Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2007 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

nVidia TV-out spørgsmål

Hej,

Jeg har en computer med et nVidia kort (MX200 - en gammel sag) den har tv-out, og det vil jeg bruge!

Men når jeg tilslutter det til mit widescreen tv, står billedet i en firkant midt på skærmen. Der er 2 små sorte felter for oven og 2 store i siderne.

Jeg efterlyser en funktion til at stretche billedet, så felterne for oven forsvinder (som man kan med ATi-grafikkort).

Nogen idéer?
Avatar billede kenp Novice
30. juni 2007 - 14:41 #1
Det hedder overlay.. også må du bruge zoom funktion på dit lcd for resten.

Jeg tvivler kraftigt på at du kan fåd et til at at køre ordentligt... og kvaliten har noget at lade tilbage når det er via tv-out.. vga er meget bedre.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2007 - 15:17 #2
Hej. Glemte at sige at det er et CRT-tv. Når jeg bruger zoom funktionen (som jeg plejer at gøre, er der stadig små sorte felter for oven.

Jeg forstår det bare ikke, for det kører PERFEKT når jeg bruger min bærbar med et ATi grafikkort.
Avatar billede kenp Novice
30. juni 2007 - 15:38 #3
Hvi sjeg ikke tager meget fejl så er din bærbar også ca. 5 år nyere end det gamel mx200 grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2007 - 19:30 #4
Det har jo ikke noget med det at gøre! Computeren er fra 2004 og det er min bærbar også.

Hvis jeg køber et helt nyt nVidia kort vil det samme problem sikkert forekomme, da der simpelthen ikke er mulighed for billedet at blive "overstretched" i nvidia's driver. (Hvis jeg endelig køber et kort bliver det i hvert fald ikke et nvidia kort!)

Jeg mangler bare et program eller et registry-fix.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 17:55 #5
Med WinXPs default driver og en registreret TV-Tool virker det nogenlunde.