Avatar billede mfj31 Nybegynder
24. juni 2007 - 16:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Style sheet med faste venstre-højre maergener

Hej
Jeg har ikke forstand på, at lave ensyle sheets fil som fungerer men nu har jeg brug for et som har fast venstre og højre margin og derved giver mig hvad jeg ønsker nemlig en standard  hvor selve siden altid har fast plads på skærmen og altid har samme sidebredde - hvordan laver jeg en sådan???

Med venlig hilsen
Mogens
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 16:15 #1
du mener vel at den netop ikke skal have fast venstre og højremargin:
<html>
<head>
<style>
#container{
    width:800px;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    border: thin solid #000000;
    height:100%;
}
</style>
</head>
<body>
    <div id="container">
        tester
    </div>
</body>
</html>
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 16:16 #2
her vil alt indenfor <div id="container"></div> altid være 800px bred og være centreret.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 16:16 #3
Og så var det et svar :-)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 16:24 #4
Og hvis du teksten skal have fast højremargin:
<html>
<head>
<style>
#container{
    width:800px;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    border: thin solid #000000;
    text-align: justify;
    height:100%;
}
</style>
</head>
<body>
    <div id="container">
        tester
    </div>
</body>
</html>
Avatar billede mfj31 Nybegynder
24. juni 2007 - 16:54 #5
Hej
Jo jeg mener faktisk at såvel venstre som højre margen altid skal være den samme således, at når man bladrer mellem siderne så ser det ud som om at det kun er selve teksten som forandres og ikke at det er en ny side - håber at du forstår.
/Mogens
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 17:09 #6
Det skulle koden ovenfor også kunne klare for dig.
Avatar billede mfj31 Nybegynder
24. juni 2007 - 17:48 #7
Nu er det lidt mere komplekst end som så da det bl.a. også indeholder "include" og navigation, og jeg tror nok, at jeg endelig har fundet en standard-arbejdsside som jeg kan bruge.
Jeg vil gøre brug at din løsning i anden forbindelse senere.
Tak for hjælpen.
/Mogens
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 19:01 #8
Det var så lidt.
Det er jo lidt svært at gætte mig frem til hvad du skal bruge det til når du ikke skriver det...så min løsning må være et dækkende svar på dit spørgsmål, ellers skulle du jo have beskrevet at du ville have en komplet færdig side.