde.
At screem_brille synes jeg er dobbeltmoralsk er hans sag.
At vejmand ikke finder mig bedre end screem_brille er hans sag.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 14:54 #70
akyhne 02/07-2007 14:43:15 nu griber du seriøst efter afbrændte halmstrå, hvis ikke en forespørgsel er er et spørgsmål, så vil jeg meget gerne vide hvad en foreSPØRGsel er ?

nu stiller jeg dig et spørgsmål du forhåbenligt kan svare på:

Er dette et spørgsmål ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:56 #71
Ja ;-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 14:57 #72
Ok, der fangede du mig med bukserne nede :-)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:01 #73
akyhne 02/07-2007 14:46:12 sikke noget sludder, du finder nogle eksempler med mig, (eller 1 ivertfald), når du mener dette er ok, så kan du virkelig ikke tillade dig at sige at eksempler på du selv har gjort det ikke er at debattere på en ordenlig måde.

Du kastede første snebold, nu får du igen, sådan er spillereglerne, ingen brød sig om knægten der i skolegården provokerede alle, og så når han provokeret nok, og skulle have en røvfuld, løb ind og gemte sig hos lærerne, håber du kan se ligheden.

Jeg tror personligt at hvis du gik væk fra det her spørgsmål et stykke tid, og så kom tilbage så ville du også selv kunne se det er hykleri at værste skuffe.

Prøv evt at udprint denne tråd, og vis det til en kollega, (udprint også alle de andre spørgsmål der har været linket til), og din kollega vil sige, hmm, ham der akyhne, han dummer sig da godt nok gevaldigt der.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 15:12 #74
Da denne debat var en videreførelse fra et andet sted hvor den ikke hørte hjemme, linkede jeg selvfølgelig begge veje. Dette er meget naturligt på E, når en tråd videreføres. Ellers har jeg holdt de ting jeg fandt på dig for mig selv.

Jeg må indrømme at denne debat ikke kom til at indeholde ret meget af det jeg havde forventet, men mere gik på personlige angreb.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 15:14 #75
Jeg kan ikke se noget galt i at tage imod de udlovede point.

Hvis man synes at det er for meget er det helt fint at man siger saadan, men jeg
kan ikke se, at det er umoralsk at tage imod point.

Spoerger har normalt ikke forstaaet problemet 100% for hvis han havde saa kunne han
jo nok ogsaa loese det selv. Derfor bliver der nogle gange udlovet alt for mange
point og andre gange alt for faa point.

Og det maa man nok bare laere at leve med. Gennemsnitligt gaar det forhaabentligt
lige op.

Og hvis man skulle til systematisk at justere point ned naar det var for mange point, saa
skulle man jo ogsaa til at justere point opad naar der var for faa point.

Og det kunne blive nogle meget traelse diskussioner.

Saa jeg tror at nuvaerende praksis er ganske fornuftig.

Det reelle probleme med screem_brille er at han engang imellem laegger svar
uden at have laest traaden eller uden at have den mindste anelse om hvad spoergsmaalet
drejer sig om.

Det er ret pinligt for E. Men admin/coadmin mener tilsyneladende ikke at det er
en overtraedelse af reglerne og de maa vi jo acceptere.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:22 #76
akyhne, du angriber mig i det her spørgsmål, hvad enten du selv kan se det eller ej, og du håbede så at der var en masse der ville sige, ja helt enig akyhne det er noget så forfærdeligt, sådan gik det ikke, og nu sidder du og ærgrer dig over hvad du har gjort, og over dit mislykkede stunt ikke fungerede.

og at du påstår det er et rent tilfælde at det er mig du benytter som eksempel, tror jeg ikke du får ret mange til at tro på, så naive er folk næppe.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 15:34 #77
screem_brille: Jeg kan ikke lave om hvad du tror og ikke tror.

Af de deltagere der har været med her, kan jeg se jeg er i stærkt mindretal, hvad meningen om pointfordeling angår. Det får mig da ikke til at ændre min egen holdning på det område.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:40 #78
akyhne, jeg tror ikke, jeg ved, og det gær jeg da du selv har skrevet præcis hvad det er der var meningen med det her spørgsmål, nemlig at hænge mig ud.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 15:52 #79
akyhne >> Du skriver i spørgsmålet: "Hvad synes I?"

Her er så nogen, bl.a. mig selv, som har givet vores mening til kende.

Det får dig til at skrive: "Jeg må indrømme at denne debat ikke kom til at indeholde ret meget af det jeg havde forventet, men mere gik på personlige angreb."

Jeg tror også problemet er, du troede mange ville give dig ret, hvilket ikke er sket.

Endvidere skriver du: " Det får mig da ikke til at ændre min egen holdning på det område."

Jamen, hvordan kan du tro, du kan få andre til at ændre holdning, når du ikke selv er interesseret i at "rette" ind efter flertallet?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 15:53 #80
Og jeg går ud fra du har læst E-nyt  http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 15:58 #81
vejmand: Jeg gik hovedsagelig efter at høre folks mening om systemet.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 16:00 #82
Ja, og det var selvfølgelig derfor du nævnte screem_brille 4 (fire) gange i spørgsmåls-teksten.  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 16:06 #83
Hold nu og og læs teksten ordentlig. Der må være svaret nok på den sag. I kan opfatte indlægget som I vil. Jeg kan kun henvise til hvad jeg tidligere har skrevet.

Jeg svarer kun på en ting mere i den sag: Havde I taget det anderledes, hvis jeg først havde trukket screem_brilles navn op af hatten på et senere tidspunkt?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2007 - 16:11 #84
Næ, jeg havde ikke.
Spørger bestemmer point og fordeling.
Vi som bruger bestemmer om vi vil svare.

Og jeg tror ikke det havde hjulpet at kamuflere hensigten med spørgsmålet, bare at vente med at nævne screem_brille.
Den slags bliver som regel gennemskuet, som du kan se.  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. juli 2007 - 16:20 #85
Jeg har ikke lagt skjul på at screem_brille stod for skud, først da han svarede ret vrissende, og hurtigt derefter et kig i hans profil. Hvis i vil kalde det en hetz, må I selv om det.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 16:21 #86
akyhne hvis du skal svine folk til uden det bliver opdaget, så skal du altså stå noget tidligere op ;)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 16:55 #87
screem brille - alkyhne sviner dig ikke til, han demaskerede dig. Svineriet klarer
du fint selv.
Avatar billede kenp Novice
02. juli 2007 - 17:05 #88
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 17:39 #89
Nåårh sjovt vil jeg nu ikke kalde det:)
På den anden side skal vi  nok passe på, at dette link ikke går hen og bliver alt for
alvorligt. OK, jeg synes også at sb er point rytter og at det er latterligt, at han
har anmeldt mig for at mene  det. Men det er så det. Jeg går ikke rundt og er sur
over det, og det jeg skriver her er bare lidt drillelyst, som sb selv har været
ude om. Og han er trods alt et godt aktiv for E. og har reelt hjulpet mange.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 17:50 #90
greysky, jeg har ikke anmeldt dig for at mene jeg er pointrytter, men pga dit spam og provokationer.

og pas nu på du ikke gør som hunden der bed ham der gav den mad.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 17:56 #91
screen brille - "og pas nu på du ikke gør som hunden der bed ham der gav den mad."
Hvad i alverden mener du med det???
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 19:16 #92
screem brille > Ja det undrer mig ikke, at du ikke selv har et svar på det vås.
Du går vist og bliver sær, når du er så meget på Eksperten. Kom lidt ud i livet,
der er så meget der er værd at se på. Selv om det ikke giver point, så giver det bonus.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 19:23 #93
greysky sætningen er ellers selvforklarende,
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 19:30 #94
screem brille > Ikke alene er den ikke selvforklarende, men du kan åbenbart
heller ikke selv forklare den. Og hvorfra skulle vi andre vide, hvad der tumler
rund af sære tanker inde i hovedet på dig?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 19:33 #95
Jeg er i øvrig enig med alkyhne i hans betragtninger vedrørende din higen efter point.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 19:38 #96
jeg er nu sikker på de lidt ældre herinde forstår hvad betydningen er af den sætning.

fri4alt, ligesom en joke så mister den betydningen hvis det skal skæres ud i pap.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 19:40 #97
Der er da den fordel ved "at tale i tunger" Når ingen forstår det, kan ingen modsige det.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2007 - 19:54 #98
Jeg er 42 og jeg forstaar ikke den saetning.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 19:56 #99
scrfeem brille - Du KAN altså IKKE forklare dig:) Jeg er ellers gået på folkepension.
Og jeg kender selvfølgelig udtrykket:" Man skal ikke bide den hånd, som fodre en"
Men hvad hulen har det med diskutionen om point rytteri at gøre???
Du hører måske også til dem, som går rundt og fortæller syge vittigheder, som ikke
morer nogen?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
02. juli 2007 - 20:09 #100
Til gængæld er screem brille selv ved at blive en vittighed her på Ekperten, og
han morer bestemt nogen*G*
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 07:47 #101
http://www.eksperten.dk/spm/785780

Du har ikke skam i livet SB.
Smider samme svar som en anden bruger har smidt før dig!
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 07:54 #102
Omkring "ordsproget" der bruges, så hedder det iflg. denne http://hjem.get2net.dk/boelle/Citat/BogstavM.htm

Man skal ikke bide den hånd der fodre en.

"og pas nu på du ikke gør som hunden der bed ham der gav den mad."

Det er vist en omskrevet version ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2007 - 07:59 #103
Kommentar: huset 03/07-2007 07:47:21

Hold nu op, prøv og se på tidspunkterne for de to indlæg.
Der er 25 sekunder imellem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 08:00 #104
Hvad med de senest ankomne. Hvad er Jeres forhold til pointslugeri? Tager I altid alt hvad I kan få?
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 08:14 #105
Vejmand - Retfærdiggøre det han tager point i stedetfor at sige "Dem skulle xxx vist ha haft. Jeg opretter straks et spørgsmål med point"

SB er i stand til at se indlæg før ham hvis ham bruger featuren på E. Det siger han dog han ikke gør, men om man tror ham er en smagssag.
Jeg tror 1005 sikkert på SB på at han viste indlæget var kommet men var fokuseret på de 200 point. En normal bruger ville i det mindste have tilbudt en deling af point.

Akyhne >
Jeg HAR tidligere været lidt som SB. Jeg jagtede point som en gal. dog ikke pga toplisterne, men fordi jeg havde for meget fritid og kunne lide at hjælpe folk. Det bar min daværende support meget præg af, og jeg er ikke stolt over den måde jeg hjalp folk på.

Har tilmed haft en freehelp profil hvor jeg ikke tog imod point, men det kunne folk heller ikke lide (bl.a) ;)

Nu er min support droslet 90% ned. Dels pga af mangel på fritid men også netop pga SB.
Det er ganske okay han deltager meget på E, men ikke når der trædes med størrelse 48 i sko indover alt og alle.

SB - Du siger ofte folk er misundelige på dig....jeg kan i min vildeste fantasi ikke se hvad der er at være misundelig på ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2007 - 08:26 #106
huset >> Det ville jeg også ha gjort, det var ikke det jeg ankede over.
Det var denne kommentar: "Du har ikke skam i livet SB.
Smider samme svar som en anden bruger har smidt før dig!"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 08:27 #107
Jeg vil give vejmand ret i at den rent faktisk kan tolkes på 2 måder. Det var nemlig en af dem jeg faldt over. Hvad sandheden er, ved kun screem_brille.
Men jeg kunne ALDRIG (check bare alle steder jeg har taget point) finde på at taget point i en sådan situation. Jeg ville tilbyde point retur på stedet!
Jeg har i en lignende situation endda i et par måneder haft point ude til en der skulle have dem retur, men ikke tog dem efter adskillige henvendelser.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 08:30 #108
... og det var i øvrigt et godt eksempel hvorfor man skal passe på med at smide et svar, medmindre man mener at andenpladsen også fortjener point (http://www.eksperten.dk/spm/785839#rid6793739).
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 08:37 #109
akyhne - ikke alle er ens herinde ;)
Jeg havde også delt eller givet opretter alle point tilbage.

"Det var denne kommentar: "Du har ikke skam i livet SB."

Ændre ikke dette ;)
Vi kan intet gøre ved at folk sluger point berettiget eller ikke, men det er måden det sker på der irritere folk.
Et svat burde først smides når man bliver bedt om det eller når man er 100% på sikker på man har givet et korrekt svar. Dog er der ikke mange af os der kan sige vi altid har gjort det.

Som E triller nu mister man lysten til at være her og det gnideri der er imellem flere brugere gør det ikke mere holdbart at blive her.
Satser på at starte i job i august, og så stopper jeg herinde.

Snakker af erfaring - E kan fylde for meget i ens liv, og det er svært selv at indse det. Jeg fik et vink med en vognstang af en kammi (heldigvis)
Det samme råd kunne jeg gibe SB, men det ville være spild af luft da det andre siger fiser lige igennem SB.

Der er én mand jeg 100% har respekt for på E, og det er Arne_v
Ikke alene er hans viden solid, men han formår at viderebringe den på en 100% sober og forklarende måde. Det viser for mig en rigtig ekspert, og en bruger som nyder at hjælpe andre mennesker med Deres problemer!

Hertil kommer Snowball jo. Han har altid været en solid støtte mellem IDG og vi brugere, og E har igen fået en top god profil i spidsen for sitet!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 09:27 #110
Indtil for ca. et år siden brugte jeg hovedsagelig min profil til spm. Jeg tror faktisk ikke jeg inden da havde lavet så meget som 500 point på hjælp til andre. Da jeg på det tidspunkt stod arbejdsløs, begyndte jeg at blive aktiv af to grunde: For at give lidt hjælp tilbage, og fordi jeg ville prøve at forbedre min placering. Det var en kamp mod mig selv. Inden da kendte jeg kun få brugere af navn (bak, kabbak og et par andre i Excel kategorien).

Det korte og det lange er at jeg på det tidspunkt ikke kendte til mudderkastning her på E. Der forekom simpelthen ikke i de kategorier jeg deltog i. Karmasystemet kendte jeg knap noget til, af samme grund.

Da jeg for et år siden så begyndte at blande mig i andre kategorier, blev jeg lidt overrasket over nogle spørgeres manglende tilbagemeldinger. Det var hovedsaglig i kategorier som hardware og Generelt IT. Efterhånden oplevede jeg også folk der ikke gad at give point, eller i det mindste at aflutte spm. Senere stødte jeg på sure miner, slåskampe, lukkede (af coadmin) spm.
Jeg begyndte derefter at gå mere op i karmasystemet, som jeg i bund og grund synes er en god ide. Årsag: Man får hurtigt et oveblik over hvem man gider at hjælpe. Hvorfor hjælpe en som ikke gider at lukke, sige tak for hjælpen, give point og i det hele taget overholde reglerne i andre spm.
Der er i mine øjne kun en stor fejl ved karmasystemet: Man kan stemme anonymt. det har jeg aldrig forstået.

Med hensyn til min konkurrence med pointræset, har det altid kun været en kamp mod mig selv. Som jeg husker det var det noget lignende:
Plads 5000, 2000, 1000, 500 og 250 (der er jeg nu og har været et stykke tid).
Jeg har aldrig kæmpet mod nogen, da jeg ikke har nogle "pals" eller fjender herinde. Årsagen er vel min alder, samt at jeg deltager meget bredt.
Der er sikkert heller ikke mange der nikker genkendende ved navnet akyhne, da jeg kommer og går. Et eller andet sted er det meget sjovere at banke/blive banket af børnene på computeren eller PS2, end at deltage her på E.

Jeg har kun få gange oplevet folk der tog point som screem_brille gjorde (I kender linket fra indledningen). Det faldt mig for hjertet. Jeg har accepteret at jeg er i mindretal, hvad angår 200 points spm. I gør det på Jeres måde, jeg gør det på min.

Jeg har det fint med at gøre tingene på min måde, og kan være min karma bekendt. Det varmer da at man blandt de fleste er vellidt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 10:07 #111
huset: Som jeg kan huske det, har E aldrig set anderledes ud end den gør nu (siden 2001). Måske var det på tide med en større ændring, ikke kun designmæssigt, men også med en revurdering af systemet generelt. Der var da for en del måneder siden et spørgeskema, med ønsker/forslag til ændringer på E.

Hvad blev der egentlig af den historie?
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 10:41 #112
Tror det spørgeskema blev sendt afsted sammen med brevene til julemanden ;)
Der er eftersigende noget på vej, men tror der går en rum tid endnu.
Avatar billede huset Praktikant
03. juli 2007 - 10:50 #113
Ahh så kom den anmeldelse jeg forventede...og hvem mon anmeldte mig ;)

http://www.eksperten.dk/spm/785839#rid6793739
http://www.eksperten.dk/spm/785796#rid6793743
http://www.eksperten.dk/spm/785796#rid6793755

huset fortsætter åbenbart tiltrods for din advarsel i http://www.eksperten.dk/spm/784903#rid6787903

--
Anbefaling: Deaktivering;

Jeg må ikke deltage i tråde der omhandler SB, og slet ikke komme med min mening selvom den er sober. SB er under vingerne hvilket man jo forstår når man hjælper SÅ mange mennesker på den mest hjælpsomme og tænkssomme måde.

Underligt nok er der efterhånden flere og flere der kan se det og ikke kun mig.

Til SB. Jeg kan nu glæde dig. Jeg lukker selv min konto.
Jeg gider ikke din fremfusen på E mere og din måde at spille verdensmand på. Du fiser flot og helligt på om opretter får svar på sine bønner eller ej, så længe DU får dine point og dermed tjener point til dine elsket toplister.
Ligemeget hvor meget heg ændre adfærd, og ligemeget hvor meget folk mener jeg har ændret stil det det bedre, så hjælper det ikke når jeg støder på folk som dig SB.
Sammelign vores karma angivelser, og se hvor meget folk mener jeg har rettet min stil, og kig så på din egen. Jeg tror/håber du er et bedre menneske udenfor E end du er på E hvor du føre dig frem som guds gave til mennesket.

Dette slettes nok af Admin and so be it.

Jeg takker folk/E for den tid jeg fik herinde.

God vind og god sommer ;)
Avatar billede dytti Novice
03. juli 2007 - 11:27 #114
trist når en klaphat som SB kan få folk til at forsvinde.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juli 2007 - 11:30 #115
Hørt!!!
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 11:44 #116
LOL skal jeg nu også have skylden for at huset ikke kan opføre sig ordenligt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 11:58 #117
Der er mange på E som er for nærtagne. Kan I da virkelig ikke bare springe op og falde ned på at nogen kan lide Jer, og nogen ikke.

Hvis man vil være vellidt blandt alle, må man gøre en indsats for det, og ellers acceptere at nogen hakker på én en gang imellem.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 12:01 #118
akyhne den er vi enige i, der er et ordsprog der siger: den der er ven med alle, er ven med ingen.

(og hvis man er vellidt blandt andet, så er der noget seriøst galt)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2007 - 12:17 #119
Hvis man er vellidt saa er der niget seriost galt ????
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juli 2007 - 12:22 #120
Den forstår jeg heller ikke LOL
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 12:28 #121
Den skal tolkes således at hvis alle kan lide en, må det være fordi man fedter sig frem - og dermed ikke er sig selv.

Man kan dog sagtens være vellidt, uden det er sådan. Det jeg mente med mit indlæg, er at hvis man behandler andre ordentligt, har man gjort sit.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 12:29 #122
det er lidt som at man nogenlunde til alt, men der er intet man er rigtig god til.

Hvis folk mener at det er muligt at være gode venner med ALLE, så må de være uden holdninger, det er umuligt at kunne være gode venner med alle, der vil ALTID være nogen der ikke bryder sig om en.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. juli 2007 - 12:32 #123
Det er da vel heller ikke noget galt i??? Man kan da godt være vellidt, uden at være enig med alle??
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 12:33 #124
akyhne lige præcis! og enhver der siger det godt kan lade sig gøre, ville jeg ikke stole den mindste på.

Selvsamme mennesker vil oftest også sige at de eneste man virkelig kan stole på er ens venner, nej, det er ens fjender som er de eneste man virkelig kan stole på (for der ved amn med sikkerhed de ikke vil en noget godt, men næsten alle, vil hvis prisen bliver høj nok forråde selv deres bedste ven)
Avatar billede dytti Novice
03. juli 2007 - 12:39 #125
Jeg skal ikke blande mig i Husets opførsel.
Ham og jeg har såvidt jeg husker, haft en lille svingom herinde. Men i de indlæg hvor både ham og jeg har deltaget, har han altid serveret gode præcise inputs.

Når jeg siger klaphat, er det fordi jeg personligt finder dig arrogant, bedrevidende, og egocentreret.
Det er når den type mennesker som er årsag til andres exit, at jeg syntes at det er trist.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 12:39 #126
screem_brille: Man behøver ikke at gøre sig venner med alle, man blot nøjes med at behandle andre ordentlig.
Som du før har skrevet, lægger jeg selv op til de hug jeg får her. Det var et valg jeg tog, og står ved. Men jeg kunne ikke drømme om at forfølge, og svine dig til andre steder, blot fordi vi er uenige her. Det er det jeg mener nogle af Jer gør.

Jeg kunne heller ikke drømme om at justere min karma til dig på grundlag af hvad andre har af gode/dårlige meninger om dig. Jeg træffer et valg ud fra hvordan jeg selv oplever dig, og hvordan du er i min selvopfattelse. Ikke i andres!
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juli 2007 - 12:52 #127
screem brille - Det er faktisk rigtigt morsomt, når du vil forklare dig ved hjælp
af ordsprog, som du roder rund i, og som ikke har et dyt med sagen at gøre.
Tak fordi du morer mig *GG*
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 12:56 #128
fri4alt det lader til jeg forvirrer dig med sådanne ordsprog, det beklager jeg.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juli 2007 - 13:04 #129
screen brille - Nej-nej, du skal bestemt ikke beklage, det er da skønt at have
noget at more sig over, bliv endelig ved:)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2007 - 15:17 #130
Det er nok ikke sundt at ville vaere gode venner med *alle*, men hvis hvis man er
uvenner med rigtigt mange, saa har man nok et adfaerds problem.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 16:46 #131
Det ville nok være sundt for screen brille, og rart for andre, hvis han seriøst kunne
overveje, om de mange som kritiserer ham, måske ikke havde helt uret. Især fordi,
der argumenteres for den opfattelse, at hans jagt efter point har taget overhånd i
en grad hvor al anstændighed bliver fejet til side. Men desværre er det hidtil kun
blevet til beklagelser over uretfærdig kritik, og afsending af dårlig karma til nogle
af de formastelige kritikere. Selvrefærdighed er sandelig svært at gøre noget ved.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 16:59 #132
greysky der er flere der ikke kritiserer, det du kalder jagt på point, kalder jeg misundelse, faktum er at jeg deltager i ret mange spørgsmål, og det er ofte meget hurtigt der kommer et svar, og det kan da sagtens være irriterende at man altid blvier slået af en der er hurtigere (og især hvis det er den samme person der er hurtigere gang på gang)
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 17:02 #133
f.eks her http://www.eksperten.dk/spm/786029 der er det jo tydeligt at ham der skrev det samme som jeg mener det er unfair.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2007 - 17:22 #134
Hvad saa med et pragt eksempel som det her:
  http://www.eksperten.dk/spm/627228
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2007 - 17:27 #135
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juli 2007 - 17:27 #136
sscreem brille > Det er jo tydeligvis han spøj, fordi han kommer 3 min. efter dig.
Sådan må du vel også selv have opfattet det, siden du kviterer med et "he he"
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 17:28 #137
du kalder et 5 måneder gammelt indlæg et pragt eksemplar ? LOL jeg er før blevet anmeldt for spørgsmål der er lukket for over 2 år siden, det sker KUN hvis folk udelukkende går efter at finde fejl, og arne_v det ville undre mig meget hvis du ALDRIG har lavet en fejl (og jeg har jo allerede givet dig ret i det pågældende spørgsmål, så at finde det frem siger mere om dig end om mig)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 17:40 #138
Jeg finder nu, at eksemplet fra arne v er ret stærkt. Hvordan kan nogen dog være
så point liderlige, at de kan opføre sig sådan? http://www.eksperten.dk/spm/627228
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 17:50 #139
screen brille > Kommentar: screem_brille
03/07-2007 16:59:11 "det du kalder jagt på point, kalder jeg misundelse"
Det var da vist en fortalelse:) Du er altså misundelig når andre får point!
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 17:52 #140
greysky, du er fejlfri ? utroligt så selvhøjtidelige folk er, der er åbenbart INGEN der nogensinde laver fejl, men ok kan i føle jer bedre ved at finde så gamle indlæg så klø på, det gør jo åbenbart i kan sove bedre, når i nu har noget meget fornuftigt at tage jer til *G*
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 17:59 #141
greysky, næ det var det ikke, jeg kan kun se det som du er misundelig på mig, og det er jo trist for dig du har sådan en grim følelse.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2007 - 18:03 #142
Alle laver fejl inkl. mig, men:
1) overtraede reglerne ved at spamme en traad med henvisning til mange aabne spoergsmaal
2) 2 maaneder senere rykke for feedback selvom der ikke er behov for feedback
  i traadens emne (formentlig fordi du ikke laeste traaden)
3) 2 aar senere ligge et svar (fordi du ikke laeste traaden)
4) da det bliver paapeget saa forsoeger du i foerste omgang at bagatelisere det
5) foerst ved lidt insisteren erkender du at det maaske ikke var saa smart men
  du giver dog stadig ikke spoerger instruks om at han skal afvise dit "svar"
er dog en forholdsvis konsistent raekke af fejl.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 18:05 #143
screem brille > Fejlfri! Det er der ingen som er - selv Ikke jeg *G*
Og det er der heller ingen som forventer af dig. Det vi efterlyste hos dig, var
bare lidt almindelig anstændighed, men det tror jeg alle har opgivet. Du er for
selvretfærdig, til at forstå, at begrundet kritik kan være berettiget.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. juli 2007 - 18:07 #144
screem_brille: Jeg forstår det nu sådan at steffansp bare ærgede sig over at der var nogen der var hurtigere end ham selv. hvis steffansp lige kendte svaret men ikke lige havde linket, skulle han jo ligesom dig lige finde linket på MS´s hjemmeside.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 18:07 #145
greysky ja du mener det er uanstændigt, ved du hvad der står i bibelen angående forargelse ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 18:19 #146
screem brille > misundelig på dig, NEJ det er jeg IKKE. Hvis du tror det, er det
en eklatant mangel på selverkendelse, som endnu engang viser din selvretfærdige
tankegang. Tværtimod er jeg glad for ikke at have en mentalitet som din.
Dit maninske behov for point, kan ikke misunde nogen, kun forarge.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 18:21 #147
screem brille > Ja hvis du har gud på din side, så har vi andre godt nok et problem:(
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 18:26 #148
greysky, i bibelen står der, forarger dit øje dig, så skær det ud, og utroligt at når point nu rager dig en høstblomst kan få dig sådan op at ringe, det kan kun være fordi du er misundelig, eller ville du jo hellere bruge tiden på at hjælpe andre, fremfor at sidde her og brokke dig over mig, og få det bedre med dig selv, det er simpel psykologi.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
03. juli 2007 - 18:40 #149
screem brille > Du bliver ved med at gøre dig latterlig med at tro, du kan bruge
ordsprog og nu et citat fra bibelen, i stedet for argumenter. men hvis du vil
citere mig, for hvad jeg har sagt, så gør det venligst rigtigt og undgå citatfusk.
Og hvis du vidste lidt om psykologi, ville du vide vide, at din Asperges lignende
mani er mentalt usund.
Avatar billede kenp Novice
03. juli 2007 - 20:06 #150
sjovt at SB ikke kommenter det indlæg fra Arne_V måske fordi at det ramte plet.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juli 2007 - 20:15 #151
kenp 03/07-2007 17:28:41 det gælder også fordi arne_v gentager det.
Avatar billede kenp Novice
03. juli 2007 - 20:22 #152
Gør du da andet i denne tråd end at gentage dig selv?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 15:46 #153
Nogen gange kan man blive paranoid. Jeg så lige på afstand at musepilen på skærmen begyndte at fare rundt som en gal.
Hacket!!!???
På vej derhen forsvand pilen ud over skærmen. Forbandede insekter! forbandet ferievejr!

;-)

Nå, der sker vidst ikke mere her, så jeg lukker. Hvem vil have pointene ;-)
Avatar billede betz Nybegynder
04. juli 2007 - 16:09 #154
mig ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 05:16 #155
besynderligt en person der ikke deltager i spørgsmålet lægger et svar...
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2007 - 08:29 #156
Er det ikke lidt ligegyldig når nu det drejer sig om 0 (nul) point?  :-)
Spørgsmålet skal jo bare lukkes......
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 10:38 #157
vejmand det var nu mere det at en der ikke har deltaget, pludselig lægger et svar der undrer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 11:00 #158
kan en af Jer ikke bare putte et svar, så bryder jeg ikke nogle regler.

Angående regler, kan I ikke lige se på disse 2 http://www.eksperten.dk/spm/786608 og http://www.eksperten.dk/spm/786607. Jeg har prøvet at lave en anmeldelse, men det virker åbenbart ikke. Efter at have udfyldt anmeldelsen, kommer jeg videre til et andet vindue hvor jeg åbenbart igen skal udfylde en anmeldelse.
Avatar billede kenp Novice
08. juli 2007 - 11:01 #159
SB -> tjaaa så er betz jo ikke den først.
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 11:13 #160
akyhne, det er korrekt nok, ikke ret logisk at der kommer endnu et vindue, men sådan er det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 11:18 #161
Hvordan kan man så følge med i den anmeldelse man har lavet, hvis man overhovedet kan det?

Hvad siger I i øvrigt til det? Ser det ikke mistænkelig ud?
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 11:23 #162
akyhne, der er slet ingen tvivl her om det er en og samme person, og kan da huske andre profiler der også har hedder bm tilsidst (og det giver ikke umiddelbart nogen mening at have bm tilsidst i ens navn)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 11:31 #163
Egentlig gør de jo ikke noget ulovlig, så derfor er det måske svært for coadmin at gøre noget.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 11:31 #164
Nå, nu kan jeg se de er blevet fjernet som brugere.
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 11:33 #165
akyhne, de har med 99% sikkerhed haft samme ip, og er derfor blevet deaktiveret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 11:36 #166
Tja, sikkert. De kunne selvfølgelig være brødre. Den ene havde deltaget med en del spørgsmål og opførte sig ellers pænt.
Avatar billede huset Praktikant
08. juli 2007 - 17:29 #167
http://www.eksperten.dk/spm/627228

Har du ingen morale SB????
Du deltager ikke i linket tråd, og alligevel smider DU et indlæg. Hvad med du fejer foran din egen dør først!
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 21:29 #168
tænk sig at linke til et over TO ÅR gammelt spørgsmål....

Ps. huset, sålænge du offenliggør private samtaler fra msn, så bør du næppe tale om folks moral, og at folk skal feje for egen dør først.
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 07:14 #169
Nå du kunne ikke lide jeg viste folk hvordan du indrømmer du havde flere konti og bevist tog røven på folk via dine remote maskiner.

Er dette TO ÅR gammelt ;?
http://www.eksperten.dk/spm/627228
hertil har du ikke ændret dig en meter på TO ÅR.
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 09:04 #170
huset jeg skrev at kun du med garanti vidste hvem min nye bruger var på det tidspunkt (og at du var den eneste der kunne afsløre mig med garanti), det valgte du så at gøre, og derefter nægtede at du havde offenliggjort noget som helst, du behøver ikke lyve, samtalen hvor du nægter du videresendte samtalen til en kammerat kan sagtens blive oploadet, hvis du har glemt hvordan din moral faktisk er.
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 09:35 #171
Jeg har samtalen, så det behøver du ikke. Min morale fejler intet køre SB ;)

Du brokker dig over en bruger smider et svar i en tråd han ikke deltager i, og så gør du det selv i linket tråd *host* *host*

Du må meget gerne oploade tråden her, så kan folk se hvordan du er bag om E ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 09:52 #172
huset, hvad betyder ordet moral for dig ? (for det har tydeligvis en anderledes betydning end det har for mange andre)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. juli 2007 - 09:59 #173
Kære venner, nu mi I stoppe, har I glemt, hvorfor I i sin tid blev forment adgang til Eksperten? Det skal helst ikke ske igen.
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 10:08 #174
Bare rolig norbert ;)
Jeg er stoppet med supporten, og deltger kun i dette pga SB´s måde at rakke andre ned på.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
09. juli 2007 - 10:14 #175
Jeg ville nu hellere have, at du gjorde det omvendt. SB kan/vil alligevel ikke hjælpes. Så undgå ham hellere, selvom han irriterer dig :-)
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 10:19 #176
Burde jeg gøre Norbert, men har irriterende vane med at sige det jeg mener.
Men ja, du har helt ret ;)

Vender frygtelig tilbage den dag folkene bag E smider ham ud.
99% af brugerne har kommenteret hans væremåde, og selv ikke dette vink med en vognstang er nok. Men dumhed kæmper selv guderne forgæves siger man jo. (nu der i tråden bruges smarte ordsprog) *G*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 10:46 #177
Til de sidste indlæg: Aner ikke hvad det er I nu diskuterer, men synes det er sagen om point uvedkommende.

Hvad screem_brille har gjort i fortiden må han selv trækkes med.

Alle sammen: Se dog fremad!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2007 - 13:17 #178
huset - Jeg synes du bør genoverveje om du vil forlade E. For det er jo brugerne
det går ud over, ikke sreen brille. Og når nu karma systemet forsvinder, og dermed
muligheden for at skrive hade-karma, bliver stemningen herinde da bedre. For jeg
går ud fra, som en selvfølge, at alt hvad der hidtil er skrevet som karma, bliver slettet.
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 13:52 #179
fri4alt - jeg har overvejet, og jeg gider ikke mere. Når ikke gnisten er der mere, så er det formålsløst. Hertil mener jeg det går mere udover brugerne når folk aimer mere efter point end en konkret support.

Min support er slut, men sitet flyder med kompetente mennesker som hjælper for at tilfredsstille andre. SB er bare ikke en af dem.
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 14:00 #180
huset bunder det mon ikke i misundelse ? du blev først sådan her da jeg afviste at skrive artikler for din side, og jeg er jo ikke den eneste du er blevet sur på efter du har fået et nej, Helgec har ifølge din karma samme oplevelse med dig.

og det er ikke mere end 8-9 måneder siden du tit spurgte om ting på msn, men da du så blev udlært så vidste du med et ALT om ALT.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2007 - 15:06 #181
fri4alt>

Er du helt sikker paa at det bliver bedre saa meget bedre uden karma ?

Jeg ser karma som et symptom snarere end som aarsag til kontroverser (generelt - der har
nok vaeret visse undtagelser).

Naar karma systemet ramme de evige bit bunker, saa er screem_brille af med de ca. 50% i
karma. Men dem som ikke kan lide ham og hans stil har jo ikke aendret mening eller
pludseligt glemt alt.
Avatar billede huset Praktikant
09. juli 2007 - 15:26 #182
screem_brille

misundelig over hvad??
Du mener sgu da ikke seriøst du har lært mig det jeg kan ?
Tror du ikke du skulle tage din storhedsvanvid og kravle ned på jorden. Du omtaler alle der går imod der som nogle med misundelse over dine indlæg!

Grunden til jeg ikke kan lide dig er soleklar. Du er slet og ret et dårligt menneske som ikke gør noget uden bagtanke - skulle dette give misundelse ??
Hertil har min uddannelse ikke en rygende fis med min viden at gøre - tror du ikke du skulle opdateres en smule indenfor dette område.
Jeg ved IKKE alt om alt, og jeg begiver mig slet ikke ind på områder jeg ikke kender til i håb om billige point. Hertil må jeg skuffe dig - du har intet lært mig, og din frase om jeg spurgte dig ting ofte er en lodret løgn.

Hvad angår artiklen, så spurgte jeg dig, om du havde interesse i, at skrive en artikel om skærm teknologi, så kan ikke liige se hvor du vil hen. Hvad angår helgec, så handlede min mai, til ham om, om han var interesseret i vi bragte hans artikler på laptopworld.dk. Du famler i blinde bette mand.
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 17:03 #183
arne_v blot fordi du ikke kan lide mig, får du det så bedre ved at kunne give mig dårlig karma ?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2007 - 19:02 #184
arne_v > Ja jeg tror det vil hjælpe noget fordi, man kan jo ikke nære sig for,
ind i mellem at se hvad der står i ens karma, og blive stødt over kritik.
Og det værste er (fej) unavngiven kritik, ikke alene fordi den er unavngiven,
men fordi man kan mistænke den forkerte som smædeskriveren.
Og megen af den kritik de forskellige brugere har fået, er ren hade-karma, blottet
for saglig kritik, som kun smædeskriveren kan have glæde af. Og så har det stået
der permanent, så nye brugere må undrer sig over, hvad det dog er for et menneske,
som har sådan en styg karma.
jeg tror selvfølgelig ikke, at så lever vi lykkelig (her på E.) til vores dages ende,
men jeg tror på mindre bitterhed, og hvis man ikke synes om en tråd som denne,
kan man jo bare vælge den fra. Den er jo snart ude af syne.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2007 - 19:05 #185
Jeg vil for resten gerne lige påpege, at INGEN bruger har en dårlig karma fra mig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 19:28 #186
Test lige disse videoer, og fortæl hvilke af dem du kan afspille med din player:

http://www.racingcar.dk/eksperten/videosamples/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 19:29 #187
Heh, det var en forbier...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 04:13 #188
screem_brille>

Nej. Men det har ligesom ikke noget med noget at gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2007 - 04:17 #189
fri4alt>

Jeg tror faktisk at gennemsnits karma i langt de fleste tilfælde giver et ganske
godt indtryk af modtageren.

Og jeg tror netop, at dem der bliver ved med at lade sig gå på af en dårlig karma også vil
blive ved med at lade sig gå på af kritik i en tråd.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 12:25 #190
Jeg var ikke klar over at karmasystemet var på vej ud. Hvor har I den oplysning fra?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juli 2007 - 12:41 #191
Jeg har det fra "victor_1" som har skrevet det i en venlig karma til mig.
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2007 - 17:05 #192
Står her fra snowball http://www.eksperten.dk/spm/784060
19. juli 2007 - 19:48 #193
(Hvor blev [screem_brille] af ? Der er blevet så 'stille' - http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=screem_brille )
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. juli 2007 - 01:18 #194
Det lader også til at huset har forladt os.

Nu kan jeg vel godt tillade mig at spørge hvilke yderligere navne screem_brille på et tidspunkt også brugte.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
20. juli 2007 - 08:19 #195
Hvis jeg må bryde ind: Du tror vel ikke at SB og Huset er en og samme? Så tager du ihvertfald fejl. De to var fjender og forsøte at bekæmpe hinanden. To vidt forskellige personer. Og jeg er sikker på at Huset vil blive fornærmet -(og for den sags skyld også SB), hvis du tror, det er én og samme person. :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. juli 2007 - 13:05 #196
Nej det tror jeg ikke. Men huset nævnte at screem_brille havde haft flere profiler. Derfor blev jeg bare nysgerrig.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
20. juli 2007 - 21:59 #197
Så forstår jeg dig bedre :-) Sorry :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2007 - 20:38 #198
I den mail jeg fik fra Eksperten står der :Bruger screem brille, men kommentaren
er fra "norbert" Hvordan går det nu til?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
22. juli 2007 - 20:47 #199
Den sidste besked du fik? Det lyder godt nok mystisk. Er du sikker? Så må vi have en admin til at se på det. Jeg er ikke Screem Brille, så klog er jeg sgu ikke LOOL
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2007 - 20:55 #200
Nej, og din væremåde er fundamentalt anderledes (heldigvis) :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2007 - 21:01 #201
Ja jeg er sikker. Da jeg så navnet norbert blev jeg forbavset, lukkede siden ned
og åbnede mailen igen, og jovist sb stod som bruger. Det gør han ikke denne gang,
hvor det er dit rigtige brugernavn. Og nej, jeg troede ikke at du var screen brille:)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
22. juli 2007 - 21:34 #202
Pyha, jeg blev helt bange, du må ikke give mig sådan et chok en anden gang GGG Jeg troede lige, jeg led af personlighedsspaltning lool
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2007 - 23:46 #203
Ja det forstår jeg jo godt. Nu må vi så håbe, at sb ikke tror han er norbert *G*
Nå jeg kan til beroligelse sige, at også denne gang var det dit brugernavn, så
du kan forhåbentlig søve uden mararidt, hvor du møder folk som siger til dig:
Hej screen brille! *G*
Nu vil jeg håbe, at screen brille ikke tager dette alt for alvorlig, jeg er
faktisk ikke ude efter ham, ud over hans point rytteri:)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. juli 2007 - 00:18 #204
Om jeg kan sove uden mareridt kan du få at vide i morgen.
Godnat :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. juli 2007 - 00:43 #205
Godnat og drøm om noget andet*G*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 20:47 #206
"Nej det tror jeg ikke. Men huset nævnte at screem_brille havde haft flere profiler. Derfor blev jeg bare nysgerrig."

Er der ingen der kan svare på det?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 20:54 #207
Ja screen brille har haft mange brugernavne som f.eks. "nevermind" mf. men det var
fordi han konto var blevet deaktiveret af admin. Om han stadig har flere, ved jeg
ikke. Jeg undrer mig forøvrigt over, hvor han er blevet af.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 20:55 #208
Ps. Grunden til, at han havde så mange brugernavne var, at han jævnlig blev afsløret.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2007 - 21:00 #209
2003 fyren
niels hansen

var ogsaa ham saa vidt jeg ved
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 21:00 #210
Han og huset er blevet smidt ud, læste jeg for nyligt. Der var en her for et halvt år siden som mindede meget om SB. Mener han hed niels_hansen. Samme fremfusende måde, men dog en rimelig habil hjælper.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 21:01 #211
Hah, tænkte det nok.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 21:01 #212
Ok, ham har jeg haft diskutioner med før.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 21:03 #213
Det var faktisk bl.a i et spørgsmål jeg hjalp dig, asgotbo, med et spm. om standby af computeren.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 21:24 #214
akyhne - Ja det husker jeg godt. Et langt sejt træk, som endte med succes.
Jeg har også set, du fornylig har hevist en anden bruger til det link.

ang. screenbrille. Ja uanset hvad han har kaldt sig - og andre har kaldt ham:)
så var han ofte en habil hjælp, men nok på det sidste noget overfladisk, med
hurtige svar uden uddybning. Han havde vist for travlt med at hente point hjem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. august 2007 - 21:34 #215
Jeg var før denne tråd aldrig stødt, eller kun få gange, på SB. I hvertfald ikke så jeg lagde mærke til hans navn. Jeg har ikke været så aktiv det sidste halve år. Men niels_hansen husker jeg tydelig.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 21:41 #216
sb har hele tiden været meget aktiv. Og han har da også skoret bunker af point.
Og nu er han pludselig forsvundet!
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 21:43 #217
Huset er forøvrigt også forsvundet.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2007 - 21:55 #218
Begge er deaktiveret igen^³
http://www.eksperten.dk/spm/789420#rid6818779
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 22:25 #219
fromsej - Tak for info. Men jeg forstår ikke hvad de har gjort, som er så slemt,
at de er blevet deaktiveret.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2007 - 11:48 #220
Jeg har ikke den officielle forklaring, andet end det Snowball skriver med gentagne regelbrud, der har stensikkert været et hav af anmeldelser, både på dem og fra dem, nogle berettigede andre ikke.
De har været deaktiverede før, haft karantæne, fået masser af påtaler, intet har hjulpet, så for mig at se var der ikke andre muligheder end deaktivering.
Hvis du orker det findes der diverse tråde, hvor den ene skælder den anden ud, og hvor andre får en tur, samt giver svar på tiltale.
http://www.eksperten.dk/spm/751313 (Loppehund og Niels_Hansen, to af deres mange brugernavne)
http://www.eksperten.dk/spm/742227
http://www.eksperten.dk/spm/713334
http://www.eksperten.dk/spm/706749
http://www.eksperten.dk/spm/696808

God fornøjelse. :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. august 2007 - 13:52 #221
Ak ja, nu har jeg læst en del af det, men det kneb med fornøjelsen. Og jo, jeg kan
da godt se, at det der er mere alvorligt, end nogle af de lidt gnavne kommentarer
(også fra mig) som af og til er dukket op i spørgsmålene.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 23:46 #222
Endnu en god grund til ikke at putte et svar, før der bliver anmodet om det:
http://www.eksperten.dk/spm/805364
http://www.eksperten.dk/spm/801237